Penkios priežastys, kodėl jūs dar nepaleidote savo projekto „gyvai“ |
Įvairenybės |
Trečiadienis, 17 Lapkritis 2010 10:03 |
Manau, ne vienas iš mūsų kenčia nuo to, kad kažko nepadaro iki galo, ir dėl to nutolinamas projekto paleidimas arba dar kitoks terminas. Kodėl taip dažnai nutinka su IT projektais – apie tai iš savo patirties svarsto Rob Walling, turintis apie 10 metų patirtį interneto projektų versle.
Straipsnyje rašoma apie tuos projektus, kuriuos žmonės daro laisvu nuo darbo metu, turėdami dar ir pagrindinę darbovietę. Taigi penkios priežastys, kodėl tokie „offline“ projektai nepaleidžiami laiku. Pastaba. Vertimas nėra identiškas originalui, kai kuriose vietose parašiau savo nuomonę vietoje autoriaus minčių. 1. Jūs vis dar bandote surasti teisingą idėją Duokite sau mėnesį. Jeigu mėnesį praleidžia mąstydami, bent po keletą valandų per savaitę darote tyrimus ir ieškote naujų idėjų projektui, ir per mėnesį nieko gero nesigauna, reikia vynioti meškeres. Tada pasilikite savo įprastame darbe (jei jį turite) ir pristabdykite savo fantaziją asmeniniams web-projektams. Arba prisijunkite prie kitos komandos. Jeigu per 30 dienų intensyvaus galvojimo jūs nesugebate surasti tinkamos patrauklios nišos, tada yra problema. Juk pati projekto idėja yra svarbiausias sprendimas, bet ne vienintelis, o tik pirmasis. Pakeliui reikės priimti dar tūkstančius sprendimų, tai jei per mėnesį nesugebate priimti pirmojo, geriau pataupykite savo laiką ir nekurkite projekto. 2. Jūs pasiryžęs viską padaryti pats Jūs turite kontroliuoti kiekvieną detalę ir pats atlikti kiekvieną darbo dalį. Šis įsitikinimas yra vienas iš svarbiausių stabdžių, kuriant ir leidžiant projektą. Jeigu per savaitę galite sukrapštyti 15 laisvų valandų vakarais ir savaitgaliais, penkių valandų darbą galima patikėti kažkam, taip didinant savo efektyvumą. Jūs galite sugebėti karpyti PSD failus, bet yra žmonių, kurie tai padarys greičiau. Už sumokėtus jiems pinigus galite sutaupyti savo laiko, kuris paskaičiavus gali kainuoti brangiau. Priklausomai nuo jūsų gabumų, ta pati mintis gali būti pritaikoma dizainui, šablono parinkimui, testų sudarymui ir dar krūvai užduočių, reikalingų prieš projekto paleidimą. Laikas yra jūsų pagrindinis turtas. Naudokite jį tinkamai. 3. Naujienos, Warcraft, Facebook ir [jūsų variantas] Visur yra dalykų, kurie trukdo produktyviam darbui. Jeigu norite tikrai paleisti produktą gyvai, pamirškite TV ir video žaidimus. Bet net ir ne tik tai. Prisiminkite, kiek kartų buvo taip, kad 3 valandas ieškojote įdomaus sprendimo problemai, kuri realiai jums trukdys po kokio pusmečio? O gal tai ir visai ne problema? Tas pats yra su naujienų ir tinklaraščių skaitymu. Taip, tai yra įdomu, ir daug kas jums ilgai aiškins, kad tai irgi yra produktyvus darbas, nes jūs mokotės ir įgaunate naujų žinių. Be to, sekate industriją, rinką ir žinote apie naujausias IT mados tendencijas. Bet, prisipažinkime, kiek iš perskaityto turinio jūs realiai panaudosite gyvenime? Išvengti tokių trukdžių nėra lengva, tai atskira mokslo sritis. Bet šioje vietoje viskas priklauso nuo ryžto ir noro sukurti asmeninį projektą, ir jei tas noras ir aistra pakankamai dideli – tada trukdžiai jums nesukliudys. Bet jei pastebėsite, kad užsiiminėjate pašaliniais dalykais ilgesnį laiką negu įprastai, gal verta pakoreguoti savo dienotvarkę arba pradėti naudotis laiko valdymo programėle. Arba iš viso blokuoti tam tikrus puslapius. 4. Jūs užsiimate naujomis funkcijomis (kurių niekas nenaudos) Kada paskutinį kartą šnekėjote su žmogumi, kuris planuoja naudotis jūsų produktu? Ne ne, ne su draugu, kuris testuoja projektą, kad tas nelūžinėtų, o būtent su realiu klientu, kuris įvestų savo realius duomenis ir pasakytų jums, kad laukia jūsų projekto paleidimo datos labiau nei „Geležinio Žmogaus 3“ premjeros. Jeigu tiesiogiai nedirbate bent su dviem potencialiais klientais, tada dažniausiai jūs neturite žalio supratimo, ar jūsų kuriamas produktas bus tikrai naudingas. 5. Jūs bijote Mes visi bijome. Iš mano patirties, baimė yra pirminė priežastis, kuri neleidžia žmonėms leisti projekto gyvai. Tik dauguma nepripažįsta to kaip baimės, slėpdami tai po kitais pavadinimais. Reikia padaryti viską tobulai, pridėti dar vieną funkciją arba perskaityti dar papildomą marketingo knygą – visa tai yra atsikalbinėjimai, kurių priežastis yra baimė. Būtent taip ir veikia baimė. Ji jums neleidžia paleisti projekto, apgaudinėdama jus, kad turite dar realaus darbo, kai tas darbas dažnai yra beprasmis, ir atitolina jus nuo realaus paleidimo. Nes paleidimas yra baisu. Bonus priežastis: jūs paleidote projektą, bet niekas nepastebėjo Jūs turite nuostabią produkto idėją. Nuėjote į garažą ir sukūrėte. Ir dabar jis pagaliau paleistas ir pardavinėjamas. Valio! Viena problema: niekas nepastebėjo paleidimo. Praleidote vieną mažą detalę savo mintyse turimame verslo plane. Jūs privalote turėti tikslingą strategiją, kaip prisikviesti klientus ir jiems pranešti apie paleidimą. Ir, žvelgiant dar toliau, jūs galite sukelti bumą, jei straipsnis apie jūsų produktą pateks į TechCrunch ar Mashable naujienas, bet reikalas tas, kad srautas drastiškai sumažės. 10000 unikalių lankytojų pirmą mėnesį, 500 antrą mėnesį, 300 trečią. Ar galima kurti realų verslą iš 300 unikalių lankytojų per mėnesį? Turbūt, ne. Jūs turite sugalvoti strategiją, kaip pritraukti tūkstančius žmonių prie jūsų projekto stabiliai, kiekvieną mėnesį. Ir idealiame variante lankomumo kreivė turi kilti, o ne leistis. Ar tai būtų srautas iš socialinių tinklų, ar SEO, ar reklamos užsakymas – jūs geriau žinote savo auditoriją. Staipsnio originalas: „Five Reasons You Haven’t Launched“ Šaltinis: |
Susijusios naujienos: |
---|
|