„Foursquare“ – tik žaidimas, ar gera reklama verslui?
Interneto Gidas
Pirmadienis, 24 Sausis 2011 14:00
Išmaniųjų telefonų naudotojams „Foursquare“ padeda skleisti informaciją apie savo buvimo vietą. Verslui – tai priemonė palaikyti glaudų kontaktą su klientais.

Socialinio tinklo „Foursquare“ veikimo principas paprastas – užsukęs į savo mėgstamą vietą, registruojiesi  joje mobiliuoju įrenginiu. Tai padaręs, gauni taškų, kuriuos kaupi, o paskui gali panaudoti kaip virtualią nuolaidų kortelę.  Pasitelkdami socialinę geolokaciją žmonės gali nuolat transliuoti aplinkiniams apie savo buvimo vietą, tokiu būdu paskatindami draugus prisijungti bei gerinti pamėgtų vietų lankomumą bei pelną. Pasaulyje ši programa pristatyta  2009-ųjų kovą, tačiau ar randa ji savo nišą Lietuvoje?

Apie tai Balsas.lt kalbina Elektroninio verslo ir inovacijų plėtros agentūros direktorių Arį Meškauską.

Kokią „Foursquare“ socialinio tinklo naudą ir pritaikomumą matote versle?

Reikėtų vadovautis principu „nežiūrėk, ką gali tau duoti „Foursquare“, žiūrėk, ką gali duoti tu. Jei kuriant rinkodaros planą šio socialinio tinklo neįtrauksite, jo ir neprireiks. Tačiau jei įmonės pradėtų masiškai registruotis, tuomet tikrai surastų įdomių idėjų, kaip išnaudoti šį žaidimą. Tai parodė ir „Facebook“ situacija  Lietuvoje. Pastarasis versle darosi savaime suprantama priemone užmegzti tiesioginį kontaktą su vartotoju ir vystyti ilgalaikius  santykius.

Kokios šio žaidimo gerosios savybės  ir pagrindiniai trūkumai?

Man „Foursquare“ -  tai savotiškas išmaniojo telefono „mankštos“ elementas. Norint išbandyti, kaip veikia geolokacija, praktiška apsidairyti ir pasižiūrėti, kokios paslaugos yra aplink tave. Kartais smagu naudojantis šiuo žaidimu dideliame sambrūzdyje rasti, ar bent jau žinoti, kad netoli yra bičiulių. Užsieniečiai dar vertina „Foursquare“ kaip teigiamą priemonę savo vaikų sekimui. Tai,  žinoma, gal ir prisideda prie teorinės jų ramybės, bet Lietuvoje vaikui nešiotis išmanųjį telefoną nėra geriausias sumanymas.  Kalbant apie trūkumus, svarbus asmeninių duomenų ir buvimo vietos atskleidimo pašaliečiams klausimas. Reikia žinoti, ką priimi į savo kontaktų tinklą.

Ar Lietuvos rinka ne per maža tokiems tinklams plėtotis ir nešti realią naudą verslui?

Lietuva maža, bet „pagal Jurgį ir kepurė“. Lietuvos rinka praktiškai per maža viskam, todėl ir reikia dėti keliskart daugiau pastangų, kad gautum bent panašų aktyvumo rezultatą, kuris kitose didesnėse rinkose pasiekiamas dėl vartotojų srauto. Reali nauda verslui atsiranda tuomet, kai sugebi tokį ar panašų socialinį tinklą panaudoti savo įmonės rinkodaros priemonių spektre. Viskas prasideda nuo idėjos ir klausimo, kaip tai gali padėti viešinti mano informaciją? O kad informacija būtų viešinima, ji turi būti to verta.

Kokios kompanijos pasaulyje sėkmingai išnaudoja šį socialinį tinklą ir kiek Lietuvos įmonių juo domisi?

Pasaulyje „Foursquare“ naudojasi  kompanija „Starbucks“, suteikdama dolerio nuolaidą kavai, San Francisko traukinių stotis „BART“ šio socialinio tinklo naudotojams atsitiktine tvarka skiria nemokamų kelionių bilietų, skatindami gyventojus dažniau naudotis viešuoju transportu. Televizija „Bravo“ savo žiūrovams taip pat skiria specialių prizų, už tai, kad jie savo išmaniaisiais telefonais atsižymi tam tikrose televizijos nurodytose vietose ir t.t.

Lietuvoje specialūs įmonių pasiūlymai „Foursquare“ žaidėjams - menkas reiškinys. Šiek tiek panašu į visų norą pabandyti ir, kol pabandymas vyksta, tol ir dėmesys jam skiriamas. Vėliau, negavus aiškiai apčiuopiamos naudos, dažniausiai nusiviliama ir „taškas“ paliekamas entuziastams tiesiog gerinti asmeninę statistiką. Iš Lietuvos įmonių, vykdžiusių ar tebevykdančių akcijas „Foursquare“ žaidėjams, galima paminėti „Premaman“ , „Coffee Inn“, „Cozy“, „Džem'pub“ Kaune. Visa kita panašu tiesiog į žvalgybą ar marketingistų treniruotės.

Ar iš tikrųjų „Foursquare“ socialinis tinklas gali pakeisti įmonių reklamos komunikaciją, ar tėra tik nišinė reklamos sritis?

Greičiausiai tai nišinė sritis. Tačiau ir tinkalapis „Facebook“ taip pat buvo nišinė sritis, kol nesusirinko beveik 600 mln. vartotojų. Smulkesni socialiniai tinklai gali prisidėti prie įdomesnių rinkodaros sprendimų paieškos. Žmonės naudosis tais tinklais, kur bus didesnis informacijos kiekis bei patogus ir paprastas veikimo mechanizmas. Manau, reiktų nelaukti, kol vienas tinklas pakeis kitą, o juos patiems apjungti savo verslo žinomumui skatinti, ilgalaikiam bendravimui su klientais užmegzti. Kad tai verslas panaudotų tinkamai, reikia investuoti laiką į žinias, o žinias į veiklą.

Kada Lietuvoje galėtų išplisti šis socialinis tinklas? Kokios jo pritaikymo perspektyvos?

Išplitimas greičiausiai susijęs su išmaniųjų telefonų panaudojimu. Tačiau didėjant įrenginių kiekiui, nebūtinai augs ir „Foursquare“ populiarumas, nes atsiranda įvairios alternatyvos. Geolokacijos pagrindu veikiantys socialiniai tinklai gali dar labiau diferencijuotis. Antai naujas susidomėjimas Lietuvoje yra „foodspoting“. Socialinis tinklas skirtas dalintis informacija apie kavinėse/restoranuose patiekiamus patiekalus. Fotografuoji patiekalą, įkeli, kiti gali matyti, komentuoti, taip gauti rekomendacijas iš draugų ir pan. Kadangi projektas gana naujas, sunku pasakyti dėl jo panaudojimo masto.

Šaltinis:
 


Susijusios naujienos:

  • Kodėl verta praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus? (2024-10-02)

    Šiandien, kai technologijos užima didelę dalį mūsų laisvalaikio, praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus tampa vis svarbesne tradicija. Tai ne tik smagus būdas pabėgti nuo ekranų, bet ir puiki galimybė sustiprinti šeimos ryšius, mokytis naujų įgūdžių ir kartu sukurti nepamirštamas akimirkas. Stalo žaidimai, net paprasčiausi ir trumpiausi, gali praturtinti šeimos laisvalaikį bei skatinti bendravimą.

    Bendravimas ir artimųjų ryšių stiprinimas

    Vienas iš pagrindinių privalumų, žaidžiant stalo žaidimus, yra galimybė bendrauti su šeimos nariais. Žaidimai suartina, leidžia pasikalbėti ir kartu išspręsti užduotis ar susidurti su iššūkiais. Tai puiki galimybė ne tik juoktis ir linksmintis, bet ir išgirsti vienas kitą. Kasdieniniame gyvenime, pilname darbų ir pareigų, dažnai pritrūksta laiko paprastam, kokybiškam bendravimui, todėl stalo žaidimai gali tapti ta jungiamąja grandimi, kuri stiprina šeimos ryšius. Be to, žaidimai suteikia progą geriau pažinti vienas kitą – nuo strateginio mąstymo iki humoro jausmo.

    Įgūdžių lavinimas

    Stalo žaidimai ne tik linksmina, bet ir ugdo įvairius įgūdžius. Žaisdami įvairaus tipo žaidimus, vaikai ir suaugusieji gali lavinti loginį mąstymą, strategiją, kūrybiškumą ir net problemų sprendimo gebėjimus. Kai kurie žaidimai reikalauja planuoti kelis žingsnius į priekį, o kiti – greitai reaguoti ir priimti sprendimus. Be to, daugelis stalo žaidimų ugdo bendradarbiavimo įgūdžius, kai komandos dirba kartu siekdamos bendro tikslo. Tai ne tik smagi veikla, bet ir naudinga tiek vaikams, tiek suaugusiems, padedant lavinti svarbius gyvenimo įgūdžius.

    Emocinio intelekto ugdymas

    Žaidžiant stalo žaidimus, šeimos nariai dažnai susiduria su įvairiais emociniais iššūkiais – laimėjimu, pralaimėjimu, netikėtais posūkiais. Tokios situacijos moko, kaip tinkamai reaguoti į įvairias emocijas, skatina empatiją ir savikontrolę. Mažesni vaikai gali išmokti susidoroti su pralaimėjimu, o vyresniems žaidėjams tai yra puiki galimybė lavinti savitvardą ir geranoriškumą. Būtent dėl šių savybių žaidimai padeda šeimai išmokti, kaip drauge įveikti sunkumus ir spręsti konfliktus.

    Atsipalaidavimas ir streso mažinimas

    Šiandieniniame greitame gyvenimo ritme stalo žaidimai gali tapti puikiu būdu atsipalaiduoti. Žaidžiant su šeima, dėmesys nukrypsta nuo kasdienių rūpesčių, o įsitraukimas į žaidimą leidžia pamiršti stresą. Smagus bendravimas, juokas ir lengva konkurencija padeda sukurti teigiamą atmosferą, kurioje visi gali pasijusti atsipalaidavę. Vakarai, praleisti su šeima prie stalo žaidimų, tampa puikiu būdu atkurti vidinę pusiausvyrą ir iš naujo pajusti ryšį su artimaisiais.

    Nostalgiškos ir nepamirštamos akimirkos

    Kartu praleistos akimirkos, ypač kai jos susijusios su juoku ir bendravimu, lieka ilgam. Žaidžiant stalo žaidimus, dažnai atsiranda situacijų, kurios taps šeimos istorijos dalimi ir bus prisimenamos dar daugelį metų. Kiekviena partija gali tapti nauju nuotykiu, sukuriančiu ne tik žaidimo momentus, bet ir smagias istorijas, kurias bus galima pasakoti vėliau. Šios akimirkos sukuria šeimos tradicijas, kurios tampa svarbia jos dalimi.

    Vakarai, praleisti su šeima žaidžiant stalo žaidimus, ne tik stiprina šeimos ryšius, bet ir padeda lavinti įgūdžius, ugdo emocinį intelektą ir suteikia progą atsipalaiduoti. Tai puikus būdas ne tik smagiai praleisti laiką, bet ir sukurti prisiminimus, kurie lydės visą gyvenimą.


  • Kas yra daiktų internetas? (2023-10-16)

    Nesunku pastebėti, kad internetas šiandien mums suteikia itin daug įvairių galimybių: būtent dėl jo, galime bendrauti su žmonėmis iš viso pasaulio, taip pat galime ir žiūrėti filmus, klausytis muzikos, apsipirkti, surasti mums reikiamą informaciją ir t.t. Tačiau net ir tai – dar ne viskas: o, ar esate girdėję apie daiktų internetą?

  • Kaip kurti logotipus? (2021-12-03)

    Logotipas yra vizualus kiekvieno verslo veidas. Tai visur – reklamoje, socialiniuose tinkluose, pakuotėse, elektroninėse parduotuvėse ir kitose komunikacijos formose. Dažniausiai logotipas yra įsimintiniausia vizualinė prekės ženklo detalė.

  • Perkame lauko šviestuvą internetu - kas svarbu? (2020-03-24)

    Šiuolaikinė rinka mirgėte mirga nuo pačių įvairiausių prekių pasiūlymų. Ne išimtis ir šviestuvai. Visgi tai nėra toks paprastas prietaisas kaip gali pasirodyti - tinkamai pritaikytas šviestuvas yra ne tik komfortą užtikrinantis praktiškas įrenginys, bet ir puikus aplinkos jaukumo elementas. Šiandien pačių įvairiausių įrenginių galima įsigyti ir internetinėje erdvėje. Ieškote joje lauko šviestuvo? Į ką turėtume atkreipti didžiausią dėmesį?

  • Draudimo skaičiuoklė internete - kad rastumėte geriausią pasiūlymą (2019-10-17)

    Renkatės naują automobilį, bet nežinote į ką atkreipti dėmesį, kad už jį nepermokėtumėte? Štai keletas patarimų kaip išvengti didesnių draudimo išlaidų įsigyjant transporto priemonę.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed