Kas yra ta “Google Panda” ir kodėl “jos” reikia bijoti?
Interneto Gidas
Trečiadienis, 26 Spalis 2011 21:59

Vienas iš web-projekto sėkmės faktorių yra tai, kaip aukštai jo puslapiai yra rodomi paieškos sistemų rezultatų lentelėse. “Google” nuolatos tobulina savo paieškos algoritmus ir stengiasi pasiūlyti internautams kiek įmanoma labiau kokybiškus rezultatus. Būtent toks vienas iš evoliucijos etapų buvo pavadintas “Panda” ir pasirodė 2011 metų pradžioje. Apie jį ir papasakosiu.



Atsiradimo priežastys: SEO prieš ir po “Panda”

“Panda” nebūtų pasirodęs, jeigu nebūtų konkrečios problemos. O ji atsirado ir gana didelė – 2010 metais SEO specialistai ir tinklalapių kūrėjai pradėjo vis garsiau kaltinti “Google” tuo, kad pirmuose paieškos rezultatų puslapiuose vis dažniau pasirodo reklaminio pobūdžio ir panašios nesąmoningos svetainės, kurios iškyla tik dėl protingo raktažodžių naudojimo. Kitaip tariant, vartotojams įvedus į “Google” paiešką norimą raktažodį, kartais jau galima buvo iš karto žiūrėti į pirmo puslapio apačią arba net eiti į antrą puslapį. Su tuo internautai taikstytis nenorėjo, o ir paieškos algoritmas buvo pradėtas tobulinti.

Kaip SEO principai veikė anksčiau ilgus metus? Labai paprastai – turėk į savo svetainę daug nuorodų, teisingai sudėliok raktažodžius pas save, ir gali tikėtis vietos pirmame “Google” paieškos rezultatų puslapyje. Su laiku algoritmas darėsi sudėtingesnis ir faktorių skaičius didėjo, tačiau nesikeitė esminis dalykas – buvo analizuojamas svetainių turinys programine prasme, bet ne jo kokybė. O su naujuoju “Panda” buvo įvesti papildomi nauji faktoriai, kurių tikslas buvo nustumti žemiau paieškos rezultatuose “prastos kokybės” svetaines – tas, kurios kopijuoja ar dubliuoja turinį, kurios atlieka tik nuorodų kolekcijų funkcijas ir t.t. Ir tuo pačiu geresnės pozicijos būtų užleistos kokybiškiems tinklalapiams – būtų patenkinti tiek jų savininkai, tiek interneto vartotojai.

Kaip tai veikia?

Iš karto dar pasakysiu, kad “Panda” nėra naujas algoritmas, tai tiesiog papildomų svarbių faktorių rinkinys, nusakantis web-projekto turinio kokybę. Dar labai svarbu tai, kad “Panda” reitingas priskiriamas ne atskiriems puslapiams, o visam tinklalapiui bendrai. Analizuojamas kiekvienas atskiras jo puslapis, ir jeigu pastebima, kad daug būna “nekokybiško” turinio, tada visa svetainė gauna žemesnį reitingą. Panašiu principu veikia ir senas geras “PageRank”, bet į jį “Google” algoritmas šiuo metu atsižvelgia daug mažiau.

Taigi, “Google” analizuoja tai, ar turinys yra kokybiškas. Kyla klausimas, kaip tai padaryti, jeigu tą spręsti turėtų žmonės, o ne kompiuterinės programos? Atsakymas paprastas – leidžiama spręsti patiems žmonėms. Juk kai ekrane pasirodo paieškos rezultatų puslapis ir vartotojas paspaudžia iš jo kurią nors nuorodą, tada galima analizuoti, kiek laiko jis išbus toje svetainėje, kol sugrįš atgal į paiešką, o gal ir visai nesugrįš. Arba galima kitaip tirti vartotojo paspaudimus – sekti, kiek nuorodų jis paspaudžia paieškos rezultatų puslapyje, kokia tvarka ir kuriame pagal numerį puslapį jos yra. Vienu žodžiu, visiška laisvė elgesio analizei – būtent tai “Google” ir daro. O po to skirsto mažus “Panda” reitingus svetainėms, iš kurių vartotojai išeina, ilgai neužsibuvę.

Tarp kitko, galima labai nesunkiai patikrinti, kaip sekasi jūsų tinklalapiams šiuo atžvilgiu. Yra toks įdomus rodiklis “Bounce Rate”, kuris nusako, kiek procentų lankytojų išeina iš jūsų svetainės, nepaspaudę daugiau nei vienos nuorodos. Jei tas procentas yra didelis – verta susirūpinti. Plačiau apie “Bounce Rate” jau esu rašęs.

Dar, be abejo, analizuojamas pasikartojantis arba nukopijuotas iš kitos svetainės turinys. Šis faktorius lėmė rezultatus ir anksčiau, bet nuo “Panda” atsiradimo jis tapo vienu iš pagrindinių rodiklių, už kuriuos gali būti nubausta jūsų svetainė.

Tikslas: tinklalapiai žmonėms, o ne mašinoms

Šis naujasis algoritmo patobulinimas turi aiškius tikslus – ne tik grąžinti tinkamus ir kokybiškus paieškos rezultatus, bet ir pakeisti tinklalapių kūrėjų mąstyseną. Jeigu anksčiau gana dažnas atvejis būdavo, kad kuriamos svetainės siekdavo užkariauti pirmuosius puslapius “Google” vien dėl raktažodžių, o po to parodyti kuo daugiau reklamos ir šlamšto, tai dabar turėtų būti kitaip: reikia kurti web-projektus žmonėms, ir kuo įdomesni jūs būsite žmonėms, tuo geriau jūsų kūrybą indeksuos ir “Google” paieškos variklis. Kiek toks procesas veikia praktikoje – nuomonių yra įvairių.

Nuo pirmojo “Panda” paleidimo 2011 metų balandžio mėnesį, įvairiuose šaltiniuose galima pamatyti skirtingų nuomonių. Nemažai yra ir skundų, kad dėl algoritmo atnaujinimo nukentėjo visai nekalti web-projektai, o kai kurie “nuorodų kalnai” ir toliau karaliauja viršūnėje. Tačiau bendrai paėmus, eiliniam paieškos lankytojui rezultatai per pusmetį tikrai pagerėjo, pastebėjau tai ir pats asmeniškai besinaudodamas “Google” paieška.

Kaip apsisaugoti nuo baudos?

Kaip jau supratote iš auksčiau išdėstytos informacijos, “Panda” faktoriai gali nusmukdyti jūsų svetainę. Bet nėra ko labai bijoti – su sąlyga, kad jūsų tinklalapis tikrai kokybiškas ir mėgstamas lankytojų. Šioks toks paradoksas – tiems, kurie jau turėjo lankytojų dėl savo kokybiškų paslaugų, dovanojama dar daugiau lankytojų, o tie, kurie bandė jų prisivilioti švariais ir ne visai švariais būdais, gaus baudą iš “Google”.

Kaip teigia patys algoritmo patobulinimų autoriai iš “Google”, viskas susiveda į “high-quality sites”. Bet sakykime, kad esate parašę straipsnį ir patalpinote internete. Kaip galima apibrėžti tą aukštą kokybę?

Atsakykite sau į šiuos klausimus:

- Ar pasitikėtumėte informacija iš šio straipsnio?
- Ar straipsnis parašytas savo srities eksperto, kuris išmano tą sritį, ar tiesiog pilstymas iš tuščio į kiaurą?
- Ar tas pats tinklalapis turi dar panašių straipsnių ta pačia tema, tik su kiek kitokiu raktažodžių parinkimu?
- Ar pasitikėtumėte šiuo tinklalapiu tiek, kad duotumėte jo autoriams savo banko kortelės duomenis?
- Ar straipsnis turi gramatinių, stilistinių ar faktinių klaidų?
- Kaip jums atrodo – ar straipsnis neša naudą tinklalapio lankytojams, ar daugiau taikosi į tai, kas populiaru paieškos sistemoms?
- Ar straipsnis pateikia originalią informaciją, originalią ataskaitą, tyrimą ar analizę?

Ir taip toliau, ir panašiai. Daugiau tokių klausimų galite paskaityti Google Webmaster Central straipsnyje. Bet viskas susiveda į tai, kad reikia kurti kokybišką, unikalų ir profesionalų turinį. Tada jums nebaisi jokia “Panda” ar kiti gyvūnai, kurie gali pasirodyti ateities algoritmo patobulinimuose.

Šaltinis: 

 


Susijusios naujienos:

  • Kodėl verta praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus? (2024-10-02)

    Šiandien, kai technologijos užima didelę dalį mūsų laisvalaikio, praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus tampa vis svarbesne tradicija. Tai ne tik smagus būdas pabėgti nuo ekranų, bet ir puiki galimybė sustiprinti šeimos ryšius, mokytis naujų įgūdžių ir kartu sukurti nepamirštamas akimirkas. Stalo žaidimai, net paprasčiausi ir trumpiausi, gali praturtinti šeimos laisvalaikį bei skatinti bendravimą.

    Bendravimas ir artimųjų ryšių stiprinimas

    Vienas iš pagrindinių privalumų, žaidžiant stalo žaidimus, yra galimybė bendrauti su šeimos nariais. Žaidimai suartina, leidžia pasikalbėti ir kartu išspręsti užduotis ar susidurti su iššūkiais. Tai puiki galimybė ne tik juoktis ir linksmintis, bet ir išgirsti vienas kitą. Kasdieniniame gyvenime, pilname darbų ir pareigų, dažnai pritrūksta laiko paprastam, kokybiškam bendravimui, todėl stalo žaidimai gali tapti ta jungiamąja grandimi, kuri stiprina šeimos ryšius. Be to, žaidimai suteikia progą geriau pažinti vienas kitą – nuo strateginio mąstymo iki humoro jausmo.

    Įgūdžių lavinimas

    Stalo žaidimai ne tik linksmina, bet ir ugdo įvairius įgūdžius. Žaisdami įvairaus tipo žaidimus, vaikai ir suaugusieji gali lavinti loginį mąstymą, strategiją, kūrybiškumą ir net problemų sprendimo gebėjimus. Kai kurie žaidimai reikalauja planuoti kelis žingsnius į priekį, o kiti – greitai reaguoti ir priimti sprendimus. Be to, daugelis stalo žaidimų ugdo bendradarbiavimo įgūdžius, kai komandos dirba kartu siekdamos bendro tikslo. Tai ne tik smagi veikla, bet ir naudinga tiek vaikams, tiek suaugusiems, padedant lavinti svarbius gyvenimo įgūdžius.

    Emocinio intelekto ugdymas

    Žaidžiant stalo žaidimus, šeimos nariai dažnai susiduria su įvairiais emociniais iššūkiais – laimėjimu, pralaimėjimu, netikėtais posūkiais. Tokios situacijos moko, kaip tinkamai reaguoti į įvairias emocijas, skatina empatiją ir savikontrolę. Mažesni vaikai gali išmokti susidoroti su pralaimėjimu, o vyresniems žaidėjams tai yra puiki galimybė lavinti savitvardą ir geranoriškumą. Būtent dėl šių savybių žaidimai padeda šeimai išmokti, kaip drauge įveikti sunkumus ir spręsti konfliktus.

    Atsipalaidavimas ir streso mažinimas

    Šiandieniniame greitame gyvenimo ritme stalo žaidimai gali tapti puikiu būdu atsipalaiduoti. Žaidžiant su šeima, dėmesys nukrypsta nuo kasdienių rūpesčių, o įsitraukimas į žaidimą leidžia pamiršti stresą. Smagus bendravimas, juokas ir lengva konkurencija padeda sukurti teigiamą atmosferą, kurioje visi gali pasijusti atsipalaidavę. Vakarai, praleisti su šeima prie stalo žaidimų, tampa puikiu būdu atkurti vidinę pusiausvyrą ir iš naujo pajusti ryšį su artimaisiais.

    Nostalgiškos ir nepamirštamos akimirkos

    Kartu praleistos akimirkos, ypač kai jos susijusios su juoku ir bendravimu, lieka ilgam. Žaidžiant stalo žaidimus, dažnai atsiranda situacijų, kurios taps šeimos istorijos dalimi ir bus prisimenamos dar daugelį metų. Kiekviena partija gali tapti nauju nuotykiu, sukuriančiu ne tik žaidimo momentus, bet ir smagias istorijas, kurias bus galima pasakoti vėliau. Šios akimirkos sukuria šeimos tradicijas, kurios tampa svarbia jos dalimi.

    Vakarai, praleisti su šeima žaidžiant stalo žaidimus, ne tik stiprina šeimos ryšius, bet ir padeda lavinti įgūdžius, ugdo emocinį intelektą ir suteikia progą atsipalaiduoti. Tai puikus būdas ne tik smagiai praleisti laiką, bet ir sukurti prisiminimus, kurie lydės visą gyvenimą.


  • Kas yra daiktų internetas? (2023-10-16)

    Nesunku pastebėti, kad internetas šiandien mums suteikia itin daug įvairių galimybių: būtent dėl jo, galime bendrauti su žmonėmis iš viso pasaulio, taip pat galime ir žiūrėti filmus, klausytis muzikos, apsipirkti, surasti mums reikiamą informaciją ir t.t. Tačiau net ir tai – dar ne viskas: o, ar esate girdėję apie daiktų internetą?

  • Kaip kurti logotipus? (2021-12-03)

    Logotipas yra vizualus kiekvieno verslo veidas. Tai visur – reklamoje, socialiniuose tinkluose, pakuotėse, elektroninėse parduotuvėse ir kitose komunikacijos formose. Dažniausiai logotipas yra įsimintiniausia vizualinė prekės ženklo detalė.

  • Perkame lauko šviestuvą internetu - kas svarbu? (2020-03-24)

    Šiuolaikinė rinka mirgėte mirga nuo pačių įvairiausių prekių pasiūlymų. Ne išimtis ir šviestuvai. Visgi tai nėra toks paprastas prietaisas kaip gali pasirodyti - tinkamai pritaikytas šviestuvas yra ne tik komfortą užtikrinantis praktiškas įrenginys, bet ir puikus aplinkos jaukumo elementas. Šiandien pačių įvairiausių įrenginių galima įsigyti ir internetinėje erdvėje. Ieškote joje lauko šviestuvo? Į ką turėtume atkreipti didžiausią dėmesį?

  • Draudimo skaičiuoklė internete - kad rastumėte geriausią pasiūlymą (2019-10-17)

    Renkatės naują automobilį, bet nežinote į ką atkreipti dėmesį, kad už jį nepermokėtumėte? Štai keletas patarimų kaip išvengti didesnių draudimo išlaidų įsigyjant transporto priemonę.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed