Daugiausia kibernetinių atakų – prieš korporacijas ir socialinius tinklus
Interneto Gidas
Trečiadienis, 19 Sausis 2011 14:35
2010 metais didžiausią grėsmę elektroninėje erdvėje kėlė prieš didžiąsias verslo korporacijas bei socialinių tinklų vartotojus nukreiptos kibernetinių nusikaltėlių atakos, teigiama bendrovės ESET saugumo sprendimams Lietuvoje atstovaujančios įmonės „NOD Baltic“  pranešime.

Pasak ESET atstovų, įmonėms daugiausia nuostolių atnešė kibernetinių piratų įsilaužimai siekiant pavogti konfidencialią informaciją bei svarbių sistemų darbo sutrikdymas. Tuo tarpu privatūs vartotojai dažniausiai nukentėjo įkliuvę į nuotoliniu būdu valdomų tinklų „botnet“ apgavystes socialinėje erdvėje.

„Praėjusiais metais didelę ekonominę žalą sukėlusios atakos įtikino net didžiausius skeptikus, jog kibernetinių piratų grėsmė nėra atsitiktinė. Neabejoju, jog jos šiais metais tęsis ir taps dar pavojingesnės. Tai turėtų paskatinti ir įmones, ir privačius vartotojus atidžiau rūpintis kompiuterių apsauga“, – pranešime cituojamas „NOD Baltic“ vadovas Tomas Parnarauskas.

Anot T. Parnarausko, didžiosios kompanijos yra itin pelningi taikiniai. Tai puikiai įrodė ir bene garsiausias praėjusių metų išpuolis – „Aurora“ ataka, kurios metu iš daugiau kaip šimto didžiųjų kompanijų buvo pavogti prisijungimo slaptažodžiai ir konfidenciali informacija. „Google“, „Adobe Systems“, „Yahoo Symantec“ – tai tik kelios nuostolių patyrusios įmonės, kurių programinių įrangų ar interneto naršyklių saugumo spragomis pasinaudoję nusikaltėliai įvykdė itin taikliai suplanuotas atakas“, - teigia „NOD Baltic“ įmonės vadovas.

Didžiausių nuostolių privatiems vartotojams praėjusiais metais atnešė besiplečiantys „botnet“ tinklai. Vienas iš pavojingiausių „botnet“ virusų buvo „Koobface“ – plisdamas socialiniuose tinkluose ir per pranešimų siuntimo programas šis virusas viliojo intriguojančiomis nuorodomis, pvz., „pažiūrėk, koks tu juokingas šiame vaizdo įraše“. Paspaudus šią nuorodą, vartotojas nukreipiamas į tinklalapį su netikra antivirusine programa, reikalaujančia apmokėjimo už kenkėjiškų programų pašalinimą.

Pasaulinė saugumo sprendimų kūrėja ESET 2010 metais fiksavo ir itin didelį virusų bei kenkėjiškų programų aktyvumą. Remiantis unikalios grėsmių stebėjimo sistemos „ThreatSense.Net“ duomenimis, praėjusiais metais aktyviausios buvo kirmino „Conficker“ atakos. Nuolat atsinaujinantis „Conficker“ kuria savo modifikacijas, kurios be vargo patenka į neapsaugotus kompiuterius, pasinaudojusios „Windows“ šeimos operacinių sistemų spragomis.

Antrąją vietą pagal užkrėstų kompiuterių skaičių užima virusas „INF/ Autorun“, plintantis per USB atmintines, skaitmeninių fotoaparatų ir kitų išorinių įrenginių laikmenas. Lyderių trejete išliko virusas „Win32/PSW.OnLineGames“, renkantis užkrėstame kompiuteryje saugomą informaciją bei internetinių žaidimų duomenis ir siunčiantis ją savo kūrėjams.

Ketvirtas pagal pavojingumą virusas 2010 metais „Win32/Agent“ pateko į kompiuterius besilankant užkrėstose internetinėse svetainėse ar per mobiliąsias laikmenas. Viruso kūrėjai, vogdami prisijungimo prie svetainių duomenis, ten integravo dalį kenksmingo kodo, taip leisdami virusui plisti. Penktojoje vietoje atsidūręs „Win32/Sality“ kompiuteryje „apsimesdavo“ foniniu režimu dirbančiu procesu ir iš registro ištrindavo saugumo priemones aktyvuojančius įrašus.

Šeštojoje ir septintojoje vietoje atsidūrė viruso „Conficker“ atmaina „INF/Conficker“ ir kenkėjiška programa „Win32/Tifaut.C“. Abu kenkėjai plito per mobiliąsias duomenų laikmenas, kurias naudodami vartotojai dažnai nepasirūpino net minimalia apsauga.

Aštuntojoje 2010 m. grėsmių sąrašo vietoje liko tinklalapių lankytojus į virusus įrašančias svetaines nukreipiantis kodas „HTML/ScrInject.B". Devintoje vietoje – „Win32/Spy.Ursnif.A“ (0,81 proc.) šnipinėjanti programa, kuri vagia asmeninę informaciją ir pasinaudodama „Remote Desktop“ nuotolinio aptarnavimo moduliu siunčia ją savo kūrėjams. Paskutinysis pavojingiausių kenkėjų dešimtuke „Win32/Qhost“ naudojosi „Windows“ spragomis, kad įsirašytų į operacinės sistemos katalogą ir savo kūrėjams perleistų užkrėsto kompiuterio valdymą ir prieigą prie vartotojo duomenų.


Pavojingiausių 2010 m. virusų dešimtukas:

 


Šaltinis:

 

 


Susijusios naujienos:

  • Kodėl verta praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus? (2024-10-02)

    Šiandien, kai technologijos užima didelę dalį mūsų laisvalaikio, praleisti vakarą su šeima žaidžiant stalo žaidimus tampa vis svarbesne tradicija. Tai ne tik smagus būdas pabėgti nuo ekranų, bet ir puiki galimybė sustiprinti šeimos ryšius, mokytis naujų įgūdžių ir kartu sukurti nepamirštamas akimirkas. Stalo žaidimai, net paprasčiausi ir trumpiausi, gali praturtinti šeimos laisvalaikį bei skatinti bendravimą.

    Bendravimas ir artimųjų ryšių stiprinimas

    Vienas iš pagrindinių privalumų, žaidžiant stalo žaidimus, yra galimybė bendrauti su šeimos nariais. Žaidimai suartina, leidžia pasikalbėti ir kartu išspręsti užduotis ar susidurti su iššūkiais. Tai puiki galimybė ne tik juoktis ir linksmintis, bet ir išgirsti vienas kitą. Kasdieniniame gyvenime, pilname darbų ir pareigų, dažnai pritrūksta laiko paprastam, kokybiškam bendravimui, todėl stalo žaidimai gali tapti ta jungiamąja grandimi, kuri stiprina šeimos ryšius. Be to, žaidimai suteikia progą geriau pažinti vienas kitą – nuo strateginio mąstymo iki humoro jausmo.

    Įgūdžių lavinimas

    Stalo žaidimai ne tik linksmina, bet ir ugdo įvairius įgūdžius. Žaisdami įvairaus tipo žaidimus, vaikai ir suaugusieji gali lavinti loginį mąstymą, strategiją, kūrybiškumą ir net problemų sprendimo gebėjimus. Kai kurie žaidimai reikalauja planuoti kelis žingsnius į priekį, o kiti – greitai reaguoti ir priimti sprendimus. Be to, daugelis stalo žaidimų ugdo bendradarbiavimo įgūdžius, kai komandos dirba kartu siekdamos bendro tikslo. Tai ne tik smagi veikla, bet ir naudinga tiek vaikams, tiek suaugusiems, padedant lavinti svarbius gyvenimo įgūdžius.

