Pasipylus skundams dėl apgavysčių, internetinės parduotuvės Beribu.lt atstovai „išgaravo“, svetainė užblokuota |
Interneto Gidas |
Penktadienis, 10 Gruodis 2010 03:32 |
„Aferistai“, „sukčiai“, „apgavikai“, „pinigų plovikai“, – tokie epitetai žarstomi tinklalapiui Beribu.lt, kuris esą užsiėmė internetine prekyba ir žadėjo neregėtas „kalėdines nuolaidas“ įvairiai technikai. „Sveikiname! Jūs suspėjote į 100 000 Lt dalybas. Dovanojame Jums 50% nuolaidą“, – toks skelbimas minėtoje svetainėje sudomino ne vieną interneto naršytoją. Dalis jų puolė krauti pirkinius į virtualų krepšelį ir, susimokėję pinigus internetu, laukė užsakymo. Tačiau ėmė aiškėti, kad užsakytų prekių jie gali taip ir nesulaukti. Į naujienų portalą 15min.lt pastarosiomis dienomis kreipėsi ne vienas skaitytojas, kuriam kilo įtarimų dėl minėto tinklalapio veiklos. Skaitytojas Rolandas teigė į nurodytą sąskaitą pervedęs 1 tūkst. Lt už tris prekes: kompiuterį, monitorių ir GPS navigatorių. Tik vėliau jis pastebėjo, jog prekyba esą užsiimanti įmonė „Rontas“ įsteigta vos prieš kelis mėnesius, o internete apie ją nėra praktiškai jokios informacijos. Susirūpinęs dėl pervestų pinigų, jis bandė susisiekti su „prekeiviais“, tačiau nurodytu telefonu niekas neatsiliepė, neatsakė ir į el. laiškus. „Tinklalapyje viskas nupiešta labai gražiai: viską padarys, užneš į 25 aukštą nemokamai, pristatys už „ačiū“ ir t.t., ko nėra pas kitus tiekėjus. Tačiau pateikta informacija aptaki, nerašoma, nei kur jų sandėliai, nei kas tiekėjai. Daug požymių, kad tai gali būti pirma tokio masto afera Lietuvoje“, – 15min.lt teigė Rolandas. Jis pastebėjo, jog „parduotuvėje“ buvo galima užsisakyti kad ir milijoną vienodų produktų, nors įprastai internetinėse parduotuvėse šis skaičius ribojamas atsižvelgiant į sandėliuose esančių produktų skaičių. Anot jo, atsiskaitant už prekes žmonėms nurodoma vis kito asmens sąskaita. Skaitytojas įtarė, jog galėjo būti pavogti niekuo dėtų žmonių duomenys ir prisijungimai prie sąskaitų. Esą į jas pervesti pinigai iškart paverčiami „virtualiais pinigais“, pervedant į kitas internetinio mokėjimo sistemas, tokias kaip „PayPal“ ar „WebMoney“. Tuomet atsekti, kur jie keliauja, tampa praktiškai neįmanoma. Rolandas taip pat pastebėjo, jog nors įmonė „Rontas“ Valstybinėje mokesčių inspekcijoje buvo užregistruota rugsėjį, „pirkėjų“ atsiliepimai svetainėje pateikiami dar nuo rugpjūčio. Kiti skaitytojai taip pat reiškė abejones dėl svetainės veiklos bei nurodomų jos atstovų, kurie esą jau spėjo „pagarsėti“ fiktyvių įmonių steigimu. Svetainę užblokavo Ketvirtadienio popietę tinklalapis jau neveikė. Svetainę talpinusi bendrovė „Duomenų centras“ informavo, jog uždaryti svetainę nuspręsta pagausėjus skundams iš vartotojų. Susisiekti su tinklalapį užregistravusiu asmeniu „Duomenų centrui“ nepavyko. „Skundų gavome ir iš užsienio reikalų ministerijos, todėl pabandėme susisiekti turimais duomenis su užsakovu, bet telefonas buvo išjungtas, todėl ėmemės veiksmų“, – 15min.lt teigė Tomas Peleckis, laikinai einantis bendrovės „Duomenų centras“ direktorius pareigas. Anot jo, pirmųjų užklausų dėl projekto Beribu.lt sulaukta trečiadienį. Užsienio reikalų ministerija 15min.lt informavo, jog kai kurie ministerijos darbuotojai pastebėjo, jog jų vardai ir pavardės yra naudojami Beribu.lt vartotojų rekomendacijų dalyje, nors jie prekių čia neužsakinėjo ir atsiliepimų nerašė. Apie tai buvo pranešta svetainės talpinimo paslaugas teikiančiai įmonei. Tinklalapio Beribu.lt serveris buvo sukurtas lapkričio pabaigoje, tačiau svetainė