Norintys kelyje nemokamai naršyti internete, kol kas turi aplenkti traukinių stotį ir rinktis autobusus, kuriuose yra tokia paslauga. Didžiųjų įmonių vadovai skaičiuoja, kad tuo bene daugiausiai pasinaudoja studentai. „Lietuvos geležinkeliai“, kurių naujuose traukiniuose buvo žadama įrengti šią paslaugą, tikina, kad bevielis internetas – dar tik pakeliui į bendrus vagonus. Pasak kalbintų keleivių, pridėtinė vertė dažnai lemia apsisprendimą, kuo važiuoti.Nėra galimybės užtikrinti spartų ryšį
Artėjant savaitgaliui į namus patraukia daugybė kompiuterio krepšiais nešinų studentų. Keletas LRT kalbintų pašnekovų tikina, kad nemokamas bevielis internetas neretai lemia apsisprendimą, kurią transporto priemonę rinktis keliaujant į kitą miestą.
„Bandžiau „gaudyti“ internetą traukiniuose – nėra jo ten. Kadangi naudoju mobilųjį internetą, tai ne problema, bet „Wi-Fi“ būtų geriau. Visgi, traukiniui judant, važiuojant pro miškus, sunku stabiliai naudotis mobiliuoju“, – lrt.lt dėstė į Vilnių traukiantis studentas Andrius Aleksandravičius.
Jam pritaria ir Kauno autobusų stotyje sutikta Ieva Stasaitytė, kuri teigė internetą transporte atradusi vos prieš pora savaičių. „Jeigu atvirai, tai daugiau traukiniais važinėju. Ten galima pasikrauti kompiuterį, neišsenka baterija, tai labai patogu. Bet interneto juose net neieškojau. Žinau, kad autobusuose yra, naudojuosi, bet kartais trūksta vietos kompiuterį laikyti ant kelių, traukinyje patogiau“, – savo nuomonę išsakė kaunietė.
2011- aisiais, kai Lietuvoje pradėjo kursuoti Čekijoje pagaminti dviaukščiai traukiniai, buvo skelbiama, kad naujuose traukiniuose bus sumontuota „Wi-F“i bevielio interneto prieigos, tačiau naudotis bevieliu internetu šiuose traukiniuose nėra galimybės iki šiol.
Tą lrt.lt patvirtino ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Bendrojo skyriaus specialistas Vidmantas Gudas, kurio teigimu, tokia galimybė svarstoma ir įvairūs susitikimai vyksta nuolat. „Visada tas klausimas sprendžiamas. Tiek iš mūsų, tiek iš tiekėjų yra noras. Tiesiog šiuo metu nėra tinkamos infrastruktūros užtikrinti spartų ryšį“, – atsakė V. Gudas.
Stebi besinaudojančių srautus
LRT interneto tarnybos kalbintas studentas A. Aleksandravičius neabejoja, kad „Kautros“ autobusuose įrengtas bevielis internetas pasiteisino: „Kiek tenka važiuoti, tai būtent jų autobusams pirmenybę teikiu. Ir dažniausiai veikia „Wi-Fi“, nors ir keista, nes dažniausiai projektai tik pasigyrimui daromi.“
Kaip komentavo „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas, šios įmonės autobusuose bevielis internetas paleistas praėjusių metų spalį.
Nuo tada stebimi ir prisijungiančių srautai – pasak įmonės vadovo, internetu naudojasi daugiau nei buvo tikėtasi. „Tikrai nemažas skaičius. Tuo labiau, kad dar kokie metai ir nebeliks paprastų mobiliųjų telefonų, bus išmanieji, tai daugelis tą vertina“, – pabrėžė L. Skardžiukas.
„Ypač jaunimas, studentai yra aktyvūs. Tai jiems ir konkurencinis pranašumas yra prieš kitus [vežėjus], kurie to neturi, ieškome visokiausių patrauklių priemonių “, – tęsė L. Skardžiukas. Šių metų pradžioje iš „Kautros“ pavyzdį perėmė ir „Klaipėdos autobusų parkas“. Uostamiestyje įsikūrusios įmonės vadovė Jelizaveta Daugininkienė patikino, kad daugelyje šio parko autobusų įrengtas bevielis interneto ryšys.
„Sužinojome kad „Kautra“ įsivedė, idėja patiko ir patys susitarėme, pastatėm visą įrangą. Vairuotojai pastebi, kad jaunimas tuo labai domisi. Užsienio keleiviai, kurie važiuoja mūsų transportu, taip pat klausia, ar yra internetas “, – kalbėjo J. Daugininkienė.
Neišvengia gedimų
„Kautros“ gen. direktorius L. Skardžiukas neslepia, kad pasitaiko ir gedimų tiekiant interneto ryšį. Esą šiuo metu keičiami priedėliai, kurie būtų patogesni naudoti. „Vairuotojai nematydavo, ar tikrai yra ryšys autobuse. Kartais išsijungia ryšys ir kol neateina keleivis pasakyti, kad nėra interneto, vairuotojas to nemato. Dabar turėsime naują įrangą, kurioje vairuotojas matys, ar yra ryšys autobuse“, – planus dėstė įmonės vadovas.
Būtent dėl ryšio sutrikimų bevielio interneto nėra UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS) autobusuose. Pasak TOKS vadovo Arūno Indrašiaus, buvo atlikti bandymai, per kuriuos neišvengta trikdžių.
„Laukiame, kada viskas bus suderinta, dirbs kokybiškai ir galėsime naudotis. Vilniaus autobusų stotyje yra internetas, užsieniečiai tą žino ir naudojasi, o autobusuose tą įrengti yra planuose. Bet norėtųsi, kad tikrai būtų nauda, kokybiškesnis ryšys. Būna, išvažiuoja autobusas, ryšys dingsta ir atsiranda konfliktėlių, sako: kam skelbiatės, jeigu neveikia?“, – LRT interneto tarnybai šnekėjo TOKS vadovas.
V. Radžiūnas
Šaltinis: |