Stambiausių technologinių kompanijų logotipų istorija (I dalis) |
Įvairenybės |
Pirmadienis, 09 Lapkritis 2009 16:02 |
Stambiausių technologinių kompanijų logotipai – vieni iš labiausiai atpažįstamų vaizdų pasaulyje. Žinoma, seniai rinkoje įsitvirtinusios kompanijos sėkmė labiausiai priklauso nuo produkcijos kokybės ir reputacijos, nei nuo logotipo. Tačiau, net didžiosios kompanijos ieško naujų rinkų, kai kada šiam tikslui padeda prekės ženklo keitimas, kurio neatsiejama dalimi dažnai yra logotipo keitimas. Na, o naujas kompanijas, kaip ir žmogų, dažnai sutinka pagal „rūbą“, todėl čia simbolikos reikšmė neginčijama.
1. “Adobe Systems” Kompaniją „Adobe“ 1982 metų pabaigoje įkūrė Džonas Vornokas ir Čarlzas Geške. Abu jie dirbo „Xerox SPARC“ kompanijoje ir siekė sukurti PostScript – puslapių aprašymo kalbą, kuri naudojama leidyboje. Pavadinimas kilo iš nedidelės upės Adobe Creek Los-Altose, Kalifornijoje. Naujoji kompanija neturėjo daug lėšų, todėl išnaudojo visus prieinamus darbo išteklius. Aštuoniasdešimtmetis Čarlzo Geškės tėvas kūrė biuro dizainą, o Džono Vornoko žmona sukūrė logotipą. „Xerox“ ir „Adobe“ darbuotojo Dago Brotzo teigimu, tarp visų iš PARC išėjusių kompanijų, šios nesėkmės galimybė buvo didžiausia. Tačiau po PostScript 1989 metais atsirado „Adobe Illustrator“ ir „Photoshop“. Antroji logotipo versija buvo tobulesnė ir išsaugo stilizuotą raidę „A“. 2. „Apple“ Dauguma žmonių yra įsitikinę, kad originaliu „Apple“ logotipu buvo dryžuotas obuolys, bet tai netiesa. Pirmasis logotipas – tai juodai baltas sėdinčio po medžiu Izaoko Niutono atvaizdas, kuris atsirado 1976 metais. Ši idėja priklauso Ronaldui Veinui, dažnai vadinamu trečiuoju kompanijos įkūrėju. Po dviejų savaičių valdymo jis pardavė priklausančią jam 10% dalį už 800 dolerių, nes nenorėjo įsipareigoti apmokėti skolas, jei „Apple“ jas turės. Stivas Džobsas nerimavo, kad logotipas beveik neskatina „Apple I“ pardavimų. Kompanija pasamdė Robą Džanofą iš „Regis McKenna“ agentūros, kuris pasiūlė dryžuotą obuolį, virtusį vienspalviu 1990-aisiais. Kai kuriais duomenimis, įkandimo žymė – tai pagarbos išraiška Alanui Tiuringui – kompiuterinių mokslų pradininkui, kuris žuvo nuo obuolyje buvusio cianido. Tačiau Džanofas teigia, kad tokiu būdu įgyvendino bite/byte koncepciją. 3. „Atari“ Galima spėti, kad „Atari“ logotipas yra stilizuota „A“ raidė, bet iš tikrųjų taip pavaizduotas Fudzijamos kalnas. Kompanijos įkūrėjas Nolas Bušnelis buvo senovinio strateginio žaidimo Go gerbėju. Jis buvo žaidžiamas ant silpno aktyvumo vulkano šlaitų. 4. „Canon“ „Precision Optical Instruments Laboratory“ („Tiksliųjų optinių instrumentų laboratorija“), prieš tapdama „Canon Camer Co“ 1947 metais, keitė pavadinimą kelis kartus. Originalus prekės ženklas „Kwanon“ rinkai taip ir nebuvo pristatytas. Kaip ir daugelis kitų kompanijų, „Canon“ nekeitė logotipo daugelį metų. Šiandien naudojama versija atsirado 1955 metais, nors 1953 metais logotipas buvo panašus. Įdomu tai, kad raidė „C“ su smailiu elementu buvo sukurta atskirai, nes simbolių rinkiniuose neegzistavo. Parengė: redakcija Šaltinis: techradar.com |
Susijusios naujienos: |
---|
|