„Lulz Security“: 5 faktai apie mįslingiausius įsilaužėlius
Interneto Gidas
Penktadienis, 09 kovas 2012 13:06

JAV teisėsaugos atstovai pranešė suėmę 6 hakerių grupuotės „Lulz Security“ (LulzSec), prisiėmusios atsakomybę už įsilaužimus į „Sony“, „Nintendo“, „Fox“, CŽV, JAV Senato, D. Britanijos policijos interneto serverius, narius.

Ši grupuotė aktyviai veikė vos 2 mėnesius, tačiau per šį laiką spėjo  atkreipti į save didesnį dėmesį, nei tai per kelerius metus pavyko padaryti interneto įsilaužėliams iš Kinijos.

Kaip atsirado „Lulz Security“?

Pagal vieną populiariausių „LulzSec“ kilmės versijų viename iš globalių „Anonymous“ hakerių virtualių susibūrimų susipažino keli jauni hakeriai, kurie vėliau nusprendė imtis savarankiškos veiklos. Jie norėjo, kad ji nebūtų siejama su nuobodžiomis politinėmis ir ideologinėmis etiketėmis. Jie neva norėjo „hakeriauti“ tik dėl smagumo. Tačiau daug tikroviškesnė atrodo kita versija:  „LulzSec“ – tai vienas iš „Anonymous“ filialų, skirtų įsilaužimams į stambių įmonių interneto svetaines ir vartotojų duomenų perėmimui. Vėliau grupuotė ėmė veikti autonomiškai, joje kilo nesutarimų, kai kurie nariai ėmė bendradarbiauti su FTB, ir netrukus „LulzSec“ iširo. Grupuotės demaskavimas tapo logišku ambicingų jos narių išdavysčių pasekme.

Kiek jų buvo?

Manoma, kad „LulzSec“ sudarė 6 nariai. Ši versija remiasi praėjusių metų birželį paskelbtu „LulzSec“ pranešimu apie grupuotės veiklos nutraukimą. Pranešime buvo galima įžvelgti ir užuominų apie grupuotės struktūrą. Pasak pačių hakerių, skirtingai nuo „Anonymous“, atskiriems išpuoliams mobilizuojančios daugybę įsilaužėlių iš įvairių šalių, „LulzSec“ nariai veikė autonomiškai ir specializavosi atskirose įsilaužimo srityse, tad visi kartu buvo neįveikiama jėga. Tačiau kompiuterių saugumo ekspertai abejoja, ar tokio masto „LulzSec“ išpuoliai galėjo būti vos kelių žmonių rankų darbas. Veikiausiai, mano jie, kiekvienas iš 6 narių papildomai pasitelkdavo įvairių pagalbininkų, kurie griežtai vykdydavo jų nurodymus, tačiau nežinojo galutinio tikslo.

Kodėl taikiniu rinkosi korporacijas?

Nors „LulzSec“ atakuodavo įvairias organizacijas, tarp jų ir valstybines, tačiau didžiausių nuostolių grupuotės nariai pridarė didelėms privačioms kompanijoms. Grupuotės manymu, duomenis apie vartotojus renkančios korporacijos kelia ne mažesnį pavojų jų laisvei, nei valdžios įstaigos. Be to, tarsi klausė hakeriai, jeigu jūs nesugebate apsaugoti savo vartotojų, kurie jumis pasitiki, informacijos, kuriems galams jūs apskritai reikalingi? Sėkminga „PlayStation Network“ (PSN) ataka praėjusių metų balandį, kai  „LulzSec“ pavyko perimti iki 100 mln. vartotojų duomenis, buvo baisus smūgis korporacijai „Sony“. Japonijos žiniasklaidai pavyko sužinoti, kad per praėjusių metų pabaigoje įvykusį „Sony“ direktorių tarybos susirinkimą „LulzSec“ atakos buvo pripažintos pačia didžiausia žala, kurią „Sony“ patyrė per visą savo istoriją.

Kaip jie veikė?

Paaiškėjo, kad „LulzSec“ techniniu požiūriu veikė išmoningiau, nei „Anonymous“ ar kitos garsios hakerių grupuotės. „LulzSec“ nariai teigė naudoję profesionaliausią maskavimosi techniką visoje kompiuterinių įsilaužimų istorijoje. Kol keli kviestiniai hakeriai, vadovaujami vieno iš grupuotės branduolio narių,  lauždavosi į sistemą tradiciniu būdu, kiti „LulzSec“ nariai su savo pagalbininkais eidavo aplinkiniais keliais. Visos sėkmingos „LulzSec“ atakos atrodė kaip įprastiniai teisėto sistemos vartotojo veiksmai. Pavyzdžiui, įsilaužimai  į „Sony“ ir „Nintendo“ serverius buvo atlikti imituojant standartinę tranzakciją, todėl įsibrovėlių nesulaikė nė viena ugniasienė.  O, pavyzdžiui, policijos  serverio Arizonos valstijoje (JAV) ataka buvo užmaskuota įprastine registracija klausimų ir atsakymų skyrelyje. „Buvo pasiųstos tam tikros programinės komandos... tai buvo labai protingas ir profesionalus žingsnis. Dėl to tapo įmanoma manipuliuoti mūsų tinklu iš išorės, o mes net nesugebėjome aptikti įsilaužimo iš vidaus“, – po sėkmingo įsilaužimo sakė „Sony“ atstovai.

Mistifikacijos

Paaiškėjo, kad „LulzSec“ nariai buvo ir dideli mistifikatoriai. Grupuotės nariai kartais, siekdami norimo viešųjų ryšių  efekto, tyčia pokalbių kambariuose surežisuodavo tarpusavio pokalbius, kuriuose neva stebėjosi, kaip buvo lengva iš kompanijos X perimti norimą informaciją apie vartotojus, kokie žiopli apsaugos būdai buvo naudojami,  koks silpnas buvo duomenų šifravimas ir t.t.

Turbūt didžiausia „LulzSec“ mistifikacija tapo legenda apie „5 GB šokiruojančios informacijos, priklausančios Vakarų šalių vyriausybėms ir teisėsaugos institucijoms“, kurią hakeriai žadėjo paskelbti praėjusią vasarą. Jokios informacijos internete taip ir nepasirodė. Vėliau „LulzSec“ nariai „Twitter“ mikrotinklaraštyje pasiūlė JAV prezidentui B. Obamai naują kalbą pasakyti užsidėjus ant galvos pusbatį: esą tai bus ženklas, kad jis sutinka su „LulzSec“ pasižadėjimu visiems laikams nutraukti išpuolius ir prieš JAV, ir prieš kitų šalių kompiuterines sistemas.  Prezidentas jų nepaklausė, tačiau netrukus „LulzSec“ nariai patys nutraukė veiklą, matyt, pajutę, kad jų rimtai ėmėsi FTB ekspertai.

Šaltinis: 

 


Susijusios naujienos:

  • Kodėl verta praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus? (2024-10-02)

    Šiandien, kai technologijos užima didelę dalį mūsų laisvalaikio, praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus tampa vis svarbesne tradicija. Tai ne tik smagus būdas pabėgti nuo ekranų, bet ir puiki galimybė sustiprinti šeimos ryšius, mokytis naujų įgūdžių ir kartu sukurti nepamirštamas akimirkas. Stalo žaidimai, net paprasčiausi ir trumpiausi, gali praturtinti šeimos laisvalaikį bei skatinti bendravimą.

    Bendravimas ir artimųjų ryšių stiprinimas

    Vienas iš pagrindinių privalumų, žaidžiant stalo žaidimus, yra galimybė bendrauti su šeimos nariais. Žaidimai suartina, leidžia pasikalbėti ir kartu išspręsti užduotis ar susidurti su iššūkiais. Tai puiki galimybė ne tik juoktis ir linksmintis, bet ir išgirsti vienas kitą. Kasdieniniame gyvenime, pilname darbų ir pareigų, dažnai pritrūksta laiko paprastam, kokybiškam bendravimui, todėl stalo žaidimai gali tapti ta jungiamąja grandimi, kuri stiprina šeimos ryšius. Be to, žaidimai suteikia progą geriau pažinti vienas kitą – nuo strateginio mąstymo iki humoro jausmo.

    Įgūdžių lavinimas

    Stalo žaidimai ne tik linksmina, bet ir ugdo įvairius įgūdžius. Žaisdami įvairaus tipo žaidimus, vaikai ir suaugusieji gali lavinti loginį mąstymą, strategiją, kūrybiškumą ir net problemų sprendimo gebėjimus. Kai kurie žaidimai reikalauja planuoti kelis žingsnius į priekį, o kiti – greitai reaguoti ir priimti sprendimus. Be to, daugelis stalo žaidimų ugdo bendradarbiavimo įgūdžius, kai komandos dirba kartu siekdamos bendro tikslo. Tai ne tik smagi veikla, bet ir naudinga tiek vaikams, tiek suaugusiems, padedant lavinti svarbius gyvenimo įgūdžius.

    Emocinio intelekto ugdymas

    Žaidžiant stalo žaidimus, šeimos nariai dažnai susiduria su įvairiais emociniais iššūkiais – laimėjimu, pralaimėjimu, netikėtais posūkiais. Tokios situacijos moko, kaip tinkamai reaguoti į įvairias emocijas, skatina empatiją ir savikontrolę. Mažesni vaikai gali išmokti susidoroti su pralaimėjimu, o vyresniems žaidėjams tai yra puiki galimybė lavinti savitvardą ir geranoriškumą. Būtent dėl šių savybių žaidimai padeda šeimai išmokti, kaip drauge įveikti sunkumus ir spręsti konfliktus.

    Atsipalaidavimas ir streso mažinimas

    Šiandieniniame greitame gyvenimo ritme stalo žaidimai gali tapti puikiu būdu atsipalaiduoti. Žaidžiant su šeima, dėmesys nukrypsta nuo kasdienių rūpesčių, o įsitraukimas į žaidimą leidžia pamiršti stresą. Smagus bendravimas, juokas ir lengva konkurencija padeda sukurti teigiamą atmosferą, kurioje visi gali pasijusti atsipalaidavę. Vakarai, praleisti su šeima prie stalo žaidimų, tampa puikiu būdu atkurti vidinę pusiausvyrą ir iš naujo pajusti ryšį su artimaisiais.

    Nostalgiškos ir nepamirštamos akimirkos

    Kartu praleistos akimirkos, ypač kai jos susijusios su juoku ir bendravimu, lieka ilgam. Žaidžiant stalo žaidimus, dažnai atsiranda situacijų, kurios taps šeimos istorijos dalimi ir bus prisimenamos dar daugelį metų. Kiekviena partija gali tapti nauju nuotykiu, sukuriančiu ne tik žaidimo momentus, bet ir smagias istorijas, kurias bus galima pasakoti vėliau. Šios akimirkos sukuria šeimos tradicijas, kurios tampa svarbia jos dalimi.

    Vakarai, praleisti su šeima žaidžiant stalo žaidimus, ne tik stiprina šeimos ryšius, bet ir padeda lavinti įgūdžius, ugdo emocinį intelektą ir suteikia progą atsipalaiduoti. Tai puikus būdas ne tik smagiai praleisti laiką, bet ir sukurti prisiminimus, kurie lydės visą gyvenimą.


  • Kas yra daiktų internetas? (2023-10-16)

    Nesunku pastebėti, kad internetas šiandien mums suteikia itin daug įvairių galimybių: būtent dėl jo, galime bendrauti su žmonėmis iš viso pasaulio, taip pat galime ir žiūrėti filmus, klausytis muzikos, apsipirkti, surasti mums reikiamą informaciją ir t.t. Tačiau net ir tai – dar ne viskas: o, ar esate girdėję apie daiktų internetą?

  • Kaip kurti logotipus? (2021-12-03)

    Logotipas yra vizualus kiekvieno verslo veidas. Tai visur – reklamoje, socialiniuose tinkluose, pakuotėse, elektroninėse parduotuvėse ir kitose komunikacijos formose. Dažniausiai logotipas yra įsimintiniausia vizualinė prekės ženklo detalė.

  • Perkame lauko šviestuvą internetu - kas svarbu? (2020-03-24)

    Šiuolaikinė rinka mirgėte mirga nuo pačių įvairiausių prekių pasiūlymų. Ne išimtis ir šviestuvai. Visgi tai nėra toks paprastas prietaisas kaip gali pasirodyti - tinkamai pritaikytas šviestuvas yra ne tik komfortą užtikrinantis praktiškas įrenginys, bet ir puikus aplinkos jaukumo elementas. Šiandien pačių įvairiausių įrenginių galima įsigyti ir internetinėje erdvėje. Ieškote joje lauko šviestuvo? Į ką turėtume atkreipti didžiausią dėmesį?

  • Draudimo skaičiuoklė internete - kad rastumėte geriausią pasiūlymą (2019-10-17)

    Renkatės naują automobilį, bet nežinote į ką atkreipti dėmesį, kad už jį nepermokėtumėte? Štai keletas patarimų kaip išvengti didesnių draudimo išlaidų įsigyjant transporto priemonę.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed