Balsas.lt skaitytoja Birutė pranešė, kad stringa jos „Mezon“ mobiliojo interneto ryšys. Skaitytojos nuomone, ryšio kokybei gali kenkti didžiulis šaltis. Tai, kad sutrikimų gali pasitaikyti, patvirtina ir mobiliojo interneto ryšį tiekiančių bendrovių atstovai.
Mobiliojo ryšio tiekėjai: įranga patikima, bet sutrikimų gali pasitaikyti
Mobiliojo ryšio tekėjai teigia šiomis dienomis dirbantys ypatingu režimu, tačiau tokie sibirietiški šalčiai – tikrai ne kasdienė situacija Lietuvoje. Todėl mobiliojo interneto ir balso paslaugų tiekėjai neatmeta, kad nesklandumų gali pasitaikyti bet kuriame tinkle.
„Esant ekstremalioms sąlygoms, gali ištikti įvairių incidentų. O dabar Lietuvoje tikrai yra išskirtinės sąlygos, ir jeigu šalčiai neatslūgs, nė vienas ryšio tiekėjas nėra apdraustas nuo to, kad kuri nors bazinė stotis kurį laiką neveiks, – Balsas.lt aiškino bendrovės „Tele2“ viešųjų ryšių vadovas Andrius Baranauskas. – Šiuo metu tokių nusiskundimų mes neturime, bet tai nereiškia, kad mums pavyks išvengti sutrikimų. Pavyzdžiui, suges šildytuvas, o kai oro temperatūra nukrenta žemiau tam tikro laipsnio, automatiškai išsijungia kompiuteris“.
Tuo metu AB Lietuvos radijo ir televizijos centro (Telecentro) „WiMAX“ projekto vadovas Mindaugas Kuprys teigia, kad ir dideli šalčiai neturi įtakos jų teikiamo ryšio kokybei.
„Dideli šalčiai mobiliojo 4G interneto MEZON ryšiui įtakos neturi. Bendradarbiaujame su garsia pasaulio kompanija (***) ir džiaugiamės, kad jos pagaminta tinklo įranga puikiai veikia esant net ir tokiems šalčiams, kokie Lietuvoje yra pastarosiomis dienomis. Ji yra išbandyta ir gali veikti net temperatūrai nukritus iki minus 40 laipsnių“.
Kitų mobiliojo ryšio bendrovių atstovai Balsas.lt informavo, kad jų klientai iki šiol dėl speigo jokių nepatogumų nepatyrė.
„Mūsų klientai dėl speigo kokių nors nepatogumų nepatiria. Tinklas veikia gerai, jokių elektros tiekimo problemų neturime“, – teigė „Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė.
„Kaip ir kitos ekstremalios gamtinės situacijos, padidėjęs šaltis ir speigas gali sukelti nedidelių gedimų, tačiau jų mūsų tinkle nebuvo. Šiuo metu tinklo įrangos priežiūra rūpinasi sustiprintos specialistų komandos, jei nesklandumų pasitaikytų, jie būtų operatyviai šalinami“, – sakė „Bitės Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Raminta Rimkienė.
------
Pasak paslaugų teikėjų, svarbiau, kad nenutrūktų elektros energijos tiekimas.
„Negalima atmesti, kad šalčio gali neatlaikyti elektros linijos. Tokiu atveju bazinė stotis kurį laiką gali veikti autonomiškai, per tą laiką į ją vyksta gelbėjimo komanda, jungiamas generatorius, tačiau išvengti sutrikimų gali ir nepavykti“, – sakė A.Baranauskas.
„Tačiau net ir elektros tiekimo sutrikimams mes esame pasirengę – turime autonominius elektros šaltinius, o prireikus naudojame ir mobilius generatorius“, – portalui Balsas.lt teigė M. Kuprys.
A.Baranausko teigimu, tokios pačios bazinės stotys gali dirbti ir Sacharoje, ir netoli Arkties vandenyno – paprasčiausiai jose sukuriamas atitinkamas mikroklimatas. Bet susiklosčius tam tikroms aplinkybėms problemų ryšio tiekėjams ir vartotojams gali sukelti ne tik stingdantis šaltis, bet ir karštis.
„Prieš keletą metų, kai Lietuvą buvo užplūdusi išskirtinė karščio banga, kai kur gedo kondicionieriai. O kai kompiuterio temperatūra pakildavo aukščiau tam tikros ribos, jie taip pat sustodavo. Lygiai taip pat dėl šalčio – jeigu atsirastų šildymo problemų ir nukristų temperatūra, kompiuteriai išsijungtų“, – aiškino A. Baranauskas.
Mobiliojo interneto ir balso paslaugų teikėjai neatmeta, kad sutrikimų gali pasitaikyti.
„Tačiau kiekvienas atvejis yra individualus ir jį turi aiškintis specialistai“, – portalui Balsas.lt sakė „WiMAX“ projekto vadovas M. Kuprys.
Pasidomėjus, ar panašios problemos kyla laidinio interneto tiekėjams, tiek TEO, tiek „Vinitos“ atstovai patikino, kad problemų neužfiksuota.
Bankomatai reaguoja skirtingai
Šaltis kenkia ne tik interneto ryšiui, bet ir bankomatų darbui. „Sulaukėme kelių klientų skambučių dėl lėčiau nei įprastai veikiančių kai kurių bankomatų. SEB banko bankomatus Lietuvoje prižiūrinti bendrovė aiškinasi galimas priežastis. Labiausiai tikėtina, kad šie bankomatai veikia lėčiau dėl itin šalto oro, tačiau tai pavieniai atvejai. Stengiamės užtikrinti, kad kuo greičiau šių bankomatų tinkama veikla būtų atnaujinta“, – sakė banko viešųjų ryšių atstovas.
Tuo metu DNB atstovai pabrėžė, kad nusiskundimų negauta. „Neturime informacijos, kad strigtų mūsų bankomatų veikla“, – sakė šio banko atstovas.
Šaltinis: |