Priklausomybė nuo kompiuterinių žaidimų – psichikos liga?
Žaidimai
Pirmadienis, 25 Liepa 2011 16:34

Ieškant galimų „Norvegijos skerdiko" Anderso Breiviko, išžudžiusio kone šimtą niekuo dėtų žmonių, poelgio priežasčių, priklausomybės nuo kompiuterinių  žaidimų prielaida daugeliui turbūt pasirodys pernelyg primityvi. Tačiau jos atmesti negalima: kai kurie specilaistai tokią priklausomybę laiko psichikos liga.



Pranešimas apie tai, kad teroristiniais išpuoliais Norvegijoje kaltinamas Andersas Behringas Breivikas kompiuterinį žaidimą „Call of Duty“ rekomendavo kaip įrankį ruošiantis artėjančiam karui su islamu, neabejotinai vėl atnaujins karštus debatus apie galimą žaidimų poveikį pernelyg į juos įjunkusių žmonių psichinei sveikatai.

A. Breivikas savo „manifeste" rašo, kad kitas kompiuterinis žaidimas „World of Warcraft“, kurį jis nuolat žaisdavo, puikiai pasitarnauja kaip maskuojanti istorija, kuria galima pateisinti laiką, kuris yra praleidžiamas planuojant ataką.

„Aš ką tik nusipirkau „Modern Warfare 2“ žaidimą, – rašė kaltinamasis, prisidengęs anglišku savo pseudonimu Andrew Berwick. – Greičiausiai, tai yra geriausias karinis simuliatorius ir vienas iš populiariausių žaidimų šiais metais. Šis žaidimas man yra tarsi treniruoklis. Žaidžiant jį daugiau ar mažiau galima imituoti realias operacijas.“

A. B. Breivikas teigė, kad jis praleido trejus metus rašydamas šiuos manifestus. Pirmaisiais metais jis įnirtingai žaidė „Wolrd of Warcraft“, gyveno „labai asketiškai“ ir nuo visų atsiskyręs. „Aš jaučiu, kad šis periodas buvo reikalingas tam, kad galėčiau atsiskirti nuo „žaidimo“, savo „buvusio lėkšto vartotojiško gyvenimo būdo“ ir pilnai susikoncentruoti ties dabartinėmis problemomis“, – rašė jis.

Šiame kontekste visai kitaip atrodo neseniai paskelbti priklausomybę nuo kompiuterinių žaidimų tyrinėjančio Australijos psichiatro Soumya Basu tyrimo rezultatai. Darvino mieste birželį vykusiame Australijos nacionaliniame psichiatrijos kongrese šis mokslininkas pareiškė, kad priklausomybė nuo kompiuterinių žaidimų ir interneto turėtų būti oficialiai pripažinta šalutiniu psichinės ligos efektu, pranešė „Medblits.com".  Pasak jo,  priklausomybė nuo kompiuterių dažnai maskuoja paauglių psichines ligas.

Soumya Basu trejus metus stebėjo šešių pauglių, nenorinčių lankyti mokyklos ir pernelyg įnikusių į kompiuterinius žaidimus, elgesį. Jis nustatė, kad visi šie berniukai kentėjo nuo visos eilės sutrikimų, tarp jų autizmo spektro ir potrauminio streso sutrikimais, o taip pat nuo depresijos ir socialinės fobijos, sakoma pranešime.

Mokslininko teigimu,  Australijos paauglių priklausomybė nuo kompiuterių dažnai slepia psichikos ligas. Jo manymu, tokią priklausomybę reikėtų oficialiai laikyti šalutiniu psichikos ligų poveikiu. „Deja, priklausomybės nuo kompiuterių diagnozė nėra įtraukta į dabartinę diagnozavimo sistemą ir jos naudoti negalime",  – tvirtina psichiatras.

Tačiau S. Basu atkreipia dėmesį, kad kai kurios šalys, tarp jų Pietų Korėja ir Kinija, priklausomybę nuo kompiuterinių žaidimų ir apskritai kompiuterių jau laiko psichikos liga. Jo teigimu, šiuo pavyzdžiu turėtų pasekti ir Australija.

Šaltinis: 

 


Susijusios naujienos:

  • Kada atsirado kompiuteriniai žaidimai? (2021-12-03)

    Kompiuteriniai (PC) žaidimai yra virtualios realybės rūšis, kuri akimirksniu gali sukurti daugybę skirtingų potyrių. Jame gali būti adrenalino, jaudulio, džiaugsmo, liūdesio ir net ekstazės laimėjus mūšį ar išsprendus dešimto lygio galvosūkį. Sunku patikėti, kad žaidimus, kaip kadaise, daugelis vis dar laiko vaikų veikla. Nepaisant to, kompiuterinių žaidimų istoriją galima atsekti daugiau nei 50 metų. Grįžkime į praeitį, kad suprastume šios pramogos kilmę ir raidą.

  • Viskas, ką privalo žinoti „Pokemon Go“ gerbėjai (2016-08-09)

    Pastaruoju metu nieko nebestebina miesto aikštėse ir parkuose susibūrę žmonės. Retas kuris su nuostaba nužvelgia gatve bėgiojančius paauglius su telefonu rankose — juk tai normalu — visi gaudo pokemonus! „Pokemon Go“ — žaidimas užvaldęs visą pasaulį ir savo populiarumu pralenkęs net tokius socialinius tinklus kaip „Facebook“, „Twitter“ ir „Instagram“.

  • Populiariausi 2016 metų kompiuteriniai žaidimai (2016-07-18)

    Kompiuteriniai žaidimai nuo amžių amžinųjų buvo ir yra vienas populiariausių laisvalaikio praleidimo būdų. Kiekvienais metais kompiuterinių žaidimų mėgėjai renka geriausius ir mėgstamiausius žaidimus, dalinasi mintimis ir įžvalgomis apie jų realizaciją ir tobulintinus dalykus. Šie metai taip pat nėra išskirtiniai.

  • „Minecraft“ keliasi į mokyklų klases (2016-01-21)

    Šią vasarą JAV programinės ir techninės įrangos gamintoja „Microsoft“ pristatys specialų populiariojo žaidimo „Minecraft“ leidimą, skirtą švietimui. „Minecraft: Education Edition“ leis moksleiviams bei studentams tobulinti savo kūrybiškumo, komandinio darbo bei problemų sprendimo įgūdžius 100 mln. žaidėjų pažįstamoje žaidimo aplinkoje.

  • Windows XP nepalaikys Call of Duty: Black Ops II (2012-09-07)

    Šiandien žaidimų leidėjai, Activision, patvirtino, kad pirmojo asmens šaudyklės, Call of Duty: Black Ops II, PC versija nebus palaikoma Windows XP operacinėje sistemoje. Kompanija oficialioje žaidimo internetinėje svetainėje pasidalino minimaliais PC reikalavimais šiam žaidimui.

    Ten parašyta, kad Call of Duty: Black Ops II veiks tik Windows Vista arba naujesnėse operacinėse sistemose. taip yra todėl, kad Windows XP nepalaiko DirectX11 grafinės tvarkyklės, kurią naudoja patobulintas Black Ops II grafinis varikliukas.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed