Kodėl verta žvalgytis per petį, arba konkurentas – geriausias tavo sąjungininkas |
E-verslas |
Penktadienis, 25 Spalis 2013 16:27 |
Įsivaizduokite, kad jums priklauso puikiai žinoma ir žmonių pamėgta gardžių bandelių kepyklėlė. Jūsų socialinio tinklo paskyra yra ne tik aktyvi, tačiau sulaukiate daug klientų atsiliepimų bei patys dalijatės įdomia informacija ir originaliomis bandelių nuotraukomis. Viskas atrodo idealu, kol rinkoje nepasirodo konkurentai, kurie yra paruošę kandžią ir agresyvią marketingo kampaniją. Netrukus Jūsų socialinių tinklų profilį papuošia žinutė: „mes jus iškepsim“. Ką daryti? Reikia nedelsiant atsakyti, nes internetinėje erdvėje greita reakcija yra vienas iš svarbiausių būdų išlikti. Toliau tęsdami turėtumėte galvoti: kodėl gali būti naudinga sekti konkurentų veiklą ir kaip į ją reaguoti. Juk neveltui sakoma - „laikyk draugus arti, o priešus dar arčiau“.
Kuris laikas tinkamas: rytas, diena, o gal vakaras? Užsiprenumeruodami konkurentų naujienlaiškius bei rss srautą, taip pat sekdami socialinės medijos paskyras, galite pastebėti, kokiu turiniu ir kokiu metu yra dalijamąsi. Kokiu laiku skleidžiamos žinutės sulaukia didžiausio skaičiaus komentarų? Ar naujienlaiškių turinys yra informatyvus, ar specialūs pasiūlymai siunčiami reguliariai, o galbūt informacija primena spam'ą? Pasimokykite iš konkurentų ir nekartokite jų klaidų, o tai padaryti nesunku, jei atliksite tinkamą veiklos analizę. Remiantis Experian Marketing Services duomenimis yra pastebima, kad didžioji dalis (apie 40%) įmonių naujienlaiškius siunčia ryte/vidurdienį. Verta atkreipti dėmesį, jog nors tik 2% įmonių renkasi vakaro laiką, tačiau būtent jos sulaukia didžiausio paspaudimų skaičiaus bei pelno.
Kas ką kalba? Pastaruoju metu išpopuliarėję įmonių tinklaraščiai sulaukia vis didesnio dėmesio, tad prieš pradėdami rašyti savąjį peržvelkite: ką skaitytojams siūlo jūsų konkurentai, kokios temos yra nagrinėjamos, kurios iš jų sulaukia didžiausio kiekio reakcijų, kurio tipo turiniu yra daugiausiai dalijamasi socialiniuose tinkluose. Reklamos agentūra helis.lt rekomenduoja vieną iš paprasčiausių būdų išsiaiškinti kokia medžiaga yra patraukliausia vartotojui – tereikia pasinaudoti socialcrawlytics įrankiu, kurio dėka galima analizuoti, bet kurį internetinį projektą. Žinoma, nepakanka žinoti, koks turinys yra patraukliausias vartotojui, todėl yra verta stebėti ar Jūsų konkurentai atsižvelgia į skaitytojų nuomones, ar pateikia kontraargumentus. Jei ne – patys suduokite atsakomąjį smūgį, komentarų skiltyje pateikdami svarius argumentus. Net jei konkurentas jūsų žinutę pašalins – tai galima laikyti maža pergale. Sekite ne tik konkurentus, bet ir Jūsų prekių ar paslaugų sferos atstovus užsienio rinkose. Stebėkite garsiausių prekinių ženklų elgseną internete bei socialinėje medijoje, nes tik tokiu būdu galėsite perprasti sėkmingų kampanijų priežastis, kurias galėsite panaudoti patys.
Ar čia pataikėme? Vienas svarbiausių žingsnių pradedant verslą ar bet kokį projektą - aiškiai žinoti, kas bus pirkėjas, tiksliau tariant, į kokia yra tikslinė auditorija. Sunku patikėti, bet čia Jums vėl pagalbos ranką tiesia konkurentai – jums tereikia peržvelgti jų socialinių tinklų profilius, pirkėjų atsiliepimus – grįžtamąjį ryšį. Taip lengvai atliksite paviršutinę analizę, kokio amžiaus ir socialinio sluoksnio vartotojai komunikuoja su rinkos konkurentais. Nepamirškite, kad pritaikyti žinutę vartotojo interesams yra labai svarbus darbas. 684,478 žinučių yra paskelbiama Facebook erdvėje kiekvieną minutę, tad žmonės tikrai turi iš ko rinktis. Būkite tais, kurių pranešimų ir įžvalgų laukia Jūsų tikslinė grupė.
Dvi rinkos. Stebėdami konkurentus internetinėje erdvėje dažnai pastebime, kad rinkos lyderiai ir rinkos lyderiai internete ne visuomet sutampa, tai reiškia, kad net ir stipriausi Jūsų konkurentai gali būti neveiklūs internete, o tai yra puiki proga išsiveržti į priekį ir užimti neįtikėtinu greičiu besiplečiantį internetinių pardavimų pasaulį. Jau daugiau kaip 45 % Lietuvos interneto vartotojų apsiperka internetu, o bendros metinės prekybos apimtys siekia daugiau kaip 500 mln. litų, todėl galima drąsiai teigti, kad egzistuoja dvi rinkos – įprasta bei internetinė. Kurios vietą užimsite Jūs? Šilta vietelė. Atlikę išsamią konkurentų internetinės rinkodaros ir elgsenos analizę, trūkumus galite paversti stiprybėmis siūlydami savo potencialiam klientui tai, ko nesiūlo niekas kitas. Žmonės mėgsta išskirtinumą ir jiems rodomą dėmesį, o internetinis marketingas yra unikalus įrankis pasiektį šį tikslą. Nuo ko pradėti? Helis.lt specialistai siūlo atsižvelgti į tai, kur jūsų konkurentai yra nepavejami, o kur yra daromos klaidos. Tokiu būdu galite rasti nišas savo veiklai, o tai leis sėkmingai veikti. Juk mokytis iš kitų klaidų yra mažiau skausminga, ar ne?
Tikslūs šūviai. Net ir didelės kompanijos bei prekiniai ženklai taupo pinigus – peržvegdami, kokioms prekėms ar paslaugoms yra metamos didžiausios investicijos internetinei rinkodarai, pvz., Google AdWords kampanijai, puikiai matysite, kur konkurencija yra sunkiai įveikiama, o kur galite pralenkti savo konkurentus. Stebėdami rinkos dalyvius išmoksite tiksliai smūgiuoti ten, kur pasieksite norimus rezultatus. Du trečdaliai įmonių vadovų svarsto didinti išlaidas internetinės rinkodaros plėtrai, tad stebėkite jų veiklą ir nebijokite eksperimentuoti, nes internete taip pat laimi originalumas bei sveikas įžūlumas. Konkurentai jums gali suteikti ne tik papildomos motyvacijos, ar priversti pasitempti, bet kiekvienasa iš jų gali duoti neįkainojamos naudos siekiant pagerinti komunikaciją su klientais, didinant reklamos apsukas, o taip pat išlikti unikaliu rinkos dalyviu. Galiausiai, žinodami konkurentus ir jų taktiką, galite apginti savo bandelių kepyklėlę, atsakydami žinute, kuri lems jūsų pergalę: „ir žmonės galės paragauti pačios skaniausios bandelės pasaulyje“.
Parengė: www.helis.lt |
Susijusios naujienos: |
---|
|