Lietuvos gyventojų fotografavimo įpročiai: užstalės palėbavimus keičia meniškos fotografijos
Technologijos
Pirmadienis, 28 Spalis 2013 11:24

Per pastaruosius 10 metų Lietuvos gyventojų fotografavimo įpročiai pasikeitė kardinaliai – skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų pardavimai sparčiai mažėja, o buitines nuotraukas iš vakarėlių vis dažniau keičia meniški fotografiniai eksperimentai. Be to, pirkėjai renkasi vis profesionalesnę fotoįrangą ir nevengia į ją investuoti solidesnių sumų – veidrodinei fotokamerai Lietuvoje šiemet vidutiniškai išleidžiama per 2200 Lt.

Tokias tendencijas rodo šį spalį dešimtmetį švenčiančios didžiausios Lietuvoje elektroninės fotoprekių parduotuvės Fotofabrikas.lt statistika.

 

„Didžiausias pokytis per dešimtmetį – žmonės pradėjo daugiau domėtis fotografija, žvelgti į ją profesionaliau. Jei anksčiau dauguma mūsų spausdintų nuotraukų buvo įvairūs užstalės palėbavimai, tai šiandien turime visai kitą, naują ir šviežią vaizdą. Dabar svarbu jau ne tik paspausti mygtuką. Prie to prisidėjo pastaraisiais metais įsikūrę daugybė būrelių, asociacijų, klubų, kurie vienija fotografiją mylinčius žmones. Vis daugiau jų mokosi fotografuoti, lanko kursus, konsultuojasi su profesionalais. Kartu atėjo ir fototechnikos žinių šuolis“, - pasakoja Fotofabrikas.lt įkūrėjas ir vadovas Laimis Inokaitis.

 

Augantį pirkėjų profesionalumą liudija ir Fotofabrikas.lt statistika. Pastaraisiais metais nuosekliai mažėja skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų (buitiškai vadinamų „muilinėmis“) pardavimai, jas keičia sisteminiai ir veidrodiniai fotoaparatai. Dar viena tendencija – ištobulėjusi fototechnika per paskutinius 2 metus iš rinkos beveik išstūmė vaizdo kameras. Vaizdo įrašai ir net filmai kuriami kokybiškais veidrodiniais fotoaparatais.

 

Per dešimtmetį ženkliai išaugo išlaidos fotoprekėms. Veidrodinį fotoaparatą įsigyjantis Lietuvos pirkėjas per pastaruosius 12 mėn. tam skirdavo vidutiniškai 2260 Lt. Šiuo metu paklausiausi - „Canon“ ir „Nikon“ pagaminti veidrodiniai fotoaparatai, kurie aiškiai dominuoja rinkoje. Per 9 šių metų mėnesius 56 proc. visų parduotų veidrodinių fotoaparatų buvo „Canon“, 35 proc. - „Nikon“, visų kitų gamintojų produkcijai teko 9 proc. Skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų kategorijoje be minėtų prekių ženklų taip pat populiarūs „Sony“ ir „Fujifilm“.

 

Kaip ir kitose srityse, vis daugiau fotoįrangos Lietuvoje parduodama internetu. Siekdama dar labiau palengvinti pirkimo internetu procesą, Fotofabrikas.lt nuo spalio pirkėjams pasiūlė naują atsiskaitymo būdą „Sving“. Jis suteikia galimybę įsigyti prekę keliais mygtukų paspaudimais, o sumokėti už ją vėliau.

 

„Tyrimai rodo, kad perkant internetu brangesnius daiktus žmonėms kyla ir didesnių dvejonių. Fotoįrangos rinkoje tai dar aktualiau, nes išlaidos pastaraisiais metais ženkliai išaugo. „Sving“ suteikiamas mokėjimo atidėjimas leidžia užsisakyti ir apžiūrėti prekę dar net nesumokėjus už ją pinigų. Tai reiškia, kad pirkėjai pirmiausia galės įsitikinti, jog daiktas atitinka jų lūkesčius, o tik paskui už jį sumokėti“, - sako „Sving“ rinkodaros vadovė Simona Savickienė.

 

Fotofabrikas.lt prognozuoja, kad per artimiausius 2-3 metus skaitmeninių kompaktinių fotoaparatų pardavimai ir toliau mažės, tačiau galima tikėtis, kad šalia sisteminių ir veidrodinių fotoaparatų išpopuliarės naujos fotoprekių kategorijos. Anot L. Inokaičio, kaip pavyzdį galima paminėti šiemet „Sony“ pristatytus objektyvus telefonams. Visgi, fotoįrangos ekspertas nemano, jog mobiliuosiuose telefonuose ir planšetėse įdiegtos kameros artimiausiu metu galėtų pakeisti veidrodinius fotoaparatus: „Galbūt jie taps kompaktiškesni, tačiau neabejojame, jog tobulės ir išliks populiarūs“.

 


Susijusios naujienos:


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed