Kartais reikia pasakyti “ne” potencialiam klientui |
E-verslas |
Sekmadienis, 03 Sausis 2010 20:08 |
Šiais sunkiais laikais žmonės jau vis mažiau skundžiasi dėl neteisėtų viršvalandžių - jie džiaugiasi, kad iš viso turi darbą. Ir, norėdami užsidirbti bei išgyventi, imasi visokių veiklų, projektų ir užsakymų. Kartais net per daug nesvarstydami apie konkretaus tokio užsakymo likimą ir ateitį. Nusprendžiau apie tai parašyti, kadangi pastaruoju metu mano aplinkoje atsirado daug tokių "optimistų", kurie pradžioje imasi darbo, o po to ir jie patys, ir užsakovai turi problemų. Realiai su tuo susiduriu IT sferoje, tačiau manau, kad mano mintys gali būti pritaikomos ir kitokiems projektams. Bet apie viską iš eilės.
1. Savo jėgų pervertinimas Čia jau seniai žinoma programuotojų liga - nemokėjimas racionaliai planuoti. O kartais iš viso planavimo nebuvimas. Negi neteko matyti skelbimų "sukursiu bet kokį tinklapį pagal jūsų poreikius per savaitę"? Be abejo, taip rašo dažniausiai jaunuoliai, kurie turi mažai patirties rimtuose projektuose ir tiesiog nori užsidirbti. Bet jei bent kiek įžengėte giliau į IT projektų pasaulį, prisiminkite, kad prieš padedant parašą ar žodinį sutikimą konkrečiam projektui, apsvarstykite kuo detaliau, kas turi būti sukurta, kaip sukurta, per kiek laiko ir kokios modifikacijos gali būti ateityje. Tai atrodo aišku kaip diena, tačiau kiek kartų teko matyti tokius projektus, kurių nebaigia laiku dėl to, kad neįvertina savo jėgų. Ką čia slėpti, ir pats ne kartą turėdavau atsiprašinėti užsakovų, jei kažko neįvertindavau pradžioje, o po to tai man kainuodavo dienas ar net savaites papildomo neapmokamo darbo… Taigi, IT kolegos - jei jums atrodo, kad jūs nesugebėsite laiku atlikti to, ko reikia - kartais geriau nesiimti vieno projekto vardan to, kad paieškoti kito su palankesnėmis sąlygomis. Jei nusimanote savo darbo sritį, projektų tikrai rasite. 2. Yra ir kita medalio pusė - užsakovas Per pirmą ar antrą pokalbį pažvelkite į užsakovą ne kaip į pinigų šaltinį, o kaip į žmogų, kuris nori sukurto produkto. Ir paklausykite, kaip jis šneka - ar reikliai, ar nuolaidžiai, ar draugiškai, ar dalykiškai. Reikalas tas, kad nuo to priklauso jūsų bendravimas ateityje, o būtent tai, ką jūs turėsite padaryti papildomai po projekto pirminio varianto pateikimo. O papildomų darbų būna praktiškai visada - turiu omeny ne klaidų taisymą, o darbus iš tos serijos, kai užsakovas kažką pradžioje suformulavo ne iki galo arba projekto vizija pasikeičia jo eigoje. Būtent tai ir reikia suderinti IŠ ANKSTO, optimaliausias variantas - raštiškai su abiejų šalių parašais. Taigi iš pat pradžių pažiūrėkite, ar jūsų pinigų šaltinis nebus jūsų kančios ir naktinio sėdėjimo prie kompiuterio šaltiniu. Jei nujaučiate kažką negero - bėkite nuo to užsakymo. 3. Darbas komandoje Ir dar vienas variantas. Gali būti taip, kad jums pasiūlo konkretų užsakymą padaryti komandoje su nepažįstamais žmonėmis. Vėlgi - įvertinkite bent preliminariai, ar tie žmonės sugebės padaryti savo darbo dalį. Ir, ar dar blogiau, jie nestabdys viso proceso, nesugebėdami kažko padaryti laiku ir tinkamai. Kita vertus, dar reikėtų atsižvelgti į žmogišką faktorių: ne kartą teko matyti, kad komandos rezultatai buvo prasti vien dėl to, kad žmonės nesugeba elementariai susišnekėti, nuspręsti konkretaus darbo padarymo sąlygas ar pasidalinti atsakomybės. Be abejo, daug ką turėtų daryti projekto vadovas, bet vis tiek reikia įvertinti žmones, su kuriais jums teks dirbti. Ir jei matote, kad turėsite daug vargo vien bendraujant, irgi nepatarčiau imtis projekto. — Taigi, bendra išvada būtų tokia: jei jums siūlo pinigų už kažkokį darbą - faktas, kad papildomi pinigai niekam dar nepakenkė. Tačiau klausimas, ar tie pinigai nekainuos jums daug laiko ir sveikatos, kurios vėliau už jokius pinigus nenupirksite. Ir čia jau klausimas jums - ar teko bent kartą atsisakyti kažkokio projekto, nors buvo uždarbio pagunda? Ir atvirkščiai, ar niekada nesigailėjote kai ėmėtes kažkokio užsakymo? Šaltinis: skaitykit.lt |
Susijusios naujienos: |
---|
|