Pusmečio derybos atvedė į liepto pradžią: mobiliojo ryšio viešieji pirkimai per CPO vyks konkuruojant tik kaina
Mobilusis pasaulis
Penktadienis, 06 Balandis 2012 15:59

Daugiau nei pusmetį trukusios derybos dėl to, kaip reikėtų tobulinti viešuosius mobiliojo ryšio pirkimus, vykdomus per Centrinės perkančiosios organizacijos (CPO) sistemą, pasiekė finišo tiesiąją. Visos trys mobiliojo ryšio kompanijos derybų rezultatus vertina skirtingai ir lieka neaišku, ar į CPO grįš tikra konkurencija.



Pastarąjį pusmetį CPO sistemoje judrųjį ryšį buvo galima pirkti tik iš „Tele2“. Kiti operatoriai iš sistemos pasitraukė pareiškę, kad joje nėra konkurencijos: visiems siūlant vienodas kainas, konkursą laimėdavo kompanija, pirmoji pasirašiusi preliminarią sutartį su CPO, – „Tele2“. Pastaroji iš sistemos nepasitraukė ir pagrindinėms paslaugoms (skambučiams, SMS ir mobiliesiems duomenims) pritaikė nulinius tarifus.

Kadangi konkurencijos išties neliko, CPO sistemą prižiūrinti VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra (CPVA) su judriojo ryšio tiekėjais ėmė tartis, kaip reikėtų tobulinti sistemą, kad šie į ją grįžtų.

Pokalbiai pagaliau baigėsi ir mobiliojo ryšio kompanijoms siūloma pasirašyti naujas sutartis, kurios įsigalios nuo gegužės mėnesio.

Nepaisant „Omnitel“ ir „Bitės“ raginimų vykdant pirkimus vertinti kokybę, pagrindiniu kriterijumi liko kaina. Todėl ar abi jos grįš į sistemą, kuriai buvo atsukusios nugarą, dar neaišku.

Vertinti kokybę sudėtinga

Diskutuojant apie CPO sistemos ydas daugiausia dėmesio skirta judriojo ryšio paslaugų kokybės vertinimo kriterijams. Siūlyta atsižvelgti į mobiliojo ryšio stočių skaičių, padengimą, duomenų perdavimo spartą, kitus kriterijus.

CPVA konsultavosi su Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT). Paaiškėjo, kad belaidžio interneto ryšio kokybės matavimai nėra labai tikslūs: jie vykdomi tik pasirinktų didmiesčių paštų patalpose, tam tikru metu ir su operatorių pateiktais modemais. Be to, interneto kokybei ir greičiui įtakos gali turėti įvairūs faktoriai – oro sąlygos, naudojamas telefono aparatas, buvimo vieta ir kt.

Nors RRT skelbia mobiliojo ryšio tinklų tikėtinų aprėpties zonų žemėlapius, tarnyba atkreipia dėmesį, kad jie neatskleidžia tikslaus judriojo radijo ryšio tinklų padengimo.

CPVA taip pat kreipėsi patarimo į Suomijos centrinę perkančiąją organizaciją. Ši nurodė, kad įvertinti judriojo ryšio paslaugų kokybę yra itin sudėtinga, todėl pagrindiniu kriterijumi pasirenkama kaina.

Dekoratyviniai pokyčiai

Po ilgų svarstymų nuspręsta judriojo ryšio pirkimuose per CPO vertinimo kriterijumi palikti kainą.

„Atsižvelgiant į perkančiųjų organizacijų poreikius bei operatorių siūlymus, į naująjį pirkimą taip pat įtrauktos dvi papildomos paslaugos: galimybė gauti atsakymą per 24 val. į perkančiosios organizacijos užklausą ir perkančiajai organizacijai dedikuotas asmeninis vadybininkas“, – „15min“ sakė CPVA Pirkimų sprendimų skyriaus viršininkė Jurgita Kuklierienė.

Pagrindinis numatomas pakeitimas – operatoriai galės konkuruoti dėl minimalaus prakalbamo mokesčio dydžio. Tikimasi, kad dėl šios naujovės kainos dar labiau sumažės. Be to, ateityje paslaugų sąrašas gali būti pildomas pagal perkančiųjų organizacijų poreikius, taip sudarant didesnės konkurencijos galimybes, siekiant gauti geriausius pasiūlymus iš tiekėjų.

Mobiliojo ryšio bendrovės derybų rezultatus vertina skirtingai.

Išklausė, bet neišgirdo

Nepatenkinta derybų rezultatais, „Bitė“ dar nežino, ar dalyvaus CPO sistemoje. Bendrovė teigia derybų metu pateikusi daug pasiūlymų, bet jie liko neišgirsti – tik išklausyti.

„Reikšmingo ir situaciją keičiančio susitarimo pasiekti nepavyko. RRT ir pati rinka per pastaruosius metus labai efektyviai sureguliavo kainas už mobiliojo ryšio paslaugas, kurios tapo mažiausios Europoje. Iš esmės visų operatorių paslaugų kainos ir tinklo padengimas reikšmingai nesiskiria. Vieninteliai skirtumai, kurie vis labiau domina vartotojus, yra aptarnavimas ir paslaugos. Šią įžvalgą iš savo klientų stengėmės pabrėžti nuo pat diskusijos dėl CPO sistemos pradžių“, – sakė „Bitės“ generalinio direktoriaus pavaduotojas klientams Chrisas Robbinsas.

Jis abejojo, ar pokyčiai grąžins į CPO sistemą konkurenciją, kadangi vienintelis teigiamas postūmis yra tas, kad laimėtojas nebebus parenkamas pagal tai, kada pasirašyta sutartis su CPO.

Ginklų nesudeda

„Omnitel“ į situaciją žvelgia kiek optimistiškiau ir žada dalyvauti CPO vykdomuose pirkimuose.

Kompanija teigiamai vertina, kad tapo aiškiau, kokiomis aplinkybėmis perkančiosios organizacijos turėtų mobiliojo ryšio paslaugas įsigyti per CPO, o kada – per panašią Centrinę viešųjų pirkimų informacinę sistemą (CVP IS).

„Pagal naująsias CPO taisykles perkančiosios organizacijos per šią sistemą galės įsigyti bazines paslaugas – skambučius ir trumpąsias žinutes, o laimėtoją lems kaina. Tuo tarpu didesniam ar kompleksiniam paslaugų paketui pirkti tinkamesnė CVP IS, kurioje perkančioji organizacija gali pati suformuoti jai aktualiausių paslaugų  rinkinį, įvertinus tiek kokybinius (tinklo aprėptis, paslaugų kokybė ir kt.), tiek kiekybinius kriterijus“, – sakė „Omnitel“ prezidentas Antanas Zabulis.

Nepaisant to, kompanija ir toliau laikosi pozicijos, kad šias dvi sistemas būtų tikslinga sujungti į vieną, kurioje laimėtoją lemtų tiek kaina, tiek kokybiniai kriterijai.

J.Kuklierienė teigia, kad sujungti jų kuruojamos CPO ir Viešųjų pirkimų tarnybos prižiūrimos CVP IS neplanuojama.

Naujovės leis sutaupyti

Konkurenciją kainomis ginanti „Tele2“ teigia, kad dalyvavimo CPO sistemoje sąlygos buvo ir yra tinkamos. „Tele2“ taip pat dalyvauja viešuosiuose pirkimuose, vykdomuose per CVP IS.

„Gerai, kad perkančiosios organizacijos gali pasirinkti, koks būdas joms yra patogesnis. Mums svarbiausia, kad pirkimų sistemos pašalintų piktnaudžiavimo galimybę ir leistų paslaugas gauti už geriausią kainą. Tai yra naudinga ir pinigus taupančioms organizacijoms, ir visiems mokesčių mokėtojams“, – sakė „Tele2“ rinkodaros vadovas Tomas Burovas.

Anot jo, vartotojų nuomonės tyrimai rodo, kad žmonės panašiai vertina skirtingų operatorių ryšio paslaugų kokybę, o svarbiausias pasirinkimo kriterijus daugumai yra kaina. Taigi, perkant mobiliojo ryšio paslaugas, racionalu pirmiausia vertinti kainą. „Konkurencijos tai jokiu būdu neriboja – paslaugų teikėjai visada turi galimybę tobulinti savo veiklos procesus, didinti veiklos efektyvumą ir pateikti klientams geriausią siūlymą“, – teigia T.Burovas.

 

Šaltinis:

 


Susijusios naujienos:

  • Neveikiančių telefonų supirkimas: kur kreiptis? (2024-03-27)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Telefonai šiandien  mums yra itin reikalingi - daugeliui žmonių būtent telefonas yra tas įrenginys, kurį pirmiausia paimame į rankas, vos tik nubundame. Tačiau verta akcentuoti ir tai, kad neretai nutinka taip, jog dėl vienos ar kitos priežasties, telefonas nebeveikia ir jo nebėra įmanoma suremontuoti arba tiesiog nebenorime to daryti, nes nusprendžiame įsigyti kitą prietaisą. Tačiau tokiu atveju mums svarbu atsakyti į kitą klausimą - o, ką daryti su nebeveikiančiu telefonu? Ne paslaptis, kad nemaža dalis žmonių tiesiog jį laiko savo stalčiuje, tačiau verta akcentuoti, kad tai - ne pati geriausia išeitis, kadangi nėra jokios prasmės namuose turėti įrenginių, kurie jums nebegali tarnauti. Taigi, nebeveikiančių telefonų supirkimas yra kur kas geresnis pasirinkimas, nes atsisakę to, kas jums jau nebėra reikalinga, tikrai jausitės kur kas geriau.

    Taigi, belieka tik atsakyti į labai svarbų klausimą - o, kur reikia kreiptis, jei norite atsikratyti nebereikalingu ir nebeveikiančiu telefonu? Gera žinia ta, kad jums ilgai sprendimo ieškoti nereikės - verta paskayti, kad ypač didelę dalis telefono remonto paslaugas teikiančių taisyklų superka ir nebereikalingus, nebenaudojamus ar nebeveikiančius telefonus.

    Taigi, jei turite neveikiantį telefoną ir nenorite jo remontuoti, nebelaukite nei dienos - dar šiandien suraskite erdvę, kuri galėtumėte į parduoti, o vėliau neturksite patys sau padėkoti už tokį sprendimą. Jūs ne tik gausite tam tikrą pinigų sumą, bet ir taip pat neapsikrausite daiktais, kurie jums nebėra reikalingi. Na, o pabaigai belieka tik pridurti, kad labai dažnai telefonai nustoja veikti ir dėl pačių vartotojų kaltės. Taigi, būkite atsakingi ir saugokite savo telefonus, tinkamai juos prižiūrėkite, tokiu būdu padisnite tikimybę, kad telefonas ilgai tarnaus. Daugiau informacijos galite rasti https://www.4in.lt/kompiuteriai-internetas/prietaisai/.

  • Socialinių tinklų įtaka jaunimui (2021-12-03)

    Pastaruoju metu daug diskutuojama apie interneto grėsmes, kurios kenkia mūsų visų gerovei. Internetas suteikia mums daugiau galimybių bendrauti, ieškoti informacijos, praturtėti. Tuo pačiu daugėja žmonių, kaip jiems internetas tampa narkotikais.

  • Telefonų vystymosi istorija (2019-10-29)

    Šiuo metu mobilieji telefonai mums yra tokie įprasti, kad dažnam atrodo, kad jie gyvuoja jau tūkstančius metų. Tačiau taip nėra. Visai neseniai domėjomės knopkiniais telefonais, ne taip ir seniai buvo naudojami laidiniai. Laikai keičiasi, natūralu, kad keičiasi ir telefonai. Juolab, šiais laikais iphone 6 baterijos keitimas reikalingas labai dažnai, tad tai parodo, kad mobilieji naudojami ypač aktyviai.

  • Kokias programėles naudinga turėti savo telefone keliaujant? (2019-09-30)

    Planuojantys keliones dažniausiai nori visą maršrutą perkelti į telefoną. Paprasčiausiai taip kur kas paprasčiau stebėti kelionės vingius, galiausiai, planuoti dienas. Šiuo metu įvariausių programėlių pasirinkimas labai platus, tad kuo jų daugiau telefone – tuo tikresnis būsite, kad apie viską pagalvojote. Šis tinklapis padės kur kas paprasčiau rasti pigius bilietus, o straipsnis – susipažinti su svarbiausiais appsais, kurie palengvins keliones.

  • TOP 6 madingiausios išmaniųjų telefonų aksesuarų tendencijos (2019-04-08)

    Išmanieji telefonai jau seniai tapo nuolatiniais mūsų palydovais, todėl mes kruopščiai ir atidžiai renkamės išmaniojo telefono prekės ženklus atsižvelgdami į mūsų poreikius, reikalavimus, telefono funkcijas bei mados tendencijas.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed