„Audi“ į lenktynes išleis automobilį be vairuotojo |
Technologijos |
Penktadienis, 02 Balandis 2010 17:41 |
Automobilis – robotas „Audi TTS“ šiemet bandys įrodyti, kad garsiąją „lenktynių virš debesų“ trasą gali įveikti geriau už eilinius vairuotojus. Kolorado valstijoje (JAV) rengiamos tarptautinės „Pike‘s Peak International Hill Climb“ automobilių lenktynės laikomos vienomis įtempčiausių pasaulyje – pakilimas maždaug 200 km/h greičiu į 2862 m aukštį per 156 posūkius, beveik 20 kilometrų ilgio trasai įkalnėje kylant vidutiniškai 7 proc., reikalauja itin puikių lenktynininko įgūdžių ir savitvardos. „Audi“ bendrovės ir Stenfordo universiteto (JAV) specialistai tikisi, kad jų ruošiamas „Audi TTS“ modelis galės tai padaryti ir be vairuotojo, rašo „Wired“. Pasak leidinio, rugsėjo mėnesį „Audi“ planuoja pasiekti „Pike‘s Peak International Hill Climb“ trasos įveikimo robotizuotu lenktyniniu automobiliu rekordą. Specialiai įrengtas „Audi TTS“ pačiose lenktynėse nedalyvaus, tačiau žiūrovų laukia ne mažiau įdomus ir jaudinantis reginys, nes „Audi“ atstovai jau dabar skelbia norintys stumtelėti robotizuotų automobilių technologiją „prie galimybių ribos“. Nors „Pike‘s Peak“ viršūnę automatinės mašinos pasiekdavo ir anksčiau, lig šiol nė vienai nepavykdavo lenktynių trasą įveikti didesniu nei 40 km/h greičiu. „Audi TTS“ šioje trasoje ruošiasi pasiekti greičio rekordą. Skirtingai nuo ankstesnių be vairuotojų važiuojančių automobilių prototipų, kuriuose kelio stebėjimui buvo naudojami radarai, įvairūs davikliai ir vaizdo kameros, lenktyninės „Audi TTL“ navigacijos ir valdymo sistema remiasi GPS duomenimis ir kompiuterizuotomis inercijos matavimo priemonėmis. Elektroninio valdymo sistemą sukūrė JAV bendrovė „Electronic Research Lab“. Pasak jos atstovų, sistemos komponentai yra tokie maži, kad tilptų į batų dėžę. Robotizuotos „Audi TTS“ modelis pavadintas „Shelley“ – „Audi“ lenktynininkės, pirmosios moters, laimėjusios „Pike‘s Peak International Hill Climb“ lenktynes, Michele Mouton garbei. „Shelley“ naudoja DGPS (differential GPS) sistemą, nustatančią automobilio padėtį 2 centimetrų tikslumu, nors jos „raiška“ važiuojant ant kalno gali padidėti iki 1 metro. Ratų greitį fiksuojantys davikliai ir akselerometras matuoja automobilio greitį, o giroskopas kontroliuoja pusiausvyrą ir kryptį. Elektroninėje „Shelley“ valdymo sistemoje naudojama „Sun Microsystems“ kompiuterinė įranga ir bendrovės sukurti algoritmai. Anot vyresniojo „Electronic Research Lab“ inžinieriaus Marcialo Hernandezo, „Shelley“ valdymui būtina skaičiuojamoji galia yra mažesnė, nei įprasto nešiojamojo kompiuterio. Saugumą užtikrina atsarginės automobilio sistemos, nustačius techninę problemą, „Shelley“ pati save sustabdo. Tai gali padaryti ir jos techninės kontrolės grupės nariai: automobilis duomenis jiems siunčia realiuoju laiku, ir prireikus jį galima sustabdyti iki 32 kilometrų atstumu. Šiame vaizdo siužete galima pamatyti, kaip „Shelley“, pati save vairuodama, važiuoja su žurnalo „Wired“ žurnalistais. Pasak leidinio, saugumo sumetimais „Audi“ inžinieriai nesutiko leisti jai važiuoti didesniu nei 60 km/h greičiu, tačiau tai nesutrukdė įvertinti šio robotizuoto automobilio galimybių. Šaltinis: |
Susijusios naujienos: |
---|
|