Kas skatina dalytis su kitais interneto turiniu?
Interneto Gidas
Pirmadienis, 26 Rugsėjis 2011 11:34

JAV dienraščio „The New York Times“ užsakymu bendrovės „Customer Insight Group“ ir „Latitude Research" atliko tyrimą, atskleidžiantį psichologines priežastis, skatinančias interneto vartotojus dalytis su kitais aptiktu įdomiu skaitmeniniu turiniu – filmais, nuotraukomis, tekstais, programomis ir kitais dalykais.



Būtent dėl noro pasidalyti su kitais internete žaibiškai išpopuliarėja mėgėjiški videofilmukai, per dieną susilaukiantys milijonų žiūrovų, per šimtus ir tūkstančius kompiuterių keliauja vienos ir tos pačios linksmos istorijos ar nuotraukos. Psichologai mano, kad žmonės nuo seniausių laikų yra linkę dalytis vieni su kitais, tačiau informacijos amžius šį pomėgį (ar poreikį) nepaprastai sustiprino. Mokslininkai apskaičiavo, kad dabar kas 2 dienas mes sugeneruojame tokį informacijos kiekį, koks buvo sukuriamas nuo seniausių laikų iki pat 2003 metų.

Statistika, beje, nuolat senstanti, liudija, kad per 60 sekundžių mes aptinkame ir pasidalijame su kitais milžiniškais interneto turinio kiekiais visais įmanomais jo pavidalais  – videoįrašais, tekstais, nuotraukomis, garso įrašais. Interneto vartotojai per minutę pateikia apie 700 000 raktažodžių interneto paieškos sistemoms,  įkelia 600 filmukų į „YouTube„, pasidalija 80 000 „Facebook“ paskelbtų žinučių. Pasak tyrėjų, dabar mes keičiamės didesniu turinio kiekiu, gautu iš nepalyginamai gausesnių šaltinių, su pačiu didžiausiu žmonių skaičiumi nei bet kada anksčiau.

Keitimasis informacija su kitais tapo labai galingu rinkodaros įrankiu, nes savo draugų nuomone apie prekes ir paslaugas mes linkę pasitikėti labiau, nei gamintojų ar reklamuotojų informacija.  „The New York Times“ užsakyto tyrimo autoriai be kita ko norėjo išsiaiškinti, kodėl tokios reklaminės kampanijos kaip „Will It Blend“ ar „Old Spice“ buvo tokios sėkmingos ir kodėl interneto vartotojai šiomis reklamomis taip keitėsi vieni su kitais.

Išnagrinėję interneto vartotojų apklausų duomenis tyrėjai nustatė 5 pagrindinius motyvus, skatinančius dalytis su kitais turiniu internete, ir šešis tai darančų žmonių psichologinius tipus. Šie rezultatai gali būti labai svarbūs rinkodaros specialistams, norintiems suprasti, kodėl jų pateiktas turinys „automatiškai" platinamas  (arba ne) internete.

Tyrėjų manymu, keitimąsi interneto turiniu skatina šios priežastys:

1. Noras supažindinti kitus su vertinga informacija ir pramoginiu turiniu.
2. Siekis „pristatyti" save kitiems.
3. Noras stiprinti ir plėtoti tarpusavio santykius.
4. Savirealizacijos poreikis.
5. Noras pareikšti nuomonę apie priežastis ir prekių ženklus.

Be to, tyrimą atlikę psichologai identifikavo šešis pagrindinius interneto turiniu linkusių keistis žmonių tipus. Pirmasis iš jų – Altruistai. Jie paprasčiausiai trokšta būti naudingi kitiems, padėti, būti paslaugūs, ir dažniausiai turinį platina elektroniniu paštu.

Antrasis tipas – Karjeristai. Daugiausia jų galima aptikti „LinkedIn" socialiniame tinkle, kur vartotojai dalijasi profesionaliais patarimais ir idėjomis apie tai, kaip jų bendrovės gali padėti savo klientams.

Po jų seka Bumerangininkai. Jie turiniu keičiasi tik dėl to, kad nori gauti atsaką. O kadangi nori jį „dokumentuoti„, dažniausia naudojasi „Twitter“ ar „Facebook".

Ketvirtasis tipas – Hipsteriai. Jie nori pasirodyti esantys kūrybingi ir novatoriški, visada apsupti originalių idėjų. Hipsteriai rečiau naudoja el. paštą ir dalijimąsi interneto turiniu laiko saviraiškos dalimi.

Penktasis tipas – Tarpininkai. Tai planuoti ir naudą skaičiuoti mėgstantys interneto vartotojai. Pavyzdžiui, gavę pasiūlymą pasinaudoti nuolaida jie pasidalija juo su kitais, mainais tikėdamiesi naudos sau.

Ir pagaliau šeštasis tipas: tai Išrankieji. Jie neskuba užkimšinėti interneto eiline baitų siunta, kol neįsitikina, kad informacija, kuria jie norėtų pasidalinti su kitais, bus tikrai įdomi ir naudinga jos gavėjams. Paprastai susisiekimui naudojamas elektroninis paštas.

Tyrimo išvadose taip pat pateikiami patarimai, ko reikėtų siekti, jie norite, kad jūsų idėjos ir turinys sėkmingai plistų  internete. Pirmiausia, sako psichologai, reikia siekti pasitikėjimo: tai slenkstis į sėkmingą turinio platinimą. Antra, viskas turi būti paprasta, sudėtingumas, painumas, ilgi aiškinimai ar įtikinėjimai tikrai nepadės. Trečia, reikia apeliuoti į žmonių humoro jausmą. O galiausiai reikia pasistengti sudaryti skubios informacijos įspūdį.

Beje, tyrimas atskleidė ir dar vieną įdomų dalyką: nors internete yra daugybė įvairių techninių būdų, skirtų greitam ir efektyviam turinio platinimui, pasirodo, pagrindinis toks įrankis iki šiol tebėra senas geras elektroninis paštas.

Šaltinis: 

 


Susijusios naujienos:

  • Kodėl verta praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus? (2024-10-02)

    Šiandien, kai technologijos užima didelę dalį mūsų laisvalaikio, praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus tampa vis svarbesne tradicija. Tai ne tik smagus būdas pabėgti nuo ekranų, bet ir puiki galimybė sustiprinti šeimos ryšius, mokytis naujų įgūdžių ir kartu sukurti nepamirštamas akimirkas. Stalo žaidimai, net paprasčiausi ir trumpiausi, gali praturtinti šeimos laisvalaikį bei skatinti bendravimą.

    Bendravimas ir artimųjų ryšių stiprinimas

    Vienas iš pagrindinių privalumų, žaidžiant stalo žaidimus, yra galimybė bendrauti su šeimos nariais. Žaidimai suartina, leidžia pasikalbėti ir kartu išspręsti užduotis ar susidurti su iššūkiais. Tai puiki galimybė ne tik juoktis ir linksmintis, bet ir išgirsti vienas kitą. Kasdieniniame gyvenime, pilname darbų ir pareigų, dažnai pritrūksta laiko paprastam, kokybiškam bendravimui, todėl stalo žaidimai gali tapti ta jungiamąja grandimi, kuri stiprina šeimos ryšius. Be to, žaidimai suteikia progą geriau pažinti vienas kitą – nuo strateginio mąstymo iki humoro jausmo.

    Įgūdžių lavinimas

    Stalo žaidimai ne tik linksmina, bet ir ugdo įvairius įgūdžius. Žaisdami įvairaus tipo žaidimus, vaikai ir suaugusieji gali lavinti loginį mąstymą, strategiją, kūrybiškumą ir net problemų sprendimo gebėjimus. Kai kurie žaidimai reikalauja planuoti kelis žingsnius į priekį, o kiti – greitai reaguoti ir priimti sprendimus. Be to, daugelis stalo žaidimų ugdo bendradarbiavimo įgūdžius, kai komandos dirba kartu siekdamos bendro tikslo. Tai ne tik smagi veikla, bet ir naudinga tiek vaikams, tiek suaugusiems, padedant lavinti svarbius gyvenimo įgūdžius.

    Emocinio intelekto ugdymas

    Žaidžiant stalo žaidimus, šeimos nariai dažnai susiduria su įvairiais emociniais iššūkiais – laimėjimu, pralaimėjimu, netikėtais posūkiais. Tokios situacijos moko, kaip tinkamai reaguoti į įvairias emocijas, skatina empatiją ir savikontrolę. Mažesni vaikai gali išmokti susidoroti su pralaimėjimu, o vyresniems žaidėjams tai yra puiki galimybė lavinti savitvardą ir geranoriškumą. Būtent dėl šių savybių žaidimai padeda šeimai išmokti, kaip drauge įveikti sunkumus ir spręsti konfliktus.

    Atsipalaidavimas ir streso mažinimas

    Šiandieniniame greitame gyvenimo ritme stalo žaidimai gali tapti puikiu būdu atsipalaiduoti. Žaidžiant su šeima, dėmesys nukrypsta nuo kasdienių rūpesčių, o įsitraukimas į žaidimą leidžia pamiršti stresą. Smagus bendravimas, juokas ir lengva konkurencija padeda sukurti teigiamą atmosferą, kurioje visi gali pasijusti atsipalaidavę. Vakarai, praleisti su šeima prie stalo žaidimų, tampa puikiu būdu atkurti vidinę pusiausvyrą ir iš naujo pajusti ryšį su artimaisiais.

    Nostalgiškos ir nepamirštamos akimirkos

    Kartu praleistos akimirkos, ypač kai jos susijusios su juoku ir bendravimu, lieka ilgam. Žaidžiant stalo žaidimus, dažnai atsiranda situacijų, kurios taps šeimos istorijos dalimi ir bus prisimenamos dar daugelį metų. Kiekviena partija gali tapti nauju nuotykiu, sukuriančiu ne tik žaidimo momentus, bet ir smagias istorijas, kurias bus galima pasakoti vėliau. Šios akimirkos sukuria šeimos tradicijas, kurios tampa svarbia jos dalimi.

    Vakarai, praleisti su šeima žaidžiant stalo žaidimus, ne tik stiprina šeimos ryšius, bet ir padeda lavinti įgūdžius, ugdo emocinį intelektą ir suteikia progą atsipalaiduoti. Tai puikus būdas ne tik smagiai praleisti laiką, bet ir sukurti prisiminimus, kurie lydės visą gyvenimą.


  • Kas yra daiktų internetas? (2023-10-16)

    Nesunku pastebėti, kad internetas šiandien mums suteikia itin daug įvairių galimybių: būtent dėl jo, galime bendrauti su žmonėmis iš viso pasaulio, taip pat galime ir žiūrėti filmus, klausytis muzikos, apsipirkti, surasti mums reikiamą informaciją ir t.t. Tačiau net ir tai – dar ne viskas: o, ar esate girdėję apie daiktų internetą?

  • Kaip kurti logotipus? (2021-12-03)

    Logotipas yra vizualus kiekvieno verslo veidas. Tai visur – reklamoje, socialiniuose tinkluose, pakuotėse, elektroninėse parduotuvėse ir kitose komunikacijos formose. Dažniausiai logotipas yra įsimintiniausia vizualinė prekės ženklo detalė.

  • Perkame lauko šviestuvą internetu - kas svarbu? (2020-03-24)

    Šiuolaikinė rinka mirgėte mirga nuo pačių įvairiausių prekių pasiūlymų. Ne išimtis ir šviestuvai. Visgi tai nėra toks paprastas prietaisas kaip gali pasirodyti - tinkamai pritaikytas šviestuvas yra ne tik komfortą užtikrinantis praktiškas įrenginys, bet ir puikus aplinkos jaukumo elementas. Šiandien pačių įvairiausių įrenginių galima įsigyti ir internetinėje erdvėje. Ieškote joje lauko šviestuvo? Į ką turėtume atkreipti didžiausią dėmesį?

  • Draudimo skaičiuoklė internete - kad rastumėte geriausią pasiūlymą (2019-10-17)

    Renkatės naują automobilį, bet nežinote į ką atkreipti dėmesį, kad už jį nepermokėtumėte? Štai keletas patarimų kaip išvengti didesnių draudimo išlaidų įsigyjant transporto priemonę.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed