Ar šeštoji „SugarCRM” versija pasaldino verslą Lietuvoje?
E-verslas
Penktadienis, 23 Gruodis 2011 10:18

Ar gali kas nors versle augti ekonominės krizės metu, išskyrus skolas? Viena iš krizei atsparių sričių, išryškėjusių paskutiniais metais, žymima paprasta trijų raidžių santrumpa – CRM. Akronimas kilęs iš pirmųjų angliško “santykių su klientais valdymas” termino raidžių (angl. Customer Relationship Management).



Specialistų skaičiavimais, nepaisant to, kad ekonomika lėtėja ir išlaidos IT sistemoms mažės, vienam iš segmentų – CRM – prognozuojamas 13 proc. augimas nuo 2007 iki 2012 metų. Tačiau toks augimas – ne riba.

Kompanija „SugarCRM” didžiąją dalį savo intelektinio produkto dalija nemokamai, o uždirba tik iš konsultavimo arba verslo nuomos paslaugų. Įkurta JAV, Kalifornijos valstijoje, 2004 m., ji teikia paslaugas įvairaus dydžio įmonėms – nuo nykštukinių iki pasaulinių korporacijų. Būtent “SugarCRM”, naudodama sąžiningą vertės teikimo modelį, 2010-aisiais apstulbino konkurentus, keturis ketvirčius iš eilės augindama pardavimus daugiau kaip 50 proc.

Sėkmės ingredientai

„Fenomenalų „SugarCRM„ augimą krizes metu sąlygojo kelios priežastys“, – aiškina verslo vystymo konsultantas Remigijus Gineitis.

1. Išaugęs CRM paslaugu poreikis. Po „diržų susiveržimo” krizės metu, įmonės labai greitai pradeda suprasti, kad vienintelį jų gelbėjimosi ratą laiko klientai. Visi tyrimai liudija tą patį: pasaulinė CRM rinka krizės metu ne tik nesusitraukė, bet augo, augo stabiliai ir sparčiai.

2. Nauji taupymo modeliai. Ekonominės krizės metu pakilo susidomėjimas ne tik CRM sistemoms, bet ir, taip vadinamo, atvirojo kodo programine įranga, bei pažangiu verslo paslaugų nuomos modeliu, o „SugarCRM“, kaip tyčia, jau buvo užsirekomendavusi kaip viena iš stipriausiu pasaulio įmonių visose šiose trijose srityse.

3. Partnerių tinklo puoselėjimas. „SugarCRM„ – viena iš retų kompanijų, kuri ypatingą dėmesį skyrė bendradarbiavimui ir partnerystės tinklui puoselėti. Pastangos nenuėjo veltui ir ištikimi partneriai atvėrė „SugarCRM“ sistemai savo klientų duris beveik bet kurioje verslo srityje  200 valstybių, įskaitant Lietuvą.

„Nors pagal atliekamų funkcijų kiekį „SugarCRM„ jau senokai galėjo nurungti daugybę komercinių informacinių sistemų, ji turėjo vieną esminį trukumą: buvo per daug sudėtinga, nepakankamai patogi ir smagi dirbti“ – pripažįsta Antanas Sakalauskas, „SugarCRM„ partnerinės kompanijos Lietuvoje “OptimusCRM” direktorius. -  Tačiau, kai tik „SugarCRM“ išleido naują 6-ąją versija, kurioje iš esmės gerokai pagerino patogumą vartoti, rinka sureagavo audringai„.

Vartojimo patogumas, žinoma, skamba labai šiuolaikiškai. Mes visi esame “Apple” fenomeno liudininkai, kai kompanija, paėmusi ne vieną, jau egzistuojantį rinkoje, produktą ir pagerinusi vartojimo savybes, išaugo iki neregėtų aukštumų. Tačiau sunku patikėti, kad ši sėkmė tiktų informacinių verslo sistemų segmentui. Kad ir kaip žiūrėsime, ši sritis daug konservatyvesnė ir, kaip teko įsitikinti, skirtingai nuo „Apple” produktų, CRM vartotojai nemėgsta dalintis savo džiaugsmais.

Quo vadis Lituanica?

Turėdami per pusšimtį CRM tiekėjų, linkę pasinaudoti bet kokia proga ir mėgstantys kietai derėtis, Lietuvos verslininkai, atrodo, turėtų „išspausti“ daug naudos iš CRM vajaus ir žvaliai auginti savo pardavimus. Nors tarp jų – ne vienas šimtas įmonių, besinaudojančių mus sudominusiu  „SugarCRM„, tačiau, surasti įmonę, jau įsidiegusią naujausią 6-ąją versiją, pasirodo, ne taip paprasta.

Įmonės nelabai skubėjo atverti suplonėjusių piniginių vien tik tam, kad naujintų informacines sistemas, o tos, kurioms pasisekė gerokai padidinti pardavimų našumą, nemėgsta atvirauti: slepiasi nuo konkurentų. Beveik nei vienas CRM tiekėjas nesutinka pateikti statistikos. Tačiau „OptimusCRM“ duomenimis, „šeštuką„ naudoja beveik kas trečias jų klientas. “Tai daug. Kaip informacinių sistemų sričiai, tai – netgi labai daug.” – įvertino CRM srities ekspertas R.Gineitis.

Pinigams uždirbti būtina sistema

„Kaip atrodo įmonė įsidiegusi CRM?”, – pakartoja klausimą Dmitrijus Filatovas, bendrovės “Eurodalys” pardavimų skyriaus vadovas. – „Paprastai joje pasikeičia darbas iš esmės: atsiranda tvarka, kiekvienas daro savo darbą, nesidubliuoja, raportuoja tikslią informaciją tiek klientams, tiek bendradarbiams, “neprapuola” nei prekės, nei ryšys su potencialiais klientais, vadybininkai tiksliai žino, kas pirko, kada ir už kiek, mato visą rezervaciją, galima atsekti, kas, kada ir kur buvo išsiųsta iš sandėlio, kas su preke nutiko po pirkimo”.

„Eurodalys” nuo pat pradžių įsidiegė naujausią “SugarCRM” versiją, todėl Dmitrijus negali palyginti jos su ankstesnėmis, be to, nėra linkęs atskleisti savo vidinės „virtuvės” paslapčių, tačiau tvirtina matantis ženklų pagerėjimą, nesustosiąs ir toliau etapais vystysiąs įmonės CRM sistemą.

“Pinigams uždirbti turi būti sistema, turi būti tvarka”, – sako D.Filatovas, dalinamasis „ne spaudai” keliomis gudrybėmis, kuriomis jis gerina tvarką savo sistemoje. – “Parduodame daugiau kaip po 1 tūkst. puspriekabių per metus, beveik visos jos kuo nors unikalios, dokumentai ypatingai sudėtingi, eksportuojame į Latviją, Kaliningrado sritį, be CRM – būtume visiškai nekonkurencingi„.

Motyvacija darbuotojams

Bendrovės „Juodasis Gintaras“ direktorius Egidijus Petrikas „SugarCRM” sistemą įdiegė anksčiau, o šiemet perėjo prie naujosios, šeštosios versijos.

“Dabar valdome užklausų srautą. Nauda ryški: nebeprarandame klientų, planuojame gamybą, o svarbiausia, dabar atseku rinkodaros veiksmus ir galiu aiškiai valdyti klientų srautą”, – teigia E.Petrikas.

„Kai paleidom agresyvesnę rinkodarą, gavome didesnį užklausų ir skambučių srautą, pamatėm, kad pardavimai “nubyra”, – pasakoja E.Petrikas. – „Mano, kaip vadovo, tikslas buvo kontroliuoti pardavimų ir rinkodaros efektyvumą, atsipirkimą. Interneto svetainės lankomumo dinamiką žinojom, tačiau nieko negalėjom pasakyti apie tai, kaip veikia pati interneto svetainė? Koks jos efektyvumas? Dabar tiksliai matau, kiek kuris regionas gauna užklausų, kiek jų virsta verslo susitikimais, kiek pastarųjų virsta pardavimais. Be to, tuo pačiu vienu ypu išsprendėme pardavėjų kaitos ir duomenų saugumo problemas. Įdomiausia tai, kad dabar pardavėjai mato dinamiškai besikeičiančius pardavimo duomenis, patys lygina savo rezultatus su kitais, todėl – labiau stengiasi ir nebereikia jų raginti“.

Papildymas – per kelias dienas

E.Petrikas „SugarCRM” pasirinko dėl mažos pradinės investicijos, ir, svarbiausia, diegėjas „OptimusCRM“ labai greitai sugebėjo priderinti sistemą įmonės poreikiams. „Pradėjom dirbti po pusantro mėnesio, kai kiti tiekėjai siūlė iki pusės metų diegimo terminus” – atsiminė E.Petrikas.

Neseniai verslininkas užsakė specifinį CRM papildymą: norėjo, kad jis pats ir pardavėjai stebėtų ne tik savo, bet ir paslaugas atliekančios komandos vykdymo grafikus bei užbaigimą. Papildymą tas pats tiekėjas pasiūlė pateikti kartu su nauja šeštąja sistemos versija.

“Šeštoji versija sudarė galimybę natūraliai sujungti „pardavimus” su gamybos kalendoriumi. Pasinaudoję turtinga „SugarCRM“ biblioteka, visus programavimo, integracijos ir diegimo darbus atlikome per kelias dienas“, – teigė A.Sakalauskas.

Šaltinis: 

 


Susijusios naujienos:

  • Kriptovaliutos kas tai? (2021-12-02)

    Kriptovaliuta paprastai apibrėžiama kaip virtuali valiuta, kurioje yra šiek tiek elektroninių pinigų. Valiutos dar vadinamos skaitmenine valiuta. Pastaruoju metu viešose vietose dažnai girdimas terminas „kriptovaliuta“. Visai kaip paslaptingas su ja susijęs žodynas „kasyba“, „blockchain“ ir pan. Diskusija internete dar nesibaigė: ilgainiui ateis diena, kai kriptovaliutų entuziastai tikės galintys pakeisti įprastas valiutas, o skeptikai mano, kad tai tik diena, kai sprogs burbulas.

  • Kaip pradėti prekybą internetu? (2021-01-12)

    Prekyba internetu Lietuvoje šiuo metu išgyvena pakilimo laikotarpį – kai dėl pandemijos teko užsidaryti didžiajai daliai fizinių parduotuvių, daugelis verslininkų nutarė persikelti į virtualią erdvę. Tuo pačiu tai tapo puikia galimybe ir tiems, kurie dar tik svajojo apie nuosavą verslą – jei tokių norų turite ir Jūs, dalinamės patarimais, kurie užtikrins efektyvų startą.

  • Apatiniai internetu – galimybė greitai rasti tai, ko reikia (2019-03-21)

    Šiais laikais pirkimas internetu yra ne tik patraukli galimybė, tačiau net ir būtinybė, kadangi pirkdamas internetu gausite kur kas daugiau privalumų nei kad užsukęs į įprastus prekybos centrus.

  • Planuojami viešieji pirkimai 2019 – kaip IT sprendimai palengviną jų paiešką? (2019-01-16)

    Kiekvienais metais iki kovo 15 d. viešosios perkančiosios organizacijos turi paviešinti savo planuojamus pirkimus. Tai yra išankstinė informacija apie tai, ką, kurį ketvirtį ir už kiek jos planuoja pirkti metų bėgyje. Pasikeitus viešųjų pirkimų įstatymui, beveik neliko išankstinių techninių specifikacijų, todėl planuojami pirkimai tapo vieninteliu būdu sužinoti apie pirkimus anksčiau. 2019 metų planus  organizacijos jau pradėjo skelbti.

     

     

     

  • Ką reiktų žinoti pieš perkant suvirinimo įranga internetu (2019-01-10)

    Kiekvienas geras suvirintojas ne nuomoja, tačiau turi nuosavą įrangą, kuri padeda be jokio vargo ir labai greitai atlikti net ir pačius sudėtingiausius suvirinimo darbus. Šiais laikais įranga labai moderni, padeda sutaupyti daug laiko, juolab, nekenkia žmogui, tad vietoj nuomos arba kitų žmonių paslaugų – verta įsigyti nuosavą ir pačiam atlikti suvirinimo darbus. Tiesa, interveriniai suvirinimo aparatai labai skirtingi, tad kartais rasti Jums labiausiai tinkamą gali būti gana sudėtinga. Žinoma, pasitarus su profesionalu paieškos bus kur kas paprastesnės, tad naudotis kitų žmonių patirtimi tikrai verta ir labai naudinga.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed