Analizė padeda nuspėti veiksmus
E-verslas
Trečiadienis, 23 Spalis 2013 15:56

Visada svajojai būti burtininku ar aiškiaregiu ir nuspėti kitų žmonių veiksmus? Tuomet pamėgink tapti jų veiksmų analitiku!

Bet kokia analizė yra skirta tam, kad galėtumėme geriau suprasti įvykius, jų priežastis, kad vėliau gebėtumėme juos nuspėti. Žmonės analizę naudoja kasdieninėse situacijose: žinome kokius veiksmus reikia priimti, kad draugams pakeltumėme nuotaiką, kaip pakasyti savo augintinio ausį ar sukelti mylimos merginos šypseną. Tačiau tam reikia pasiruošimo ir patirties, kuri įgyjama analizuojant praeities duomenis.

 

Reklamos srityje ypatingai vertinama vartotojų elgsenos analizė, o internetinės reklamos šakoje tai bene svarbiausias dalykas. Tiesa, visa rinka buvo sukrėsta po rugsėjo viduryje išplatinto pranešimo. Analizės rezultatai nebebus tokie kaip buvo – Google Analytics nebepateiks raktažodžių sąrašo, pagal kurį ateina vartotojai iš Google paieškos sistemos, o vietoj to puikuosis velniškoji frazė “Not provided”. Bet ar tai blogai?

 

Helis.lt SEO specialistas Žygimantas Mikšta teigia, kad didžioji dalis vartotojų į svetaines pasaulyje (išskyrus rytus ir Yandex vartotojus) ateina iš Google paieškos sistemos. „Vartotojai ateina pagal vieną ar kitą raktažodį ir dėl to juos lengviau segmentuoti, analizuoti bei priimti išvadas ir pasikeitimus. Sakykime, kad mes turime elektroninę parduotuvę ir pardavinėjame batus bei pirštines. Mums labai svarbu žinoti ar vartotojas atėjo pagal pirštinių, ar batų raktažodžius. Išsegmentavę klientus, galime pasakyti, kuriems lankytojams labiau patiko puslapis, atsižvelgdami į laiką, kurį jie praleido svetainėje, vartomų puslapių skaičių, atmetimo rodiklį ir kitus faktorius. Nežinant raktažodžio vartotojas mums tampa lyg katė maiše, t.y. sunku vertinti, kaip reiktų keisti svetainės vidų ar net išorę, kad galėtumėme padidinti CTR, konversijas ir kitus svarbius rodiklius, kurie mums padeda uždirbti.“

 

http://www.notprovidedcount.com tinklapyje galime stebėti statistiką, kaip Not provided grėsmingai artėja prie 100%. Ar ateis tas laikas, kai SEO specialistai taps Wizard’ais ir pasikliaudami savo nuojauta bei patirtimi bandys pritaikyti naujas rinkos analizės strategijas? Helis.lt tam jau yra pasiruošę ir su jumis nori pasidalinti galimais raktažodžių analizės būdais.

 

Puslapių analizė su Google Analytics pagalba. Nuo šiol raktažodžių analizės koncepcija turės pasikeisti iš “pagal kokį raktažodį atėjo” į “į kokį svetainės puslapį atėjo”. Vis svarbesnis taps svetainės puslapių segmentavimas ir greičiausiai sumažės svetainių optimizavimas į pagrindinį puslapį, kuris bus pakeistas optimizavimų į pasirinktą katalogą. Žinoma, tai mums nesuteiks visos reikiamos informacijos, tačiau žinosime pagal kokio segmento raktažodį ateina lankytojas ir kaip jis vertina mūsų svetainę.

 

AdWords Keyword Planner statistika ir raktažodžių pozicijos. Džiugu, kad nepraradome galimybės matyti raktažodžių įvedimų statistikos. Kita vertus, tenka pripažinti, kad sunku pasakyti, ar žodis “džiugu” čia yra tinkamas - jis skamba panašiame kontekste, lyg praradus vieną pirštą, bet išsaugojus ranką. Besikeičiant mūsų raktažodžių pozicijoms ir žinant jų įvedimų skaičių mes galėsime daryti prielaidas, kokį srautą gauname pagal kiekvieną raktažodį, o analizės kryptis pasikeis į lankytojų elgesį svetainės puslapio aplinkoje.

