Barselonoje vykstančioje technologijų konferencijoje „Mobile World Congress“ viešintis Vilniaus meras Artūras Zuokas semiasi idėjų, kaip paversti Lietuvos sostinę „e.miestu“. Projektą, kodiniu pavadinimu „e-Vilnius“, sudaro pažangūs turizmo, mokymosi bei transporto sprendimai, tarp kurių – ir oranžinių elektrinių dviračių nuoma.
Motorolerius primenantys elektriniai dviračiai pernai jau buvo trumpam pasirodę Vilniaus gatvėse. Juos buvo galima išsinuomoti turizmo informacijos centruose, keli punktai įrengti senamiestyje, tačiau ši transporto priemonė aktyviau siūlyta turistams.
A.Zuokas žada, kad šįmet projektas tęsis ir svarsto plėsti paslaugą, aktyviau įtraukiant ir vilniečius. Meras įsitikinęs, kad istorija su pirmaisiais oranžiniais dviračiais nepasikartos, kadangi šios transporto priemonės bus nuolat sekamos naudojant pažangų lietuvių sukurtą sprendimą.
„Šįmet, kai baigsis žiema, 40 tokių transporto priemonių išleisime į gatvę su specialia programa, kurioje bus galima matyti, kur yra elektroninis dviratis, kuriame punkte, jo įkrovimo lygį, ar jis nuvirtęs ir kitą informaciją. Taip pat yra paskelbtas konkursas specialaus prekybos kiosko įrengimui, kuriame būtų integruotas dviračių nuomos punktas. Tai būtų gražus senamiesčio tipo kioskas, kuriame vyktų prekyba, o vienas kampas būtų skirtas nuomai. Visa tai padės plėsti prekybos ir nuomos tinklą“, – sakė A.Zuokas. Dar vėliau šiuose nuomos punktuose galėtų atsirasti ir paprastų dviračių bei riedžių.
Pernai elektrinio dviračio nuoma vienai valandai kainavo 10 Lt, tačiau už vėlesnes valandas teko mokėti brangiau: už dvi valandas – 30 Lt, tris – 60 Lt ir t.t. Taip pat kreditine kortele reikėjo palikti 500 Lt užstatą.
Vilniaus meras teigia, kad panaši kainodara bus taikoma ir ateityje, kadangi siekiama, kad elektriniai dviračiai būtų naudojami susisiekimui, o ne pramogai.
Atbaido vagis
Vilniuje važinėjantys elektriniai dviračiai bus sekami naudojant lietuvių kompanijos „Baltic Car Equipment“ (BCE) sukurtą produktą ir jam pritaikytą programinę įrangą. Ši sistema, kuri jau buvo išbandyta Barselonoje, naudoja GPS signalą ir leidžia stebėti, kur juda išnuomota transporto priemonė bei suteikia informaciją apie jos būklę.
Jei transporto priemonė atsiduria po tiltu ar kitomis struktūromis, kurios trukdo GPS signalui, arba dingus mobiliajam ryšiui, duomenys apie jos judėjimą yra kaupiami ir saugomi blokelyje.
„Jei šis blokelis būtų atjungtas ar sugadintas, sistema automatiškai tai susektų. Taigi jei motoroleris yra vagiamas, galima atsekti, kada ir kur buvo atjungtas blokelis, ten gali nuvykti policijos pareigūnai. Be to, atjungus blokelį išjungiamas motorolerio variklis ir jį galima nebent stumti“, – sakė „BCE“ projektų vadovas Egidijus Bartušis.
Mato e.bilieto finišą
Projekto „e.Vilnius“ prioritetu ir centrine ašimi sostinės meras įvardijo e.bilietą, kurį žadama pabaigti iki birželio mėnesio. A.Zuoko žodžiais, šis projektas bus „paleistas vėliausiai liepos 1 dieną“.
Taip pat numatoma įgyvendinti daugiau idėjų, susijusių su transportu, taksi paslaugomis, mokyklomis, turizmu ir kitomis sritimis. „Pasaulis eina į tai, kad išmanusis telefonas greit taps viskuo – ir pinigine, atsiskaitymo priemone, ir identifikavimo priemone ir t.t. Aišku, mūsų nauji produktai, kurie kuriami šiuo metu Vilniuje, turi nepamesti tos krypties, o atvirkščiai – judėti bendru srautu“, – teigė Vilniaus meras.
Šaltinis: |