„Facebook“ įkūrėjas: privatumas daugiau nebėra socialinė norma |
Įvairenybės |
Antradienis, 19 Sausis 2010 17:54 |
Socialinių tinklalapių populiarumo didėjimas rodo, kad žmonės daugiau nebesitiki privatumo, teigia „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas, praneša Guardian.co.uk.
Kalbėdamas per „Crunchie awards“ apdovanojimus San Franciske, 25 metų „Facebook“ generalinis direktorius sakė, kad privatumas daugiau nebėra „socialinė norma“. „Žmonės ne tik jaučiasi patogiau dalydamiesi įvairia informacija, bet ir tapo atviresni su gerokai didesniu žmonių ratu, – sakė jis. – Tokia socialinė norma išsivystė per nedidelį laiko tarpsnį.“ M. Zuckerbergas sakė, kad socialinių tinklų populiarumo didėjimas atspindi besikeičiančias paprastų žmonių elgesio tendencijas. Jis pridūrė, kad radikalus pokytis įvyko vos per kelerius metus. „Visa tai pradėjau savo kambaryje Harvarde. Aš klausiau savęs: „Kodėl turėčiau norėti dėti informaciją apie save? Kodėl norėčiau turėti savo interneto puslapį? Per pastaruosius penkerius ar šešerius metus asmeninės informacijos keitimasis pasiekė neįtikėtiną mastą.“ Šis pareiškimas nestebina, turint galvoje paskutinį kompanijos sprendimą – pakeisti „Facebook“, turinčio 350 milijonų vartotojų, saugumo nustatymus. Taip pat tai parodo, kaip prasidėjo šios kompanijos kelias. Įsikūrusi 2004 metais ir skirta tik „Ivy League“ studentams, ji susilaukė populiarumo, nes leido bendrauti privačiai arba nedidelėmis draugų grupėmis. Dabar žmonės „Facebook“ naudojasi kitaip, bendrauja su didesniu ratu žmonių ir dalijasi dideliu asmeninės informacijos kiekiu. Tai itin naudinga socialiniams tinklams, todėl kartais kyla problemų dėl vartotojų privatumo: jie ne visada žino ar yra informuojami, kad jų informacija pasieks viešumą bei bus naudojama reklamos tikslams. 2006 metais pristatytas „naujienų srautas“, kuriam sukurta kontroversiška „Beacon“ reklamos sistema, leidžianti matyti reklamuotojams vartotojų veiklą. „Facebook“ kompanija dėl to buvo paduota į teismą, tačiau tai nesustabdė jos pakeisti privatumo nustatymus praėjusių metų gruodžio mėnesį. M. Zuckerbergas sakė: „Pakeisti privatumo nustatymus 350 milijonų vartotojų išdrįstų ne kiekviena kompanija. Bet mes manome, kad yra tikrai svarbu išlaikyti pradedančiųjų sąmonę. Mes galvojome, kad, jei tik dabar pradėtume savo veiklą, vadovautumėmės būtent tokiomis socialinėmis normomis.“ Tačiau ne visi sutinka su tokia nuomone. Praėjusį mėnesį „Microsoft“ mokslininkė ir socialinių tinklų ekspertė Danah Boyd sakė „Guardian“, kad tokios prielaidos yra klaidingos: „Jaunimui taip pat rūpi privatumas, tiesiog jų supratimas apie jį yra kitoks nei suaugusiųjų. Suaugę žmonės galvoja apie savo namus kaip apie itin privačią erdvę, o jauniems žmonėms tai nėra privati erdvė. Jie dažnai nekontroliuoja, kas vaikšto po jų kambarį ar namus, todėl socialiniai tinklai jiems atrodo net privatesni, nes juos galima kontroliuoti.“ Šaltinis: |
Susijusios naujienos: |
---|
|