 

Google webmaster tools. Nors šis įrankis ir nėra toks tikslus, kaip Google Analytics, tačiau juk tai geriau nei nieko? Naudodamiesi šio įrankio pagalba, galite matyti vaizdą (bet ne visiškai tikrą statistiką), kokį matomumą turėjo kiekvienas jūsų raktažodis, kaip svyravo jo pozicija ir kokio paspaudimo procento sulaukėte.

 

Galiausiai tenka apgailestauti, kad naujieji pasikeitimai apsunkina analizavimo darbus, tačiau reikia paminėti, kad nesutinkame, jog tai Google Iliuminati konspiracija (o tokie gandai tikrai sklando ;) ) ar kažkas panašaus. Nuo šiol statistikos informacija taps dar svarbesnė, o žmonių ar įmonių teisingai mokančių dirbti su turima informacija liks dar mažiau. Belieka tikėtis, kad atsiras daugiau įrankių, kurie praplės mūsų galimybes ir padės į analizę pažiūrėti iš naujo ir patogaus taško.

 

Parengė: www.helis.lt

 


Susijusios naujienos:

  • Kriptovaliutos kas tai? (2021-12-02)

    Kriptovaliuta paprastai apibrėžiama kaip virtuali valiuta, kurioje yra šiek tiek elektroninių pinigų. Valiutos dar vadinamos skaitmenine valiuta. Pastaruoju metu viešose vietose dažnai girdimas terminas „kriptovaliuta“. Visai kaip paslaptingas su ja susijęs žodynas „kasyba“, „blockchain“ ir pan. Diskusija internete dar nesibaigė: ilgainiui ateis diena, kai kriptovaliutų entuziastai tikės galintys pakeisti įprastas valiutas, o skeptikai mano, kad tai tik diena, kai sprogs burbulas.

  • Kaip pradėti prekybą internetu? (2021-01-12)

    Prekyba internetu Lietuvoje šiuo metu išgyvena pakilimo laikotarpį – kai dėl pandemijos teko užsidaryti didžiajai daliai fizinių parduotuvių, daugelis verslininkų nutarė persikelti į virtualią erdvę. Tuo pačiu tai tapo puikia galimybe ir tiems, kurie dar tik svajojo apie nuosavą verslą – jei tokių norų turite ir Jūs, dalinamės patarimais, kurie užtikrins efektyvų startą.

  • Apatiniai internetu – galimybė greitai rasti tai, ko reikia (2019-03-21)

    Šiais laikais pirkimas internetu yra ne tik patraukli galimybė, tačiau net ir būtinybė, kadangi pirkdamas internetu gausite kur kas daugiau privalumų nei kad užsukęs į įprastus prekybos centrus.

  • Planuojami viešieji pirkimai 2019 – kaip IT sprendimai palengviną jų paiešką? (2019-01-16)

    Kiekvienais metais iki kovo 15 d. viešosios perkančiosios organizacijos turi paviešinti savo planuojamus pirkimus. Tai yra išankstinė informacija apie tai, ką, kurį ketvirtį ir už kiek jos planuoja pirkti metų bėgyje. Pasikeitus viešųjų pirkimų įstatymui, beveik neliko išankstinių techninių specifikacijų, todėl planuojami pirkimai tapo vieninteliu būdu sužinoti apie pirkimus anksčiau. 2019 metų planus  organizacijos jau pradėjo skelbti.

     

     

     

  • Ką reiktų žinoti pieš perkant suvirinimo įranga internetu (2019-01-10)

    Kiekvienas geras suvirintojas ne nuomoja, tačiau turi nuosavą įrangą, kuri padeda be jokio vargo ir labai greitai atlikti net ir pačius sudėtingiausius suvirinimo darbus. Šiais laikais įranga labai moderni, padeda sutaupyti daug laiko, juolab, nekenkia žmogui, tad vietoj nuomos arba kitų žmonių paslaugų – verta įsigyti nuosavą ir pačiam atlikti suvirinimo darbus. Tiesa, interveriniai suvirinimo aparatai labai skirtingi, tad kartais rasti Jums labiausiai tinkamą gali būti gana sudėtinga. Žinoma, pasitarus su profesionalu paieškos bus kur kas paprastesnės, tad naudotis kitų žmonių patirtimi tikrai verta ir labai naudinga.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed