„Bitei“ skirta 20 tūkst. Lt bauda už klaidinantį teiginį apie triskart greitesnį internetą |
E-verslas |
Ketvirtadienis, 12 Gegužė 2011 21:20 |
Konkurencijos taryba nusprendė, kad „Bitės“ reklama „Greičiausias mobilusis internetas tapo 3 kartus greitesnis“ yra klaidinga ir skyrė bendrovei 20 tūkst. Lt baudą. Minėta reklama įvairiomis priemonėmis (TV ir radijo kanalais, internetu, lauko reklama, skrajutėmis ir kt.) buvo skelbiama 2010 m. rugsėjo–lapkričio mėnesiais. Už šios klaidinančios reklamos naudojimą bendrovei skirta 20 tūkst. Lt bauda, rašoma pranešime spaudai. Tyrimas buvo pradėtas gavus vartotojos skundą. Įvertinusi UAB „Bitė Lietuva“ pateiktus duomenis bei mobiliojo interneto spartos matavimus, kuriais bendrovė grindė reklamos teiginių teisingumą, Konkurencijos taryba padarė išvadą, kad pateikti įrodymai nepagrindė, jog mobilusis internetas „Vodafone Mobile Connect“ reklamos skleidimo metu buvo tris kartus greitesnis. Konkurencijos tarybos nuomone, teorinis spartos padidėjimas neužtikrina, kad visi vartotojai faktiškai gali naudotis tris kartus paspartėjusiu internetu. Kaip paaiškėjo tyrimo metu, realus vartotojų gaunamas paslaugos greitis priklauso nuo įvairių kriterijų, tokių kaip oro sąlygos, vartotojų buvimo vieta ir atstumas ir pan. Be to, reklamoje nenurodyta, kad vartotojas gali naudotis 3 kartus greitesniu internetu tik 3,5 G tinklo zonoje, o ne visoje UAB „Bitė Lietuva“ tinklo padengiamoje teritorijoje. Konkurencijos taryba taip pat konstatavo, kad reklamos teiginys „Greičiausias mobilusis internetas tapo 3 kartus greitesnis“ dėl savo klaidinančio pobūdžio galėjo paveikti vartotojų ekonominį elgesį. Nors UAB „Bitė Lietuva“ aiškino, kad ši reklama buvo skirta informuoti visuomenę apie objektyviai įvykusį faktą – apie UAB „Bitė Lietuva“ atliktus tinklo technologinius pagerinimus, reklamoje svarbiausia vartotojui skirta žinia buvo ta, jog internetas gerokai paspartėjo. Be to, nagrinėtoje reklamoje pateikiama informacija yra specifinė ir reikalaujanti atitinkamų specialių žinių, kad reklamos vartotojas galėtų patikrinti UAB „Bitė Lietuva“ skleidžiamą informaciją ar bent ja suabejoti. Vidutiniam vartotojui reklamos teiginiai leidžia susidaryti nuomonę, kad bendrovės teikiama mobiliojo interneto paslauga pagreitėjo tris kartus, taip skatinant vartotojus pradėti naudotis mobiliuoju internetu „Vodafone Mobile Connect“. Skirdama baudą UAB „Bitė Lietuva“ už Reklamos įstatymo 5 straipsnio pažeidimą Konkurencijos taryba įvertino labai ilgą pažeidimo trukmę, taip pat atsakomybę sunkinančią aplinkybę – pažeidimas padarytas pakartotinai per metus nuo Reklamos įstatyme numatytos administracinės nuobaudos paskyrimo. „Bitė Lietuva“ su Konkurencijos tarybos sprendimu nesutinka. „Nesuprantama, kaip tarybos manymu ši reklama galėjo suklaidinti vartotojus ar įtakoti jų ekonominį elgesį, kadangi reklamoje skelbėme žinią apie mūsų tinkle pasiektą pažangą – perėjimą nuo 7,2 į 21,6 Mpbs technologiją, net nekalbėdami apie paslaugos komercines sąlygas. Šiuo metu analizuojame gautus tarybos dokumentus ir spręsime dėl tolimesnių veiksmų“, – teigė „Bitės“ atstovė ryšiams su visuomene Raminta Rimkienė. Šaltinis: |
Susijusios naujienos: |
---|
|