pradėjo veikti tik po kurio laiko. Beje, ši svetainė viename interneto reklamos tinkle savaitės pradžioje buvo užsakiusi reklamą įvairiuose tinklalapiuose. Tačiau sulaukus skundų ir nepavykus susisiekti su reklamos užsakovais, ketvirtadienį reklamos transliavimas nutrauktas. Ragina kreiptis į policiją Sostinės policija ketvirtadienį pradėjo domėtis minėta įmone. Dėl Vilniuje registruotos įmonės veiklos pareigūnai sulaukė anoniminio skundo. „Pirmas signalas yra gautas. Pareigūnai imsis veiksmų, aiškinsis situaciją, bet žinote, kreipėsi anonimas, viskas yra žymiai sudėtingiau“, – 15min.lt teigė sostinės policijos Viešųjų ryšių poskyrio vyresnioji specialistė Dalia Petrauskienė. Ji ragino nukentėjusius žmones kreiptis į policiją – jų parodymai gali pagelbėti atliekant tyrimą. Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnyba skundų dėl tinklalapio Beribu.lt ar UAB „Rontas“ veiklos negavo ir tyrimo kol kas nepradėjo. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) rašytinių vartotojų prašymų dėl minėtoje svetainėje užsakytų prekių nepristatymo ir pinigų negrąžinimo taip pat nėra gavusi. VVTAT Viešųjų ryšių skyriaus vyriausiasis specialistas Vitas Jonas Ūsas teigė, jog, pagal Juridinių asmenų registro duomenis, bendrovė „Rontas“ nėra bankrutuojanti, reorganizuojama ar pan. „Taigi, pardavėjui nevykdant reikalavimo pristatyti užsakytas prekes per nurodytą terminą, vartotojai turėtų nepasikliauti skambučiu įmonės darbuotojams, tačiau siųsti rašytinį prašymą įmonės registruotos buveinės adresu. Jeigu įmonė vartotojo reikalavimo nevykdo, vartotojas gali kreiptis į VVTAT dėl ginčo išnagrinėjimo neteismine tvarka. Ginčo nagrinėjimui reikalinga pateikti apmokėjimą patvirtinančius dokumentus, galimo susirašinėjimo su įmone įrodymus, taip pat kitus įrodymus. Neteisėto duomenų naudojimo arba neteisėto lėšų pasisavinimo atveju reikalinga atlikti ikiteisminį tyrimą dėl galimai vykdomos nusikalstamos veikos“, – 15min.lt teigė V.J.Ūsas. Jis pastebėjo, jog internetu prekę įsigiję vartotojai turi teisę atsisakyti sutarties, pranešant apie tai raštu pardavėjui per 7 darbo dienas nuo prekės pristatymo dienos. Jei pirkėjui nebuvo tinkamai suteikta informacija apie prekę bei galimybę pirkimo-pardavimo sutartį nutraukti per minėtas 7 darbo dienas, tada vartotojas tokią sutartį turi teisę nutraukti per 3 mėnesius nuo sutarties sudarymo dienos. „Vartotojas, norėdamas įsigyti prekę internetu, turėtų visų pirma atkreipti dėmesį į interneto svetainėje suteiktą informaciją apie patį pardavėją (ar yra nurodytas pilnas įmonės pavadinimas, jos buveinės adresas, ne tik el. pašto adresas) bei apie prekę ir jos pristatymą (jos kaina, ar į ją įtraukti visi mokesčiai, daikto pristatymo sąlygos), pasidomėti apie kitų vartotojų patirtį įsigyjant prekes iš šios įmonės (ne parduotuvės interneto svetainėje pateikiamus komentarus). Taip pat reikia būti atsargiems nurodant savo kreditinės ar debetinės kortelės duomenis internetu, atsispausdinti prekių užsakymo internetu dokumentą bei apmokėjimą už įsigyjamas prekes patvirtinantį dokumentą. Taip pat tikslinga išsaugoti sutarties sąlygas bei taisykles, kurios galiojo pirkimo – pardavimo sutarties sudarymo metu“, – patarė VVTAT atstovas. Susisiekti su UAB „Rontas“ naujienų portalui 15min.lt nepavyko – įmonės tinklalapyje nurodytu telefonu niekas neatsiliepė, o Registrų centro nurodytu numeriu atsiliepusi moteris teigė, jog apie šią bendrovę nieko nežino, tačiau visą dieną atsakinėja į analogiškus skambučius. Šaltinis: |
Susijusios naujienos: |
---|
|