Kaip pasiekti „Google“ paieškos viršūnę
Interneto Gidas
Trečiadienis, 10 Lapkritis 2010 14:07
Viskas yra įmanoma. Ir kone viską galima nusipirkti. Ypač virtualioje erdvėje. Net poziciją „Google“ paieškoje. O naršytojai ir nesužinos, kad už tai buvo sumokėta.

Pritraukti lankytojų į tinklalapį galima įvairiais būdais: pirkti reklamą populiariuose tinklalapiuose, mokėti paieškos svetainėms už parodymus arba tiesiog kurti turinį ir laukti, kol internautai patys jį atras. Tačiau dauguma atvejų tai reikalauja arba daug pinigų, arba daug laiko.

Kitas būdas – pasiekti, kad naršytojams ieškant tam tikrų frazių paieškos svetainėse tinklalapis būtų rodomas kuo aukštesnėje pozicijoje. Ši veikla vadinama tinklalapių optimizavimu paieškos sistemoms (angl. Search engine optimization, SEO). Tai ypač aktualu įmonėms, kurios tikisi pritraukti pirkėjų internetu.

Svarbiausia tinkamai parinkti raktažodžius

Didžioji dalis interneto svetainių lankytojų ateina per paieškos sistemas, o absoliuti dauguma naršytojų peržiūri tik pirmą rezultatų puslapį. Patekti į jį ir yra SEO specialistų siekis bei tikslas.

Tačiau kad tai pasiektų jiems tenka ne tik „paturbinti“ patį tinklalapį, bet ir pasitelkti kitus įrankius. Ir kitas svetaines.

Apie šio darbo užkulisius kalbėjausi su bendrovės „Investicijos ir technologijos“ direktoriumi, SEO specialistu Ramūnu Bruzgiu.

Kadangi paieškos sistemoms svarbiausia tinklalapių turinys, nuo jo svetainės optimizavimas ir pradedamas: žinant, ko įmonė nori, atitinkamai paruošiamas turinys jos tinklalapyje. Pvz., padangų montavimą siūlančios įmonės tinklalapyje talpinama informacija apie tai, darbų kainos, kontaktai ir kt. Kuo turinio daugiau, tuo geriau.

Tarkime, galima publikuoti straipsnius apie skirtingas padangų rūšis, vairavimo sąlygas žiemą ir kt. Svarbu, kad tinklalapyje būtų reikiami raktažodžiai, be to, jis turi būti patrauklus lankytojams.

Tuomet atliekama konkurentų analizė: kokios įmonės dar siūlo šias paslaugas, pagal kokius raktažodžius žmonės randa jų tinklalapius, ar jų tinklalapiai „optimizuoti“ ir t.t.

Itin svarbu tinkamai pasirinkti raktažodžius, kurie padės pritraukti lankytojų į svetainę. Tam sukurti specialūs įrankiai, pavyzdžiui, populiariausias tam tikros srities paieškas gali padėti surasti „Google Keyword Tool“. Įvedus vieną žodį galima rasti panašias paieškas, kurios pastaruoju metu „Google“ buvo atliekamos dažniausiai. Šių raktažodžių paieškų rezultatus ir siekiama pakeisti.

Pagrindinis darbas – „spam‘inti“

Paieškos svetainių „vorams“, nuolat tikrinantiems interneto turinį, svarbu tai, kiek ir kokių svetainių pateikia nuorodas į tinklalapį. Dar geriau, jei žodžiai, vedantys į tinklalapį (t.y., žodžiai, ant kurių pažymėta nuoroda į tinklalapį), atitinka paieškos raktažodžius.

SEO specialistai to siekia įvairiomis priemonėmis. Pavyzdžiui, talpina skelbimus specializuotuose tinklalapiuose, forumuose, įmonių kataloguose, straipsnius „Wikipedia“, portaluose, įrašus „Twitter“, „Digg“, „Google Buzz“ ir kitur, ar net rašo komentarus tinklaraščiuose. Komentarų tekstas paprastai būna universalus bet kokiems įrašams, pavyzdžiui, „Man labai patiko“, „Labai įdomu, šaunu, kad rašote apie tai“, „Labai geras ir naudingas straipsnis“.

Pats komentaro tekstas didelės reikšmės nuorodoms neturi – svarbiausia „vardo“ laukelyje įrašyti norimą paieškos žodį ir nurodyti tinklalapį, į kurį „vardas“ turėtų nuvesti. Žinoma, tai daroma ne „rankomis“, o automatiškai, naudojant specialias programas, kurių dauguma yra mokamos.

Tiesa, dalis tinklaraščių turi filtrus, kurie atpažįsta „masinius komentarus“ ir jų nepraleidžia. Tačiau jei komentaras nebus pašalintas, paieškos sistemos laikys, kad tinklaraščio autorius, rašydamas kad ir apie tą patį padangų montavimą, rekomendavo užsukti į nuorodoje pateiktą tinklalapį. Ir kilstels jo reitingą, o tuo pačiu – poziciją paieškoje.

Kiti SEO specialistai patys kuria tinklaraščius ar tinklalapius, kurių įrašuose sukelia nuorodas į klientų tinklalapius. Beje, tuomet reikia rūpintis jau ir šių tinklalapių populiarumu, mat jei nuorodą „duodantį“ tinklalapį paieškos sistema vertina prastai, šių nuorodų vertė taip pat būna menka.

Šiuos tinklalapius, žinoma, reikia užpildyti turiniu. Pageidautina – unikaliu. Tačiau nebūtina visų tekstų rašyti patiems, galima tekstus „skolintis“ ir „keisti“ panaudojant įvairias priemones, pradedant automatiniu vertimu „originalo kalba>kita kalba>originalo kalba“, ir baigiant teksto „spineriais“ (angl. spin – sukti), kurie pakeičia tekste esančius žodžius sinonimais, keičia jų tvarką sakinyje ir pan.

Dar vienas būdas – kurti „automatinius blog‘us“, t.y. tinklaraščius, kuriuos „rašo“ pats kompiuteris. Jų per kelias minutes galima sukurti tūkstančiais. Paprastai tokie tinklaraščiai „optimizuojami“ labai siauram raktažodžiui.

Nuorodų taip pat galima gauti sumokėjus kitiems tinklalapiams. T.y., perkama reklama, tačiau vietoje „banerio“ įkeliamas tekstas su aktyvia nuoroda. Paprastai už tai sumokama terminuotam laikui, tačiau jei klientui pakanka, kad jo svetainė „pakiltų“ keliems mėnesiams ar pusmečiui, suveikia.

Nuo to, kiek ir kokių priemonių naudojama, priklauso „kampanijos“ efektyvumas ir, žinoma, kaina.

Anot R.Bruzgio, vieno raktažodžio „iškėlimas“ į „Google“ paieškos pirmąjį puslapį kainuoja vidutiniškai 200-300 Lt, tačiau tai priklauso nuo kliento poreikių bei raktažodžio „populiarumo“. Jei konkurencija didelė ir norima, kad svetainė atsidurtų pirmoje paieškos vietoje, kaina gali smarkiai išaugti.

Didžiausias R.Bruzgio projektas – svetainės iškėlimas į pirmą vietą pagal raktažodį „locksmiths“. Keturis mėnesius trukęs darbas užsakovui kainavo per 20 tūkst. Lt. Tačiau ir dabar, praėjus bemaž 4 metams, ši svetainė tebėra pirmame paieškos rezultatų puslapyje. Anot pašnekovo, jei klientas būtų pirkęs „Google Adwords“ reklamą, jam tai būtų kainavę keliolika kartų brangiau.

Įstatymai nedraudžia

Nors už el. paštu siunčiamus nepageidaujamus šlamštlaiškius (angl. spam), kuriais reklamuojamos prekės ar paslaugos, gresia bauda nuo 500 iki 1000 Lt (esant pakartotiniam pažeidimui – nuo 1000 iki 2000 Lt), „netikrų“ komentarų ar reklaminių skelbimų publikavimas nėra draudžiamas. Svetainių saugumu bei juose talpinamais komentarais turi pasirūpinti patys tinklalapių savininkai.

„Reklamos įstatymas draudžia nepageidaujamą reklamą, t.y., reklamą, teikiamą ryšio priemonėmis be vartotojo sutikimo ar prašymo, taip pat paslėptą reklamą, t.y., atvejus, kai reklaminė informacija teikiama tokia forma, kai vartotojai nesupranta jos pateikimo tikrojo tikslo. Už šių draudimų pažeidimus Vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VTAT) taiko sankcijas. Tačiau taip vadinamų „spaminių“ komentarų draudimas nei šiame, nei kituose VTAT kompetencijai priskirtuose įstatymuose šiuo metu nėra nustatytas. Visgi kiekvienu atveju toks informacijos skleidimas turi būti vertinamas konkrečiai, tik ištyrus konkretaus atvejo aplinkybes galima vienareikšmiškai nustatyti, ar tokia reklama nepažeidžia Reklamos įstatymo ar kitų teisės aktų nuostatų“, – „15min“ teigė VTAT Viešųjų ryšių skyriaus vedėjas Vitas Ūsas.

Šaltinis:
 


Susijusios naujienos:

  • Kodėl verta praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus? (2024-10-02)

    Šiandien, kai technologijos užima didelę dalį mūsų laisvalaikio, praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus tampa vis svarbesne tradicija. Tai ne tik smagus būdas pabėgti nuo ekranų, bet ir puiki galimybė sustiprinti šeimos ryšius, mokytis naujų įgūdžių ir kartu sukurti nepamirštamas akimirkas. Stalo žaidimai, net paprasčiausi ir trumpiausi, gali praturtinti šeimos laisvalaikį bei skatinti bendravimą.

    Bendravimas ir artimųjų ryšių stiprinimas

    Vienas iš pagrindinių privalumų, žaidžiant stalo žaidimus, yra galimybė bendrauti su šeimos nariais. Žaidimai suartina, leidžia pasikalbėti ir kartu išspręsti užduotis ar susidurti su iššūkiais. Tai puiki galimybė ne tik juoktis ir linksmintis, bet ir išgirsti vienas kitą. Kasdieniniame gyvenime, pilname darbų ir pareigų, dažnai pritrūksta laiko paprastam, kokybiškam bendravimui, todėl stalo žaidimai gali tapti ta jungiamąja grandimi, kuri stiprina šeimos ryšius. Be to, žaidimai suteikia progą geriau pažinti vienas kitą – nuo strateginio mąstymo iki humoro jausmo.

    Įgūdžių lavinimas

    Stalo žaidimai ne tik linksmina, bet ir ugdo įvairius įgūdžius. Žaisdami įvairaus tipo žaidimus, vaikai ir suaugusieji gali lavinti loginį mąstymą, strategiją, kūrybiškumą ir net problemų sprendimo gebėjimus. Kai kurie žaidimai reikalauja planuoti kelis žingsnius į priekį, o kiti – greitai reaguoti ir priimti sprendimus. Be to, daugelis stalo žaidimų ugdo bendradarbiavimo įgūdžius, kai komandos dirba kartu siekdamos bendro tikslo. Tai ne tik smagi veikla, bet ir naudinga tiek vaikams, tiek suaugusiems, padedant lavinti svarbius gyvenimo įgūdžius.

    Emocinio intelekto ugdymas

    Žaidžiant stalo žaidimus, šeimos nariai dažnai susiduria su įvairiais emociniais iššūkiais – laimėjimu, pralaimėjimu, netikėtais posūkiais. Tokios situacijos moko, kaip tinkamai reaguoti į įvairias emocijas, skatina empatiją ir savikontrolę. Mažesni vaikai gali išmokti susidoroti su pralaimėjimu, o vyresniems žaidėjams tai yra puiki galimybė lavinti savitvardą ir geranoriškumą. Būtent dėl šių savybių žaidimai padeda šeimai išmokti, kaip drauge įveikti sunkumus ir spręsti konfliktus.

    Atsipalaidavimas ir streso mažinimas

    Šiandieniniame greitame gyvenimo ritme stalo žaidimai gali tapti puikiu būdu atsipalaiduoti. Žaidžiant su šeima, dėmesys nukrypsta nuo kasdienių rūpesčių, o įsitraukimas į žaidimą leidžia pamiršti stresą. Smagus bendravimas, juokas ir lengva konkurencija padeda sukurti teigiamą atmosferą, kurioje visi gali pasijusti atsipalaidavę. Vakarai, praleisti su šeima prie stalo žaidimų, tampa puikiu būdu atkurti vidinę pusiausvyrą ir iš naujo pajusti ryšį su artimaisiais.

    Nostalgiškos ir nepamirštamos akimirkos

    Kartu praleistos akimirkos, ypač kai jos susijusios su juoku ir bendravimu, lieka ilgam. Žaidžiant stalo žaidimus, dažnai atsiranda situacijų, kurios taps šeimos istorijos dalimi ir bus prisimenamos dar daugelį metų. Kiekviena partija gali tapti nauju nuotykiu, sukuriančiu ne tik žaidimo momentus, bet ir smagias istorijas, kurias bus galima pasakoti vėliau. Šios akimirkos sukuria šeimos tradicijas, kurios tampa svarbia jos dalimi.

    Vakarai, praleisti su šeima žaidžiant stalo žaidimus, ne tik stiprina šeimos ryšius, bet ir padeda lavinti įgūdžius, ugdo emocinį intelektą ir suteikia progą atsipalaiduoti. Tai puikus būdas ne tik smagiai praleisti laiką, bet ir sukurti prisiminimus, kurie lydės visą gyvenimą.


  • Kas yra daiktų internetas? (2023-10-16)

    Nesunku pastebėti, kad internetas šiandien mums suteikia itin daug įvairių galimybių: būtent dėl jo, galime bendrauti su žmonėmis iš viso pasaulio, taip pat galime ir žiūrėti filmus, klausytis muzikos, apsipirkti, surasti mums reikiamą informaciją ir t.t. Tačiau net ir tai – dar ne viskas: o, ar esate girdėję apie daiktų internetą?

  • Kaip kurti logotipus? (2021-12-03)

    Logotipas yra vizualus kiekvieno verslo veidas. Tai visur – reklamoje, socialiniuose tinkluose, pakuotėse, elektroninėse parduotuvėse ir kitose komunikacijos formose. Dažniausiai logotipas yra įsimintiniausia vizualinė prekės ženklo detalė.

  • Perkame lauko šviestuvą internetu - kas svarbu? (2020-03-24)

    Šiuolaikinė rinka mirgėte mirga nuo pačių įvairiausių prekių pasiūlymų. Ne išimtis ir šviestuvai. Visgi tai nėra toks paprastas prietaisas kaip gali pasirodyti - tinkamai pritaikytas šviestuvas yra ne tik komfortą užtikrinantis praktiškas įrenginys, bet ir puikus aplinkos jaukumo elementas. Šiandien pačių įvairiausių įrenginių galima įsigyti ir internetinėje erdvėje. Ieškote joje lauko šviestuvo? Į ką turėtume atkreipti didžiausią dėmesį?

  • Draudimo skaičiuoklė internete - kad rastumėte geriausią pasiūlymą (2019-10-17)

    Renkatės naują automobilį, bet nežinote į ką atkreipti dėmesį, kad už jį nepermokėtumėte? Štai keletas patarimų kaip išvengti didesnių draudimo išlaidų įsigyjant transporto priemonę.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed