Lietuvos reklamdaviai nespėja paskui interneto tendencijas |
Interneto Gidas |
Pirmadienis, 13 Birželis 2011 17:36 |
Nors interneto skvarba Lietuvoje (58%) ir gyventojų laikas, praleistas tinke (1 val./d.) yra artimas Vakarų Europos ir pavyzdžiui Didžiosios Britanijos vidurkiui (atitinkamai 65% ir 1 val.), tačiau išlaidos reklamai internete vis dar gerokai atsilieka: britai tam skiria 25% savo reklamos biudžeto, o lietuviai – tik 8%. „Addvisors“ direktorės Skaistės Knyzaitės teigimu, per pastaruosius dvejus metus santykis tarp interneto skvarbos ir investicijų į reklamą internete Lietuvoje pagerėjo, tačiau skirtumas vis dar lieka ryškus – nuo D.Britanijos atsiliekame daugiau nei dvigubai. Pasak jos, disproporciją liudija ir artimiausio interneto konkurento – televizijos – žiūrimumo ir išlaidų nuo viso reklamos biudžeto santykis: Lietuvoje (3,5 val./d. ir 47%) palyginti su D.Britanija (4,2 val./d. ir 26%). Tuo tarpu D.Britanijoje išlaidos reklamai internete televiziją pralenkė dar 2009 m., teigiama „Addvisors“ išplatintame pranešime spaudai. „Įvertinus naudojimosi internetu ir televizijos žiūrimumo duomenis, nėra priežasčių tokiam TV reklamos dominavimui. Specifinę Lietuvos situaciją neabejotinai lemia didžiulis reklamdavių inertiškumas. Jie dažniausiai neturi objektyvių duomenų, kaip TV reklama pasiekė auditoriją – tai, kad atitinkamu metu buvo įjungtas konkretus kanalas dar nereiškia, kad vartotojas ją matė“, – sako S.Knyzaitė. Tuo tarpu reklamos internete efektyvumą, pasak jos, galima įvertinti įvairiausiais pjūviais – iš kur atėjo klientai, kiek jų paspaudė ant reklamos, netgi kiek įsigijo reklamuojamą prekę ar paslaugą, visa tai susiejant su išlaidomis vienam kontaktui. Išanalizavus reklamos internete išlaidų struktūrą, išryškėjo ir kitos specifinės tendencijos: reklamos skydelių reklama Didžiojoje Britanijoje sudaro apie 11 % nuo viso biudžeto, skiriamo interneto reklamai, tuo tarpu reklama paieškos sistemose – 57 %. Lietuvoje šie duomenys nėra sistemiškai renkami ir apdorojami, tačiau „Addvisors“ prognozėmis, situacija Lietuvoje yra beveik atvirkščiai proporcinga – skydelių reklama sudaro apie 67% išlaidų, o paieškos sistemose vos viršija 10 %. Bendrovės teigimu, reklamos skydelių, kaip pagrindinės reklamos formos, dominavimas Lietuvoje nėra pagrįstas efektyvumo matavimais. „Reklama paieškos sistemose yra itin reikšminga įvertinant visą interneto reklamos rinką, nes pasauliniu mąstu 2010 m. ji viršijo 30%, o šiemet turėtų sudaryti apie 50% visų investicijų į interneto reklamą“, – sako S.Knyzaitė. S.Knyzaitės teigimu, galima daryti prielaidą, kad lietuviai paieškai skiria panašiai laiko kiek britai ar kiti europiečiai, tačiau stambūs Lietuvos reklamdaviai, pavyzdžiui – bankai, telekomunikacijų bendrovės, praktiškai neišnaudoja šios reklamos galimybių. Priešingai jiems, greitųjų kreditų bendrovės kaip tik solidžiai investuoja į reklamą paieškos sistemoje. Reklama per išmaniuosius telefonus Didžiojoje Britanijoje dar tik stiprina savo pozicijas: šiuo metu ji sudaro 2% visos reklamos internete išlaidų (ir 0,5% visų reklamos išlaidų), todėl šios reklamos rūšies spurtas Lietuvoje per šiuos ir kitus metus mažai tikėtinas. Nors sąlygos tam yra – išmaniuosius telefonus turi apie 25 proc. Lietuvos gyventojų, tačiau duomenų apie interneto paslaugų naudojimo tendencijas kol kas nėra. Šaltinis: |
Susijusios naujienos: |
---|
|