Šią savaitę kompanija „Apple“ pranešė, jog prie jos „debesų“ paslaugos „iCloud“ jau yra prisijungę daugiau nei 85 milijonai vartotojų. Kyla klausimas, ar kompanijai tikrai gali pavykti įsitvirtinti lyderės pozicijoje, kai „debesų“ rinka ir taip turi ką pasiūlyti?
Dauguma iš jūsų savo svarbius duomenis, pavyzdžiui, nuotraukas, muziką ar vaizdo rinkmenas, laikote išoriniuose kietuosiuose diskuose. Dalis žmonių išoriniuose diskuose laikomą turinį perkelia į dar vieną kietąjį diską, nes nėra užtikrinti, jog pirmajam išoriniam diskui nieko neatsitiks.
Tačiau daug saugesnis ir paprastesnis būdas laikyti savo rinkmenas yra vadinamuosiuose „debesyse“. Jūsų rinkmenos laikomos specialiuose serveriuose už kelių šimtų ar net tūkstančių kilometrų. Dauguma net nesusimąsto, jog naudojasi debesų paslaugomis, pavyzdžiui, „GMail“, „Google Docs“ ar „YouTube“, ir teigia, jog tai tėra nauja pinigų pasipelnymo sritis.
Tačiau taip nėra. „Apple“ nebuvo pirmoji, kuri pristatė „debesų“ paslaugų, tačiau tikriausiai pirmoji ir paskutinė, kurios paslauga susilaukė tokio populiarumo. Praėjusią savaitė kompanija pranešė, kad „iCloud“ jau turi per 85 milijonus vartotojų, kurie jungiasi prie paslaugos per asmeninius kompiuterius bei mobiliuosius įrenginius.
Be „iCloud“ rinkoje yra ir kitų alternatyvų, tačiau su kiek menkesniu vartotojų skaičiumi. Pavyzdžiui, kompanija „Microsoft“ siūlo vartotojams savo „debesų“ paslaugą „SkyDrive“, kurioje per 17 mln. vartotojų. Arčiausiai „Apple“ paslaugos yra garsioji „DropBox“ platforma, kurioje yra apie 50 mln. užsiregistravusių vartotojų.
Tiesa, pastarąją paslaugą prieš kelis metus norėjo įsigyti pats a.a. Steve’as Jobsas, kuris teigė, jog pasiūlymo vertė siekė devynženklį skaičių.
Taigi, su tokiu skaičiumi vartotojų „iCloud“ tikrai nieko nenusileidžia paslaugoms, kurios rinkoje „tūno“ jau po keletą metų ir, regis, „Apple“ naujausioji „debesų“ paslauga dar ruošiasi į rinką „įpūsti“ naujovių.