    Emocinio intelekto ugdymas

    Žaidžiant stalo žaidimus, šeimos nariai dažnai susiduria su įvairiais emociniais iššūkiais – laimėjimu, pralaimėjimu, netikėtais posūkiais. Tokios situacijos moko, kaip tinkamai reaguoti į įvairias emocijas, skatina empatiją ir savikontrolę. Mažesni vaikai gali išmokti susidoroti su pralaimėjimu, o vyresniems žaidėjams tai yra puiki galimybė lavinti savitvardą ir geranoriškumą. Būtent dėl šių savybių žaidimai padeda šeimai išmokti, kaip drauge įveikti sunkumus ir spręsti konfliktus.

    Atsipalaidavimas ir streso mažinimas

    Šiandieniniame greitame gyvenimo ritme stalo žaidimai gali tapti puikiu būdu atsipalaiduoti. Žaidžiant su šeima, dėmesys nukrypsta nuo kasdienių rūpesčių, o įsitraukimas į žaidimą leidžia pamiršti stresą. Smagus bendravimas, juokas ir lengva konkurencija padeda sukurti teigiamą atmosferą, kurioje visi gali pasijusti atsipalaidavę. Vakarai, praleisti su šeima prie stalo žaidimų, tampa puikiu būdu atkurti vidinę pusiausvyrą ir iš naujo pajusti ryšį su artimaisiais.

    Nostalgiškos ir nepamirštamos akimirkos

    Kartu praleistos akimirkos, ypač kai jos susijusios su juoku ir bendravimu, lieka ilgam. Žaidžiant stalo žaidimus, dažnai atsiranda situacijų, kurios taps šeimos istorijos dalimi ir bus prisimenamos dar daugelį metų. Kiekviena partija gali tapti nauju nuotykiu, sukuriančiu ne tik žaidimo momentus, bet ir smagias istorijas, kurias bus galima pasakoti vėliau. Šios akimirkos sukuria šeimos tradicijas, kurios tampa svarbia jos dalimi.

    Vakarai, praleisti su šeima žaidžiant stalo žaidimus, ne tik stiprina šeimos ryšius, bet ir padeda lavinti įgūdžius, ugdo emocinį intelektą ir suteikia progą atsipalaiduoti. Tai puikus būdas ne tik smagiai praleisti laiką, bet ir sukurti prisiminimus, kurie lydės visą gyvenimą.


  • Kas yra daiktų internetas? (2023-10-16)

    Nesunku pastebėti, kad internetas šiandien mums suteikia itin daug įvairių galimybių: būtent dėl jo, galime bendrauti su žmonėmis iš viso pasaulio, taip pat galime ir žiūrėti filmus, klausytis muzikos, apsipirkti, surasti mums reikiamą informaciją ir t.t. Tačiau net ir tai – dar ne viskas: o, ar esate girdėję apie daiktų internetą?

  • Kaip kurti logotipus? (2021-12-03)

    Logotipas yra vizualus kiekvieno verslo veidas. Tai visur – reklamoje, socialiniuose tinkluose, pakuotėse, elektroninėse parduotuvėse ir kitose komunikacijos formose. Dažniausiai logotipas yra įsimintiniausia vizualinė prekės ženklo detalė.

  • Perkame lauko šviestuvą internetu - kas svarbu? (2020-03-24)

    Šiuolaikinė rinka mirgėte mirga nuo pačių įvairiausių prekių pasiūlymų. Ne išimtis ir šviestuvai. Visgi tai nėra toks paprastas prietaisas kaip gali pasirodyti - tinkamai pritaikytas šviestuvas yra ne tik komfortą užtikrinantis praktiškas įrenginys, bet ir puikus aplinkos jaukumo elementas. Šiandien pačių įvairiausių įrenginių galima įsigyti ir internetinėje erdvėje. Ieškote joje lauko šviestuvo? Į ką turėtume atkreipti didžiausią dėmesį?

  • Draudimo skaičiuoklė internete - kad rastumėte geriausią pasiūlymą (2019-10-17)

    Renkatės naują automobilį, bet nežinote į ką atkreipti dėmesį, kad už jį nepermokėtumėte? Štai keletas patarimų kaip išvengti didesnių draudimo išlaidų įsigyjant transporto priemonę.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed