Google imperija puolama Facebook?o. Socialini? visuomen?s informavimo priemoni? d?ka, galingi Google ginklai, tokie kaip - paie?ka, AdWords ir AdSense nebe tokie populiar?s kaip kadaise. Tai labai g?sdina Google. Facebook?as tapo lankomiausiu tinklapiu ir spar?iai tampa tinklo varikliuku. Jis net kelia gr?sm? kertiniam Google verslui, reklamai. Jei Facebook?as kada nors i?leist? socialin? AdSense versij?, tai nuviliot? reklamuotojus ir atimt? didel? Google pinig? mai?o dal?. Kita vertus, Google aktyviai reaguoja ? Facebook?o keliamas gr?smes. Tod?l praeitais metais Laris Peid?as (en. Larry Page) per?m? kompanijos prezidento pareigas, kad joje padaryt? apsivalym?. Nuo tada Google i?leido begal? produkt?, tame tarpe Aardvark, Google Health ir Picnik.
Dar svarbiau, Google suk?r? savo paties socialin? tinkl? ? Google+. Kompanija la?inasi i? savo pinig? mai?o, kad ?is ginklas visus kitus produktus padarys populiaresniais ir naudingesniais socialin?je eroje. Taip pat buvo sukurti: mygtukas +1, Google+ Hangouts ir Search plus Your World (Google m?ginimas socializuoti paie?kos rezultatus).
I? prad?i? atrod?, kad Google+ sulauk? stulbinan?io pasisekimo. Vos per septynis m?nesius u?siregistravo 90 milijon? naudotoj?, o pats tinklapis spaudoje susilauk? teigiam? ap?valg? ir liaupsinim?. Bet pastaraisiais m?nesiais spauda ir kiti ?altiniai atsisuko prie? Google socialin? strategij? ir pa??r? daug kritikuojan?i? atsiliepim?.
?Manau, kad problema ta, jog Google nesuprato tapusi tik dar viena didele kompanija.? Neseniai pasirod?iusiame straipsnyje pasisak? ?Marketing land? ir ?Cnet?? Denis Salivanas (en. Danny Sulivan). Ta?iau spauda n?ra pagrindin? gr?sm?. ?iek tiek ank??iau, buv?s Google projektuotojas D?eimsas Vitakeris (en. James Whittaker) savo internetiniame dienora?tyje para?? kand? ir grie?t?, savo buvusio darbdavio at?vilgiu, straipsn?: ?Google, kuria a? ?av?jausi buvo technologij? kompanija skatinusi savo darbuotojus kurti inovacijas. Google, kuri? a? palikau, buvo reklamos kompanija susikoncentravusi viena kryptimi.?
Jis kritikuoja Google m?ginim? var?ytis su Facebook?u. Svarbu pa?ym?ti tai, kad Vitakeris ?iuo metu dirba Microsoft?ui. ?Vienos savo paie?kos metu, vieno Google+ prane?imo d?ka supratau, kad Google tarsi ?inojo, jog ketinu atskleisti jo blog?j? pus?. Esu nusivyl?s Google. Paie?kos gigant? netur?jo jokio kito pasirinkimo, kaip tik tapti socializuotis ir sukurti Google+. Ji netur?jo joki? ?ans? laim?ti kovoje prie? Facebook?? ir papras?iausiai nublanko. Ta?iau atsakas tur?jo b?ti, net jei tai i? pat prad?i? buvo pralaim?ta kova. Tokia kovinga Google dvasia nesi?av?ti negalima. Bet a? tiesiog nerandu argument?, kad Google+ mano patirt? su Google padar? malonesne. ?inoma, Gmail ar Google Maps dalinimosi funkcija smagus dalykas, bet mano draug? papras?iausiai n?ra Google+ erdv?je. Jie yra Facebook?e. Ir a? absoliu?iai negaliu pak?sti Search plus Your World, nes mano paie?kos tapo ma?iau tikslios ir ma?iau naudingos. Bendrai, tai pasibais?tina mano, kaip naudotojo, patirtis.?
Kai pasikei?ia vadovai arba atliekama restrukt?rizacija, atsiranda nepatenkint? darbuotoj? ir kyla i??jim? i? darbo banga. Da?nai, tai b?tina auka norint kompanij? pasukti kita linkme ar apsaugoti j? nuo stagnacijos. Bendrai, darbuotojai su kuriais kalb?jau yra labai patenkinti, kad Peid?as (en. Page) v?l kapitono pozicijoje ir atsikrato nereikalingo balasto, d?l kurio Google reakcija ? socialini? tinkl? fenomen? tapo l?ta.
Vis d?l to, atrodo, kad magi?ki Gmail, Chrome, News, Translate ir Docs pradingo Google+ tu?tumoje. Bijau, kad Google tapo aps?sta Facebook?o s?km?s vaikymosi, kai tuo tarpu jos resursai gal?t? b?ti skirti k?rimui ir i?leidimui, toki? inovacij? kurios i? tikr?j? pakeist? m?s? nar?ymo tinkle ypatybes, ? t? magij?, kuri padar? Google viena i? nuostabiausi? kompanij? pasaulyje. Be jos, Google tik dar viena nuobodi, m?ginanti apsaugoti savo gri?nan?ia imperij?, kompanija.
|