Lietuvos reklamdaviai nespėja paskui interneto tendencijas
Interneto Gidas
Pirmadienis, 13 Birželis 2011 17:36
Nors interneto skvarba Lietuvoje (58%) ir gyventojų laikas, praleistas tinke (1 val./d.) yra artimas Vakarų Europos ir pavyzdžiui Didžiosios Britanijos vidurkiui (atitinkamai 65% ir 1 val.), tačiau išlaidos reklamai internete vis dar gerokai atsilieka: britai tam skiria 25% savo reklamos biudžeto, o lietuviai – tik 8%.

„Addvisors“ direktorės Skaistės Knyzaitės teigimu, per pastaruosius dvejus metus santykis tarp interneto skvarbos ir investicijų į reklamą internete Lietuvoje pagerėjo, tačiau skirtumas vis dar lieka ryškus – nuo D.Britanijos atsiliekame daugiau nei dvigubai.

Pasak jos, disproporciją liudija ir artimiausio interneto konkurento – televizijos – žiūrimumo ir išlaidų nuo viso reklamos biudžeto santykis: Lietuvoje (3,5 val./d. ir 47%) palyginti su D.Britanija (4,2 val./d. ir  26%). Tuo tarpu D.Britanijoje  išlaidos reklamai internete televiziją pralenkė dar 2009 m., teigiama „Addvisors“ išplatintame pranešime spaudai.

„Įvertinus naudojimosi internetu ir televizijos žiūrimumo duomenis, nėra priežasčių tokiam TV reklamos dominavimui. Specifinę Lietuvos situaciją neabejotinai lemia didžiulis reklamdavių inertiškumas. Jie dažniausiai neturi objektyvių duomenų, kaip  TV reklama pasiekė auditoriją – tai, kad atitinkamu metu buvo įjungtas konkretus kanalas dar nereiškia, kad vartotojas ją matė“, – sako S.Knyzaitė. Tuo tarpu reklamos internete efektyvumą, pasak jos, galima įvertinti įvairiausiais pjūviais – iš kur atėjo klientai, kiek jų paspaudė ant reklamos, netgi kiek įsigijo reklamuojamą prekę ar paslaugą, visa tai susiejant su išlaidomis vienam kontaktui.

Išanalizavus reklamos internete išlaidų struktūrą, išryškėjo ir kitos specifinės tendencijos: reklamos skydelių reklama Didžiojoje Britanijoje sudaro apie 11 % nuo viso biudžeto, skiriamo interneto reklamai, tuo tarpu reklama paieškos sistemose – 57 %.  Lietuvoje šie duomenys nėra sistemiškai renkami ir apdorojami, tačiau „Addvisors“ prognozėmis, situacija Lietuvoje yra beveik atvirkščiai proporcinga – skydelių reklama sudaro apie 67% išlaidų, o paieškos sistemose vos viršija 10 %. Bendrovės teigimu, reklamos skydelių,  kaip pagrindinės reklamos formos, dominavimas Lietuvoje nėra pagrįstas efektyvumo matavimais.

„Reklama paieškos sistemose yra itin reikšminga įvertinant visą interneto reklamos rinką, nes pasauliniu mąstu 2010 m. ji viršijo 30%, o šiemet turėtų sudaryti apie 50% visų investicijų į interneto reklamą“, – sako S.Knyzaitė.

S.Knyzaitės teigimu, galima daryti prielaidą, kad lietuviai paieškai skiria panašiai laiko kiek britai ar kiti europiečiai, tačiau stambūs Lietuvos reklamdaviai, pavyzdžiui – bankai, telekomunikacijų bendrovės,  praktiškai neišnaudoja šios reklamos galimybių. Priešingai jiems, greitųjų kreditų bendrovės kaip tik solidžiai investuoja į reklamą paieškos sistemoje.

Reklama per išmaniuosius telefonus Didžiojoje Britanijoje dar tik stiprina savo pozicijas: šiuo metu ji sudaro 2% visos reklamos internete išlaidų (ir 0,5% visų reklamos išlaidų), todėl šios reklamos rūšies spurtas Lietuvoje per šiuos ir kitus metus mažai tikėtinas. Nors sąlygos tam yra – išmaniuosius telefonus turi apie 25 proc. Lietuvos gyventojų, tačiau duomenų apie interneto paslaugų naudojimo tendencijas kol kas nėra.

Šaltinis:
 


Susijusios naujienos:

  • Kodėl verta praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus? (2024-10-02)

    Šiandien, kai technologijos užima didelę dalį mūsų laisvalaikio, praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus tampa vis svarbesne tradicija. Tai ne tik smagus būdas pabėgti nuo ekranų, bet ir puiki galimybė sustiprinti šeimos ryšius, mokytis naujų įgūdžių ir kartu sukurti nepamirštamas akimirkas. Stalo žaidimai, net paprasčiausi ir trumpiausi, gali praturtinti šeimos laisvalaikį bei skatinti bendravimą.

    Bendravimas ir artimųjų ryšių stiprinimas

    Vienas iš pagrindinių privalumų, žaidžiant stalo žaidimus, yra galimybė bendrauti su šeimos nariais. Žaidimai suartina, leidžia pasikalbėti ir kartu išspręsti užduotis ar susidurti su iššūkiais. Tai puiki galimybė ne tik juoktis ir linksmintis, bet ir išgirsti vienas kitą. Kasdieniniame gyvenime, pilname darbų ir pareigų, dažnai pritrūksta laiko paprastam, kokybiškam bendravimui, todėl stalo žaidimai gali tapti ta jungiamąja grandimi, kuri stiprina šeimos ryšius. Be to, žaidimai suteikia progą geriau pažinti vienas kitą – nuo strateginio mąstymo iki humoro jausmo.

    Įgūdžių lavinimas

    Stalo žaidimai ne tik linksmina, bet ir ugdo įvairius įgūdžius. Žaisdami įvairaus tipo žaidimus, vaikai ir suaugusieji gali lavinti loginį mąstymą, strategiją, kūrybiškumą ir net problemų sprendimo gebėjimus. Kai kurie žaidimai reikalauja planuoti kelis žingsnius į priekį, o kiti – greitai reaguoti ir priimti sprendimus. Be to, daugelis stalo žaidimų ugdo bendradarbiavimo įgūdžius, kai komandos dirba kartu siekdamos bendro tikslo. Tai ne tik smagi veikla, bet ir naudinga tiek vaikams, tiek suaugusiems, padedant lavinti svarbius gyvenimo įgūdžius.

    Emocinio intelekto ugdymas

    Žaidžiant stalo žaidimus, šeimos nariai dažnai susiduria su įvairiais emociniais iššūkiais – laimėjimu, pralaimėjimu, netikėtais posūkiais. Tokios situacijos moko, kaip tinkamai reaguoti į įvairias emocijas, skatina empatiją ir savikontrolę. Mažesni vaikai gali išmokti susidoroti su pralaimėjimu, o vyresniems žaidėjams tai yra puiki galimybė lavinti savitvardą ir geranoriškumą. Būtent dėl šių savybių žaidimai padeda šeimai išmokti, kaip drauge įveikti sunkumus ir spręsti konfliktus.

    Atsipalaidavimas ir streso mažinimas

    Šiandieniniame greitame gyvenimo ritme stalo žaidimai gali tapti puikiu būdu atsipalaiduoti. Žaidžiant su šeima, dėmesys nukrypsta nuo kasdienių rūpesčių, o įsitraukimas į žaidimą leidžia pamiršti stresą. Smagus bendravimas, juokas ir lengva konkurencija padeda sukurti teigiamą atmosferą, kurioje visi gali pasijusti atsipalaidavę. Vakarai, praleisti su šeima prie stalo žaidimų, tampa puikiu būdu atkurti vidinę pusiausvyrą ir iš naujo pajusti ryšį su artimaisiais.

    Nostalgiškos ir nepamirštamos akimirkos

    Kartu praleistos akimirkos, ypač kai jos susijusios su juoku ir bendravimu, lieka ilgam. Žaidžiant stalo žaidimus, dažnai atsiranda situacijų, kurios taps šeimos istorijos dalimi ir bus prisimenamos dar daugelį metų. Kiekviena partija gali tapti nauju nuotykiu, sukuriančiu ne tik žaidimo momentus, bet ir smagias istorijas, kurias bus galima pasakoti vėliau. Šios akimirkos sukuria šeimos tradicijas, kurios tampa svarbia jos dalimi.

    Vakarai, praleisti su šeima žaidžiant stalo žaidimus, ne tik stiprina šeimos ryšius, bet ir padeda lavinti įgūdžius, ugdo emocinį intelektą ir suteikia progą atsipalaiduoti. Tai puikus būdas ne tik smagiai praleisti laiką, bet ir sukurti prisiminimus, kurie lydės visą gyvenimą.


  • Kas yra daiktų internetas? (2023-10-16)

    Nesunku pastebėti, kad internetas šiandien mums suteikia itin daug įvairių galimybių: būtent dėl jo, galime bendrauti su žmonėmis iš viso pasaulio, taip pat galime ir žiūrėti filmus, klausytis muzikos, apsipirkti, surasti mums reikiamą informaciją ir t.t. Tačiau net ir tai – dar ne viskas: o, ar esate girdėję apie daiktų internetą?

  • Kaip kurti logotipus? (2021-12-03)

    Logotipas yra vizualus kiekvieno verslo veidas. Tai visur – reklamoje, socialiniuose tinkluose, pakuotėse, elektroninėse parduotuvėse ir kitose komunikacijos formose. Dažniausiai logotipas yra įsimintiniausia vizualinė prekės ženklo detalė.

  • Perkame lauko šviestuvą internetu - kas svarbu? (2020-03-24)

    Šiuolaikinė rinka mirgėte mirga nuo pačių įvairiausių prekių pasiūlymų. Ne išimtis ir šviestuvai. Visgi tai nėra toks paprastas prietaisas kaip gali pasirodyti - tinkamai pritaikytas šviestuvas yra ne tik komfortą užtikrinantis praktiškas įrenginys, bet ir puikus aplinkos jaukumo elementas. Šiandien pačių įvairiausių įrenginių galima įsigyti ir internetinėje erdvėje. Ieškote joje lauko šviestuvo? Į ką turėtume atkreipti didžiausią dėmesį?

  • Draudimo skaičiuoklė internete - kad rastumėte geriausią pasiūlymą (2019-10-17)

    Renkatės naują automobilį, bet nežinote į ką atkreipti dėmesį, kad už jį nepermokėtumėte? Štai keletas patarimų kaip išvengti didesnių draudimo išlaidų įsigyjant transporto priemonę.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed