XtGem.com – lietuviškas projektas, populiarus pasaulyje
Interneto Gidas
Ketvirtadienis, 20 Sausis 2011 12:45
Smagu matyti, kai lietuviškas IT projektas užkariauja ne tik gimtąją šalį, o ir užsienio rinką. Arba iš karto šauna už jūrų marių ir tampa populiarus. Tokių atvejų nėra labai daug, dėl to kiekviena tokia sėkmės istorija savotiškai įdomi. Ta proga nusprendžiau „pagauti“ ir pakalbinti serviso XtGem.com autorių Povilą Musteikį, pateikiu skaitytojams interviu su juo.

– Dviem sakiniais: kas yra XtGem ir kaip įsivaizduoji jo auditoriją/klientus?

– „XtGem“ yra vizualus mobiliųjų puslapių kūrimo įrankis. Naudodamiesi mūsų paslauga, vartotojai, neturėdami jokių programavimo ar kitų techninių žinių, gali susikurti asmeninį mobilųjį puslapį ir publikuoti nuosavą turinį.

– Projektas gyvuoja jau 4 metus. Kaip sekasi, ar gaunate pelno?

– Na, pradžioje, kaip dažniausiai ir pasitaiko, buvo sunkoka. Tačiau pastangos, įdėtos siekiant inovuoti rinką ir sukurti geriausią produktą, padėjo sparčiai pritraukti kritinę masę ir augti. Vartotojai įvertino darbą, įdėtą vystant „XtGem“, ir, praėjus vos keturiems metams, galime pasigirti, kad pasiekėme tikrai gerų rezultatų – mūsų serveriai šiuo metu aptarnauja beveik 170 mln. puslapių parodymų kiekvieną mėnesį, apie 500 HTTP užklausų kiekvieną sekundę, bei išsiunčiame apie 600 GB srauto (angl. bandwidth) kiekvieną dieną. Pagal lankomumą esame 7 puslapis Indonezijoje ir turime tikrai gerą poziciją JAV („QuantCast“ duomenimis).

Pelno gauname, tačiau jį visą investuojame į tolimesnę „XtGem“ plėtrą – stengiamės neužmigti ant laurų ir toliau kurti sprendimus, kurie mūsų paslaugą ir daro unikalia.

– Mobilių tinklalapių rinka: ar nemanai, kad dabar populiariau kurti „apps‘us“, o ne svetaines?

– Priklauso nuo „apps‘o“ apibrėžimo. Jei „apps‘as“ – tai aplikacija, skirta „iOS“/„Android“/„Symbian“/„BlackBerry“/ir t.t. išmaniesiems telefonams, „ABI Research“ publikavo tyrimą, kuris teigia, kad mobiliųjų aplikacijų plitimo kulminacija bus pasiekta 2013 metais. Nepaisant to, vėliau prognozuojamas nuosmukis nebus didelis.

Jei „apps‘as“ – tai paslauga, leidžianti vartotojui kurti, keisti ar atlikti kitus veiksmus, susijusius su turiniu (pvz.: web aplikacijos – „GMail“, „BaseCamp“, „XtGem“ ir t.t.), nemanau, kad verta gilintis į „standartiniai puslapiai prieš aplikacijas“ kovas – rinka rodo, kad egzistuoja poreikis abiem.

– Iš tavo patirties, kuo skiriasi kūrimas web-projektų Lietuvos auditorijai ir užsienio rinkai?

– Nepaisant standartinių lokalizacijos niuansų – vertimai, valiutos, laiko zonos, ir t.t., dažnai pamirštama atkreipti dėmesį į tai, kad pasaulinėje rinkoje egzistuoja daug skirtingų kultūrų, su individualiais poreikiais. Pavyzdžiui, technologijų paplitimas – JAV populiariausias telefonas yra „iPhone“, o rytuose daugelis žmonių naudojasi vadinamaisiais „feature-phone“. Vakaruose puslapiai stengiasi adaptuoti HTML5 galimybes, o rytuose „Flash“ yra priimtas ir plačiai palaikomas formatas. Japonijoje šiuo metu populiariausias socialinis tinklas yra Mixi.jp, kuris šioje šalyje lenkia net ir pasaulį bebaigiantį užkariauti „Facebook“ – tai rodo, kad skirtingų kontinentų vartotojai tikisi skirtingų dalykų iš tų pačių puslapių. Manau, kad svarbiausia yra išlikti atviram pokyčiams (angl. „keep an open mind“) ir objektyviai reaguoti į vartotojų poreikius.

Lietuvos rinka turi labai ribotą vartotojų skaičių – kadangi esame vedami ambicijos, stengiamės neapsiriboti tik tuo, kas „arčiau namų“ ir esame pasiryžę nuolat plėstis, atrasti ir užkariauti naujas užsienio rinkas.

– Minėjai, kad ruošiamas „XtGem“ patobulinimas ir visai nauja versija. Kokie patobulinimai buvo svarbiausi?

