Kur klysta internetinės parduotuvės |
E-verslas |
Pirmadienis, 28 Rugsėjis 2009 11:37 |
Šiandien patyręs programuotojas ir dizaineris elektroninę parduotuvę gali paversti dizaino ir valdymo patogumo šedeveru. Deja, ne visada tai kas gražu svetainės savininkui, būna naudinga ir patinka lankytojams.
Kartais nutinka taip, kad dėl grožio paaukojamas funkcionalumas ir žmogus, keletą kartų apsilankęs tokiame tinklalapyje nusispjauna ir daugiau niekada nebegrįžta, nes nenori kankintis mėgindamas suprasti, kaip normaliai naudotis svetaine. Net patekęs į svetainę iš paieškos sistemų, žmogus joje neužsibūna. Kartais net puikiai techniškai sutvarkytos pardutuvės neišpopuliarėja, nes jų administratoriai tiesiog pamiršta, kad prekes parduoda ne mistiniam "internautui", o gyvam žmogui su savo įporčiais ir netgi įnoriais. Pateikiame keletą paprastų taisyklių, kurių nederėtų užmiršti kuriant ir populiarinant internetinę parduotuvę. Prekės pateikimas Ar pirkti jūsų tinklalapyje žmogus sprendžia įvertinęs prekę, tačiau, skirtingai ne realioje parduotuvėje, daikto lankytojas negali pačiupinėti. Dėl to svarbu kokybiškos nuotraukos ir kuo išsamesnis bei detalesnis aprašymas. Jei įmanoma, šalia prekės apibūdinimo pridėkite vaizdo medžiagą, nuorodas į ekspertų vertinimus, brėžinius. Kam reikės, šia informacija pasinaudos, o Jūsų svetainė bus vertinama rimčiau. Aiškiai išdėstykite, kokios pirkimo ir pristatymo pirkėjui sąlygos, kad svetainės lankytojui nekiltų minčių, kad jis gali būti apgautas. Jei prekių daug, aiškiai jas klasifikuokite. Neplagijuokite, tačiau remkitės kurios nors žinomos ir populiarios internetinės parduotuvės patirtimi - lankytojai neturi tiek laiko ir noro, kad užsukę į kiekvieną naują tinklalapį gaištų laiką mėgindami perprasti jo struktūrą. Užsakymas Nesižavėkite ir nepasitikėkite vien tik automatizuota užsakymų sistema. Šalia būtina nurodyti ir telefono numerį, kuriuo pirkėjas galėtų paskambinti ir pasikonsultuoti, elektroninio pašto ir Skype adresą. Lietuvoje elektroninė prekyba dar tik įsisiūbuoja, pirkėjų įpročiai nesusiformavę ir nemažai daliai potencialių pirkėjų labia svarbu pabendrauti su gyvu žmogumi, kaip ir realioje parduotuvėje. Be to, tai, kad internetinės parduotuvės šeimininkai neanoniminiai ir jiems bet kada galima paskambinti ir išgirsti gyvą žmogų didina pasitikėjimą. Apmokėjimas Pirkėjas turi aiškiai matyti, kiek jam kainuos prekė ir tai turi būti parodyta jau formuojant užsakymą. Kai žmogus "deda į krepšelį" pirkinį, suma, kurią jam teks mokėti ir turi būti parašoma. Niekas nenori siurprizų, kai paaiškėja, jog įsigyjant smulkmeną už 5 Lt jos pristatymas kainuoja dvigubai brangiau. Kitas niuansas - kuo daugiau galimybių pasirinkti mokėjimo būdą, tuo geriau. Jaunimo tarpe populiarios tarptautinės mokėjimo sistemos - PayPal, Webmoney - ne tik standartiniai Lietuvos komercinų bankų siūloma internetinė bankininkystė. Vyresnio amžiaus žmonėms mieliau atsiskaityti grynais, prekę gavus į rankas. Kita vertus, nepervertinkite ir savo galimybių. Galbūt integruoti visų mokėjimo būdų ir sistemų neverta dėl to, kad parduodate specifines prekes, arba kelių mokėjimo būdų administravimas atimtų per daug laiko. Garantijos ir pinigų grąžinimas Į garantijas ir pinigų grąžinimą už nepatikusius pirkinus neverta nusispjauti ir garantijų bei pinigų grąžinimo už sąlygas patalpinkite matomoje svetainės vietoje. Bus mažiau ginčų su klientais ir neteks susidurti su vartotojus ginančiomis organizacijomis. Žmonės vis geriau žino savo teises ir tikėtis, kad nė vienas iš potencialiai nepatenkintų pirkėjų neras kur pasiskųsti naivu. Konfidencialumas Matomoje vietoje, ar užsakymo patvirtinimo laiške, jei tokį siunčiate, būtinai įrašykite, kad kliento duomenys nebus niekam perduodami ar naudojami kitų įmonių komerciniais tikslais, nes baimė, kad gali tapti "tiesioginio marketingo" aukomis pas žmones jau pakankamai didelė. Niekas nenori nelaukiamų reklaminių elektroninių laiškų ir SMS žinučių srauto. Šaltinis: los.lt |
Susijusios naujienos: |
---|
|