Tyrimas: Lietuvos įmonės ketina skirti didesnį dėmesį elektroninio pašto marketingui
E-verslas
Pirmadienis, 29 Rugpjūtis 2011 17:33

2011 m. birželio-liepos mėnesiais, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) užsakymu, rinkos tyrimų bendrovė UAB „Berent“ apklausė 176 LiMA narius bei naujienlaiškių valdymo sistemos Mailer.lt naudotojus apie jų naudojimąsi elektroniniais laiškais marketingo komunikacijai. Paaiškėjo, kad nors dauguma respondentų aktyviai naudoja elektroninį paštą marketingo tikslams pasiekti ir neketina mažinti investicijų į šią sritį, tačiau vos 18 proc. apklaustųjų mano, jog visos šalies mastu tai daroma efektyviai.



LiMA valdybos pirmininkas Simonas Bartkus atkreipia dėmesį į pagrindinius marketingo komunikacijos elektroniniais laiškais sėkmės kriterijus. „Norint pasiekti užsibrėžtus marketingo tikslus, reikia atsižvelgti į tris pagrindinius veiksnius: turinio kokybę bei naudingumą, gavėjų sąrašo tikslumą bei kuriamą bendrą įvaizdį, – sako S.Bartkus. – Vis dėlto marketingo specialistai dažnai elgiasi aklai ir netikrina savo kampanijų efektyvumo, tad natūralu, jog jų daromos klaidos nuolat kartojasi ir užsibrėžti tikslai nėra pasiekiami – juk tik 45 proc. apklaustųjų nurodė esantys patenkinti savo pasiektais rezultatais.“

Atlikus apklausą paaiškėjo, jog viena dažniausiai pasitaikančių marketingo elektroniniais laiškais klaidų – nuoseklios strategijos stygius. Dauguma Lietuvos įmonių siunčia elektroninius naujienlaiškius bei reklaminius pranešimus nereguliariai, tinkamai jų neišdėstydami laike. Apklausos metu paaiškėjo, kad trečdalis įmonių elektroninius laiškus siunčia kartą per mėnesį, o kelis kartus per savaitę juos siunčia tik nedidelė dalis – taip nurodė 6 proc. apklaustųjų. Dažniausiai nurodomas elektroninio pašto komunikacijos gavėjų skaičius yra iki 2 tūkst., o naujų gavėjų kontaktus pardavimų metu renka tik 64 proc. apklaustųjų. Dažniausiai gavėjų sąrašas didinamas į pagalbą pasitelkiant registracijos formas interneto tinklapiuose – taip daro 67 proc. apklaustųjų.

Tyrimo duomenimis, tik 38 proc. respondentų testuoja elektroninio pašto kampanijų efektyvumą, kuris dažniausiai matuojamas išsiųstų laiškų skaičiumi, paspaustų nuorodų, perskaitytų laiškų ar nepristatytų laiškų procentu, atsisakymu skaičiumi, įtaka pardavimams.

„Akivaizdu, kad elektroniniai laiškai suvokiami kaip tikrai vertinga marketingo komunikacijos priemonė – tam pritaria net 77 proc. respondentų. Juk mes visi nuolat rašome ir gauname elektroninius laiškus, tai viena labiausiai paplitusių komunikacijos priemonių, padedanti pateikti informaciją, palaikyti santykius su klientais ir net skatinti pardavimus, – sako UAB „Berent“ projektų direktorius Julius Neviera. – Tačiau įmonių darbuotojai dažnai neturi pakankamai žinių apie marketingo komunikaciją ir rengdami laiškus pasikliauna tik savo žiniomis, tad komunikacijos elektroniniu paštu kokybė būna prasta, jos efektyvumas abejotinas.“

Mailer.lt atstovų teigimu, norint pasiekti gerų elektroninio pašto marketingo rezultatų, nebūtina itin dažnai siųsti elektroninius laiškus, tačiau svarbu tai daryti reguliariai ir nuosekliai. Taip pat nevertėtų bandyti siųsti reklaminių pranešimų neturint gavėjų sutikimo.

Vis dėlto pastebima, kad į marketingo komunikaciją elektroniniais laiškais pradedama žiūrėti rimčiau ir įmonės noriai mokosi iš sėkmingų tokios komunikacijos pavyzdžių. Numatoma, kad ateinančiais metais 38 proc. įmonių skirs daugiau investicijų į komunikacijos elektroniniu paštu efektyvumo didinimą, o 47 proc. įmonių investicijos nekis.

Pranešimas žiniasklaidai

 


Susijusios naujienos:

  • Kriptovaliutos kas tai? (2021-12-02)

    Kriptovaliuta paprastai apibrėžiama kaip virtuali valiuta, kurioje yra šiek tiek elektroninių pinigų. Valiutos dar vadinamos skaitmenine valiuta. Pastaruoju metu viešose vietose dažnai girdimas terminas „kriptovaliuta“. Visai kaip paslaptingas su ja susijęs žodynas „kasyba“, „blockchain“ ir pan. Diskusija internete dar nesibaigė: ilgainiui ateis diena, kai kriptovaliutų entuziastai tikės galintys pakeisti įprastas valiutas, o skeptikai mano, kad tai tik diena, kai sprogs burbulas.

  • Kaip pradėti prekybą internetu? (2021-01-12)

    Prekyba internetu Lietuvoje šiuo metu išgyvena pakilimo laikotarpį – kai dėl pandemijos teko užsidaryti didžiajai daliai fizinių parduotuvių, daugelis verslininkų nutarė persikelti į virtualią erdvę. Tuo pačiu tai tapo puikia galimybe ir tiems, kurie dar tik svajojo apie nuosavą verslą – jei tokių norų turite ir Jūs, dalinamės patarimais, kurie užtikrins efektyvų startą.

  • Apatiniai internetu – galimybė greitai rasti tai, ko reikia (2019-03-21)

    Šiais laikais pirkimas internetu yra ne tik patraukli galimybė, tačiau net ir būtinybė, kadangi pirkdamas internetu gausite kur kas daugiau privalumų nei kad užsukęs į įprastus prekybos centrus.

  • Planuojami viešieji pirkimai 2019 – kaip IT sprendimai palengviną jų paiešką? (2019-01-16)

    Kiekvienais metais iki kovo 15 d. viešosios perkančiosios organizacijos turi paviešinti savo planuojamus pirkimus. Tai yra išankstinė informacija apie tai, ką, kurį ketvirtį ir už kiek jos planuoja pirkti metų bėgyje. Pasikeitus viešųjų pirkimų įstatymui, beveik neliko išankstinių techninių specifikacijų, todėl planuojami pirkimai tapo vieninteliu būdu sužinoti apie pirkimus anksčiau. 2019 metų planus  organizacijos jau pradėjo skelbti.

     

     

     

  • Ką reiktų žinoti pieš perkant suvirinimo įranga internetu (2019-01-10)

    Kiekvienas geras suvirintojas ne nuomoja, tačiau turi nuosavą įrangą, kuri padeda be jokio vargo ir labai greitai atlikti net ir pačius sudėtingiausius suvirinimo darbus. Šiais laikais įranga labai moderni, padeda sutaupyti daug laiko, juolab, nekenkia žmogui, tad vietoj nuomos arba kitų žmonių paslaugų – verta įsigyti nuosavą ir pačiam atlikti suvirinimo darbus. Tiesa, interveriniai suvirinimo aparatai labai skirtingi, tad kartais rasti Jums labiausiai tinkamą gali būti gana sudėtinga. Žinoma, pasitarus su profesionalu paieškos bus kur kas paprastesnės, tad naudotis kitų žmonių patirtimi tikrai verta ir labai naudinga.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed