Kokia yra šiuolaikiška internetinė svetainė? |
E-verslas |
Trečiadienis, 26 kovas 2014 10:25 |
Internetinis puslapis – įmonės vizitinė kortelė, kurią mato kiekvienas vartotojas, besidomintis jos paslaugomis. Šiandien norint išlaikyti patrauklumą ir dėmesį internetinių puslapių kūrime naudojamos „Retina“ nuotraukos, programuojama pasitelkus HTML5 standartą, viskas daroma norint, kad kiekviena svetainė savo lankytojui galėtų papasakoti unikalią „istoriją“, būtų greitai naviguojama ir užkraunama.
Programavimas: atskiri blokeliai ir vaizdo įrašai fone Dabar, programuojant internetines svetaines, naudojamas HTML5 programavimas, suteikiantis naujų potyrių vartotojams ir leidžiantis tobulėti dizaineriams bei programuotojams. Negana to, skaitmeninio dizaino paslaugas teikiančios įmonės UAB „Gamadigi“ direktorė Julija Moisenko džiaugiasi, kad vis daugiau šalies įmonių, norinčių atnaujinti savo svetaines, pirmiausia jas pritaiko mobiliesiems įrenginiams ir drąsiai sutinka taikyti naujausias technologines ir dizaino galimybes.
„HTML5 programavimas leidžia tekstui ir vaizdams suteikti daugybę efektų, praturtinančių vartotojų patirtį (angl. user - experience): tai greitis, plati spalvų paletė, įvairaus dydžio baneriai ir nuotraukos. Visa tai gali slinktis (angl. scroll) pačiomis įvairiausiomis kryptimis, internetinei svetainei suteikiant daug dinamikos ir kiekviename žingsnyje stebinant kritišką vartotoją,“ – teigia J. Moisenko.
„Ikonos ir nuotraukos internetinėje svetainėje vis dažniau pakeičia tekstą, norėdami pateikti unikalius sprendimus dizaineriai kuria naują tipografiją ir naudoja vis didesnio dydžio šriftus,“- tvirtina J. Moisenko.
Pasak, UAB „Gamadigi“ direktorės, kiekvienais metais dominuoja kelios skirtingos internetinių puslapių struktūros.
„Kalbant apie internetinio puslapio struktūrą, galima išskirti kelias vyraujančias charakteristikas. Viena iš jų – puslapiai su fiksuota įrankių juosta. Naviguojant žemyn pasirinkta įrankių juostos dalis taip pat naviguoja, ji gali išlikti tokia pati kaip ir puslapio viršuje ar transformuotis į mažesnį laukelį. Toks programavimo sprendimas ypač palengvina naršymą slinktimi valdomose ir mobiliosiose svetainėse. Kita charakteristika – iš atskirų informacinių blokelių sudarytos svetainės. Paprastai tokios svetainės būna vieno puslapio, o įvairaus dydžio blokeliuose, primenančiuose vaizdo ir teksto koliažą, sutalpinamas visas reikalingas turinys,“ – sako J. Moisenko.
Viena į Lietuvą sparčiai atkeliaujančių naujovių, pasak J. Moisenko, yra internetiniai puslapiai, kurių fonas papildomas nebe nuotraukomis, o vaizdo įrašais. Taip ženkliai sumažinamas teksto skaičius, o vartotojas savo akimis – tiesiogiai, pamato internetinio puslapio jam siunčiamą žinutę. Visgi, didžiausia tokių svetainių problema – lėtas didelių vaizdo įrašų krovimo greitis.
Kokie dizaino sprendimai garantuoja sėkmę Suomiško ir lietuviško kapitalo įmonės direktorė primena apie būtinybę kuriant dizainą atsižvelgti į nusistovėjusius vartotojų poreikius – įmonės logotipas talpinamas kairėje pusėje, svetainės viršuje, kalbos ikonos – taip pat.
„Dizainas gimsta intuityviai, galvojant kokias paslaugas pristatys svetainė, kokie vartotojai joje lankysis, ką internetinis puslapis turi „pasakyti“ vartotojui, tačiau reikia neužmiršti ir jau susiformavusių vartotojų poreikių, kurie palengvina navigaciją, informacijos paieškas,“ – sako įmonės direktorė.
Specialistės teigimu, norint pasiekti kuo geresnius rezultatus, dėmesį reikėtų atkreipti į „Retina“ ekranus ir nuotraukas, naudoti vektorinę grafiką, prisiminti anksčiau populiarų grafinių vaizdų saugojimo formatą – „Gif“ ir pasiruošti naujai – plokščio dizaino (angl. Flat UI Design) bangai.
„Retina“ ekranuose pikseliai yra vienas arčiau kito nei esame įpratę. Tai sukuria didesnį kontrastingumą, nuotraukoms ar vaizdo įrašams suteikiantį geresnę raišką ir patrauklumą. Tokios pačios charakteristikos tinka ir nuotraukoms. Ne mažiau svarbi ir grafika. Naudojantis vektorine grafika vaizdai kuriami braižant geometrines figūras, o rastrine – jungiant milijonus taškų. Remiantis pirmąja technika kuriami ir redaguojami vaizdai užima mažiau vietos serveryje, tačiau nepraranda kokybės,“ – patirtimi dalinasi UAB „Gamadigi“ vadovė ir priduria – „Įdomu tai, kad atgimsta anksčiau naudoti ir beveik užmiršti Gif‘ai. Šio formato paveikslėliai yra patogesni nei vaizdo įrašai, jų nereikia atsisiųsti – leisti jiems „užsikrauti“, dėl mažo dydžio Gif‘uose informacija pateikiama koncentruotai.“
Prognozuodama ateities tendencijas J. Moisenko kalba apie mobiliesiems įrenginiams pritaikytų dizaino ir programavimo įsitvirtinimą.
„Viskam kuo toliau – tuo labiau judant į mobilumą, dizainas pradedamas kurti nuo mobiliųjų įrenginių, tik vėliau jį pritaikant kompiuteriams. Pagrindine tendencija galima laikyti plokščiąjį dizainą, kuriame vyrauja visiems lengvai suvokiamas minimalizmas,“ – užbaigia J. Moisenko.
Apie įmonę UAB „Gamadigi” – lietuviško ir suomiško kapitalo įmonė, kuri specializuojasi vizualinės komunikacijos sprendimuose. Nuo 2012 metų UAB „Gamadigi” veikia Lietuvos, Skandinavijos ir Vakarų Europos skaitmeninės reklamos produkcijos rinkose. Kompanija teikia skaitmeninio dizaino, video montavimo, internetinių svetainių kūrybos ir reklaminių skydelių kūrimo paslaugas. Daugiau apie įmonę: www.gamadigi.com |
Susijusios naujienos: |
---|
|