„Blogas" ir pirmasis milijonas |
E-verslas |
Antradienis, 25 Sausis 2011 14:35 |
Ar įmanoma Lietuvoje išgyventi ir galbūt net prasigyventi iš skaitytojų pamėgto asmeninio tinklaraščio? Apie tai mintimis dalijasi patyręs „blogeris", interneto konferencijos LOGIN sumanytojas ir rengėjas Arnoldas Rogoznyj. – Daugiau nei prieš 5 metus Jūsų įkurtas blogas „Žudyk reklamą“, regis, pakartojo ne vieno lietuviško tinklaraščio likimą: debiutas, entuziastingas kelerių metų darbas, skaitytojų simpatijos, sėkmė ir pripažinimas (metų „blogo“ laurai), o po to – tyla ir storas skaitmeninių dulkių sluoksnis virš neatnaujinamų įrašų... Kas žudo iš pažiūros sėkmingus lietuviškus blogus – gal ta pati reklama, tiksliau, jos trūkumas? Nenoras ar nesugebėjimas įdomų, daugybę skaitytojų traukiantį turinį paversti finansine sėkme, galimybe tranformuoti savo hobį į pakankamas pajamas užtikrinančią darbo vietą? – Manau, kad iš pažiūros sėkmingus lietuviškus blogus kuria entuziastai, kuriems tai nėra vienintelis užsiėmimas. Tam, kad būtum geriausias ekspertas – „blogeris“ reklamos arba bet kurioje kitoje srityje, turi ją išmanyti. Privalai „suktis“ toje srityje, dirbti, mokytis, tobulėti ir... kas vakarą prisėsti prie „blogo" ir ištransliuoti savo atradimus internete. Manote, paprasta? Taigi, išeina, kad sėkmingus „blogus“ nužudo sėkmingai užsiėmę jų autoriai. Sako, tie, kurie nieko patys nedaro, eina mokyti kitų. Juokais perfrazuočiau, kad tie, kurie savo srityje neturi ką veikti, rašo apie šią sritį „blogus“. „Blogas“ savaime pajamų negeneruoja. Tai yra, joks teminis blogas Lietuvoje neturės tokio lankomumo, kad iš jame rodomos reklamos būtų galima išgyventi. „Blogas“ privalo būti konvertuojamas į „žurnalą" internete, bet tuomet atsiranda redakcija, reklamos skyrius... O tam jau ir verslo plano reikia. – Esate ekonomistas. Kaip, Jūsų manymu, lietuviškoje blogosferoje vyko turinio monetizavimo procesas, su kokiomis didžiausiomis problemomis čia buvo susidurta, kaip jos buvo sprendžiamos ir kaip apibūdintumėte dabartinę situaciją? – Nereikia būti ekonomistu, kad suprastum, jog rinka yra tiesiog per maža. „Blogą“ monetizuoti galima dviem būdais – jį apmokestinti, gauti pajamų iš reklamos. Už apmokestintą lietuvišką turinį internete dar niekas nemokėjo nė cento. O pajamų iš reklamos su mažais teminių „blogų“ lankomumais taip pat nėra daug. „Blogas“ kaip socialinės medijos dalis Lietuvoje pajamų turbūt negeneruoja. Nežinau nė vieno „blogerio“, kuris iš to gautų nemažų pajamų, ar tuo labiau pragyventų. „Blogas“ turi evoliucionuoti, įgauti naujas formas. Tai jau mano minėtas „redakcinis darbas“. Tai, kas buvo prieš kelerius metus, dabar jau atgyvena. Žmonės reikalauja naujovų, naujų formatų, vien „blogo“ neužtenka. Reikia pagalvoti ir apie integraciją su „Facebook“ , ir apie naujienų pateikimą, išvedimąį kitus įrenginius, pvz., mobilią versiją, „iPad“ versiją ir pan. „Blogas“ dabar jau yra tik vienas iš įrankių, ir pinigams uždirbti jums nebūtina rinktis tik „blogą". – Ar realu tikėtis, kad „žudyti reklamos“ neketinantys tinklaraštininkai, siekiantys gauti svarios finansinės naudos iš šios veiklos, dėl internetinės reklamos įsigalėjimo tendencijos šiemet ar artimiausiais metais galės pragyventi vien iš savo „blogo“? – Daugėja ne tik reklamos, bet ir turinio. O taip pat mažėja vidutinis globalus CTR (reklamos paspaudimų skaičius). Nedėčiau vilčių vien į reklamą. Manyčiau, kad Lietuvos dar laukia interneto turinio apmokestinimo atgimimas. – Kada, Jūsų manymu, lietuviškoje blogosferoje pasirodys pirmasis prenumeruojamas tinklaraštis, už kurio turinio skaitymą reikės susimokėti? Gal bandytumėte atspėti, apie ką jis bus? Ar skaitytumėte mokamus lietuviškus „blogus" ir kokią kainą sutiktumėte už juos mokėti? – Duokite man komandą žmonių ir investuokite pinigų – aš tokį projektą sukursiu! Kad ir kas sukurs, tai nebus apibrėžiama žodžiu „blogas". Tai bus universalus turinio projektas idėjų ištroškusiems žmonėms. – Dėkoju už atsakymus. Šaltinis: |
Susijusios naujienos: |
---|
|