– Dirbdami prie antrosios „XtGem“ versijos stengėmės išspręsti tris problemas.

Pirma, perrašėme visą programos logiką (angl. backend). Kadangi „XtGem“ buvo sukurtas prieš ketverius metus, buvo priimta nemažai sprendimų, kurie buvo netinkami sparčiai augančiam projektui. Komanda su šia užduotimi susidorojo puikiai – naujasis „XtGem“ ne tik veikia 4-8 kartus greičiau, bet yra daug stabilesnis ir suteikia galimybę dažniau atnaujinti projektą (angl. rapid deployment).

Antra, pastebėjome, kad vartotojai tiesiog „išaugdavo“ mūsų siūlomas paslaugas. Gana nemažas kiekis vartotojų susikurdavo puslapius „XtGem“, susidomėdavo puslapių kūrimu rimčiau, patys išmokdavo HTML, WML ir kitas „browser-side“ kalbas – visa tai puiku – „XtGem“ neriboja vartotojų ir leidžia redaguoti puslapio kodą savo nuožiūra. Tačiau tuomet lojaliausi vartotojai susidomėdavo „server-side“ programavimo kalbomis ir būdavo priversti migruoti kitur, kadangi šios technologijos „XtGem“ nebuvo palaikomos. Paplušėjome, ir antrojoje versijoje sugebėjome įdiegti PHP palaikymą – jei šis eksperimentas pasiteisins, ateityje planuojame palaikyti daugiau „server-side“ programavimo kalbų.

Trečia, susitvarkyti vidinius įmonės procesus ir pasiruošti tolimesnei plėtrai. Turime dedikuotą žmogų, kuris atsakinėja į vartotojų klausimus (neskirstome vartotojų, mokančių ar nemokančių už paslaugas – visiems stengiamės suteikti kokybišką pagalbą). Žengiame pirmuosius žingsnius į tiesioginių reklamos pardavimų rinką (jei ką domina – susisiekite). Atliekame testus, tobuliname procesus, kuriais vadovaudamiesi toliau vystysime paslaugą.

– Kur, tavo manymu, slypi jūsų projekto sėkmės priežastis?

– Atkaklumas, noras kurti, o ne kopijuoti, kurti sprendimus sudėtingoms problemoms ir nuolatinis tobulėjimas. Šiuo metu rinkoje svarbu ne tik prisivilioti vartotoją, tačiau ir sugebėti jį išlaikyti. Vertiname kiekvieną klientą, stengiamės atsižvelgti į jo individualius poreikius – pavyzdžiui, buvo atvejis, kai vartotojas susisiekė su mumis ir paprašė išmokėti jo uždirbtas reklamos pajamas anksčiau, nes jam trūko pinigų, kad galėtų susimokėti už mokslą. Nors, pagal mūsų taisykles, vartotojų uždirbtus pinigus išmokame tik mėnesio gale, ir tik surinkus tam tikrą sumą, padarėme išimtį – iki šiol juokaujame, kad „XtGem“ šiam vartotojui suteikė aukštąjį išsilavinimą

Dėkojame Povilui už pokalbį ir linkime jam bei jo komandai neblėstančios energijos ir pelningo projekto vystymo. Tikėkimės, kad Lietuvoje atsiras dar ne vienas IT projektas, kuris bus populiarus pasaulio mastu.

Beje, XtGem komanda ieško programuotojo ir dizainerio, gal jūs norite prisijungti prie šio įdomaus projekto?


Šaltinis:
 


Susijusios naujienos:

  • Kodėl verta praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus? (2024-10-02)

    Šiandien, kai technologijos užima didelę dalį mūsų laisvalaikio, praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus tampa vis svarbesne tradicija. Tai ne tik smagus būdas pabėgti nuo ekranų, bet ir puiki galimybė sustiprinti šeimos ryšius, mokytis naujų įgūdžių ir kartu sukurti nepamirštamas akimirkas. Stalo žaidimai, net paprasčiausi ir trumpiausi, gali praturtinti šeimos laisvalaikį bei skatinti bendravimą.

    Bendravimas ir artimųjų ryšių stiprinimas

    Vienas iš pagrindinių privalumų, žaidžiant stalo žaidimus, yra galimybė bendrauti su šeimos nariais. Žaidimai suartina, leidžia pasikalbėti ir kartu išspręsti užduotis ar susidurti su iššūkiais. Tai puiki galimybė ne tik juoktis ir linksmintis, bet ir išgirsti vienas kitą. Kasdieniniame gyvenime, pilname darbų ir pareigų, dažnai pritrūksta laiko paprastam, kokybiškam bendravimui, todėl stalo žaidimai gali tapti ta jungiamąja grandimi, kuri stiprina šeimos ryšius. Be to, žaidimai suteikia progą geriau pažinti vienas kitą – nuo strateginio mąstymo iki humoro jausmo.

    Įgūdžių lavinimas

    Stalo žaidimai ne tik linksmina, bet ir ugdo įvairius įgūdžius. Žaisdami įvairaus tipo žaidimus, vaikai ir suaugusieji gali lavinti loginį mąstymą, strategiją, kūrybiškumą ir net problemų sprendimo gebėjimus. Kai kurie žaidimai reikalauja planuoti kelis žingsnius į priekį, o kiti – greitai reaguoti ir priimti sprendimus. Be to, daugelis stalo žaidimų ugdo bendradarbiavimo įgūdžius, kai komandos dirba kartu siekdamos bendro tikslo. Tai ne tik smagi veikla, bet ir naudinga tiek vaikams, tiek suaugusiems, padedant lavinti svarbius gyvenimo įgūdžius.

    Emocinio intelekto ugdymas

    Žaidžiant stalo žaidimus, šeimos nariai dažnai susiduria su įvairiais emociniais iššūkiais – laimėjimu, pralaimėjimu, netikėtais posūkiais. Tokios situacijos moko, kaip tinkamai reaguoti į įvairias emocijas, skatina empatiją ir savikontrolę. Mažesni vaikai gali išmokti susidoroti su pralaimėjimu, o vyresniems žaidėjams tai yra puiki galimybė lavinti savitvardą ir geranoriškumą. Būtent dėl šių savybių žaidimai padeda šeimai išmokti, kaip drauge įveikti sunkumus ir spręsti konfliktus.

    Atsipalaidavimas ir streso mažinimas

    Šiandieniniame greitame gyvenimo ritme stalo žaidimai gali tapti puikiu būdu atsipalaiduoti. Žaidžiant su šeima, dėmesys nukrypsta nuo kasdienių rūpesčių, o įsitraukimas į žaidimą leidžia pamiršti stresą. Smagus bendravimas, juokas ir lengva konkurencija padeda sukurti teigiamą atmosferą, kurioje visi gali pasijusti atsipalaidavę. Vakarai, praleisti su šeima prie stalo žaidimų, tampa puikiu būdu atkurti vidinę pusiausvyrą ir iš naujo pajusti ryšį su artimaisiais.

    Nostalgiškos ir nepamirštamos akimirkos

    Kartu praleistos akimirkos, ypač kai jos susijusios su juoku ir bendravimu, lieka ilgam. Žaidžiant stalo žaidimus, dažnai atsiranda situacijų, kurios taps šeimos istorijos dalimi ir bus prisimenamos dar daugelį metų. Kiekviena partija gali tapti nauju nuotykiu, sukuriančiu ne tik žaidimo momentus, bet ir smagias istorijas, kurias bus galima pasakoti vėliau. Šios akimirkos sukuria šeimos tradicijas, kurios tampa svarbia jos dalimi.

    Vakarai, praleisti su šeima žaidžiant stalo žaidimus, ne tik stiprina šeimos ryšius, bet ir padeda lavinti įgūdžius, ugdo emocinį intelektą ir suteikia progą atsipalaiduoti. Tai puikus būdas ne tik smagiai praleisti laiką, bet ir sukurti prisiminimus, kurie lydės visą gyvenimą.


  • Kas yra daiktų internetas? (2023-10-16)

    Nesunku pastebėti, kad internetas šiandien mums suteikia itin daug įvairių galimybių: būtent dėl jo, galime bendrauti su žmonėmis iš viso pasaulio, taip pat galime ir žiūrėti filmus, klausytis muzikos, apsipirkti, surasti mums reikiamą informaciją ir t.t. Tačiau net ir tai – dar ne viskas: o, ar esate girdėję apie daiktų internetą?

  • Kaip kurti logotipus? (2021-12-03)

    Logotipas yra vizualus kiekvieno verslo veidas. Tai visur – reklamoje, socialiniuose tinkluose, pakuotėse, elektroninėse parduotuvėse ir kitose komunikacijos formose. Dažniausiai logotipas yra įsimintiniausia vizualinė prekės ženklo detalė.

  • Perkame lauko šviestuvą internetu - kas svarbu? (2020-03-24)

    Šiuolaikinė rinka mirgėte mirga nuo pačių įvairiausių prekių pasiūlymų. Ne išimtis ir šviestuvai. Visgi tai nėra toks paprastas prietaisas kaip gali pasirodyti - tinkamai pritaikytas šviestuvas yra ne tik komfortą užtikrinantis praktiškas įrenginys, bet ir puikus aplinkos jaukumo elementas. Šiandien pačių įvairiausių įrenginių galima įsigyti ir internetinėje erdvėje. Ieškote joje lauko šviestuvo? Į ką turėtume atkreipti didžiausią dėmesį?

  • Draudimo skaičiuoklė internete - kad rastumėte geriausią pasiūlymą (2019-10-17)

    Renkatės naują automobilį, bet nežinote į ką atkreipti dėmesį, kad už jį nepermokėtumėte? Štai keletas patarimų kaip išvengti didesnių draudimo išlaidų įsigyjant transporto priemonę.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed