Dešimt įdomių faktų apie „Facebook“, kurių galbūt nežinojote |
Įvairenybės |
Pirmadienis, 26 Liepa 2010 09:38 |
Visi žino esmines socialinio tinklalapio „Facebook“ funkcijas ir galimybes, tačiau ne kiekvienas žino, kaip šis tinklalapis vystėsi, kuo pasipildė ir ko neteko. Taigi „ABC News“ pateikia 10 įdomių faktų apie „Facebook“ ir 26 metų jo savininką Marką Zuckerbergą, kurių galbūt nežinojote. 1. „Facebook“ dizaino dalis – Al Pacino veidas Iki esminių tinklalapio išvaizdos pakeitimų 2007-aisiais, „Facebook“ pagrindiniame puslapyje, viršuje buvo vyro veidas, nežymiai uždengtas dvejetainiu skaičių „debesiu“. Anksčiau jis buvo vadinamas tiesiog „Facebook vyriškiu“, tačiau neseniai išleistoje knygoje „The Facebook Effect“ (liet. „Facebook“ efektas) rašoma, jog šiame paveikslėlyje yra stilizuotas legendinio aktoriaus Alfredo „Al“ Pacino veidas. Jį sukūrė vienas artimas „Facebook“ įkūrėjo M.Zuckerbergo draugas. 2. Viena „Facebook“ funkcijų buvo failų dalinimasis Vienas pirmųjų „Facebook“ priedų buvo failų dalinimosi tarnyba „Wirehog“. Ji buvo paleista 2004 metais, kuomet tinklalapis buvo prieinamas tik Harvardo universiteto studentams. Ši tarnyba veikė panašiai, kaip dauguma bylų dalinimosi tarnybų, skirtumas tik tas, kad bylomis buvo galima dalintis tik su savo draugais. Anuomet planuota, kad ši tarnyba veiks kaip vidinis „Facebook“ įrankis. „Aš manau, kad „Wirehog“ išplis panašiai, kaip „Thefacebook“ (tai – senasis „Facebook“ pavadinimas – aut. past.)“, – taip 2005 metais Harvardo universiteto laikraščiui sakė M.Zuckerbergas. Visgi, greičiausiai dėl galimų autorių teisių pažeidimų, 2006 metais „Wirehog“ buvo panaikintas. Tais metais „Facebook“ tapo atviru socialiniu tinklu ir ėmė itin sparčiai augti. Manoma, jog nepanaikinus „Wirehog“, grėsmė būtų iškilusi visam socialiniam tinklui, kadangi į jį būtų nusitaikę interneto piratų gaudytojai. Visgi viena „Wirehog“ funkcija – nuotraukų dalinimasis su draugais – „Facebook“ išliko iki šių dienų. 3. Tarp pirmųjų „darbo tinklų“ – „Apple“ ir „Microsoft“ Dauguma žino, kad „Facebook“ gimė Harvardo universitete, vėliau tapo prieinamu vis daugiau aukštųjų mokyklų ir kitų mokslo įstaigų, 2006 metų gegužę tapo atviru įmonėms, o dar po kelių mėnesių – visiems be apribojimų. Tarp pirmųjų įmonių, užsiregistravusių „Facebook“ – „Apple“, „Microsoft“, taip pat procesorių gamintoja „Intel“, žaidimų kūrėjai „EA“, internetinė parduotuvė „Amazon“ ir kiti. 4. „Facebook“ slapukai Anksčiau „Facebook“ tinklalapyje, puslapio apačioje buvo galima rasti sakinių ar citatų su užuominomis į filmus (M.Zuckerbergas yra didelis filmų mėgėjas). Pernai kurį laiką „Facebook“ puslapyje veikė vadinamasis „Konami kodas“ (kai kuriuose žaidimuose sukčiautojų naudojamas kodas), kurį surinkus pasikeisdavo tinklalapio fonas, atsirasdavo įvairūs šviesos efektai. Šiuo metu jis nebeveikia. Tačiau tinklalapyje vis dar veikia kitas „slapukas“, pavadintas vieno šio puslapio programuotojų – Chriso Putnamo – vardu. Pokalbio lanke įvedus :putnam: ir paspaudus „enter“, išvysite sumažintą jo veidą. 5. „Bakstelėjimo“ reikšmė taip ir nebuvo paaiškinta Nors „Facebook“ pagalbos centre galima rasti paaiškinimą, kaip veikia „bakstelėjimo“ (angl. „poke“) funkcija, jo tikroji reikšmė nėra žinoma. Pagal apibūdinimą ši funkcija panaši į draugišką „kumštelėjimą“ (angl. „nudge“), visgi derėtų pastebėti, kad „Facebook“ funkcija labiau skirta flirtavimui. Paklaustas apie šios funkcijos prasmę, M.Zuckerbergas yra sakęs: „Mes galvojome, kad būtų smagu sukurti funkciją, kuri neturi kažkokio specifinio tikslo. Taigi kvailiokite su ja, nes iš mūsų atsakymo nesulauksite.“ 6. Vidutinis „Facebook“ draugų skaičius yra 130 Kiek jūs turite „Facebook“ draugų? Vidutinis šio socialinio tinklo vartotojas jų turi apie 130. „Facebook“ statistikos puslapyje taip pat rašoma, jog šio tinklalapio vartotojai per mėnesį jame praleidžia daugiau nei 500 mlrd. minučių. Oficialiai skelbiama, jog „Facebook“ turi 500 mln. vartotojų. 7. Kiekvienas gali sužinoti, ką šiandien valgo „Facebook“ darbuotojai Panašiai kaip „Google“, „Facebook“ darbuotojai kasdien įmonės kavinėje gauna tris nemokamus patiekalus (taip pat nemokamų gėrimų ir užkandžių). Jei darbuotojai nori sužinoti, koks šiandien kavinės meniu, jiems nereikia palikti darbo vietos. Jiems net nereikia išeiti iš „Facebook“ tinklalapio – specialus šio puslapio įskiepis „Lunchtime“ leidžia pamatyti visos savaitės meniu. Beje, jį gali matyti ne tik „Facebook“ darbuotojai, o bet kas susidomėjęs. 8. M.Zuckerbergas vadina save „Harvardo absolventu“ Kaip galite pamatyti patys adresu Facebook.com/zuck (tai „Facebook“ įkūrėjo asmeninė anketa), M.Zuckerbergas vadina save „Harvardo absolventu“, nors tai nėra tiesa. Mat jis iškrito iš šios aukštosios mokyklos, kol kūrė ir tobulino „Facebook“. Kai žurnalistai jo paklausė apie šį netikslumą, jis atsakė: „Tai tiesa. Mes neturime nustatymo, kad asmuo buvo išmestas.“ Priminimas M.Zuckerbergui – jūs lyg ir turite galimybę tokią funkciją pridėti... 9. Daugiausia „Facebook“ vartotojų turi... Kalifornija yra daugiausia „Facebook“ vartotojų turinti JAV valstija – anot Facebakers.com, čia jų yra daugiau nei 15,2 milijonų. Tai sudaro maždaug 41 proc. viso valstijos gyventojų skaičiaus. Žiūrint pagal šalis, daugiausia vartotojų taip pat turi JAV (beveik 126 mln. – arba 41,4 proc. gyventojų). Tačiau atsižvelgiant į šalies gyventojų skaičių, daugiausia „Facebook“ vartotojų turi Islandija (187,8 tūkst. – 61,2 proc.), toliau rikiuojasi Honkongas (3,5 mln., apie 50 proc.) ir Norvegija (2,3 mln., arba 49,4 proc.). Lietuva pagal „Facebook“ prisijungusių vartotojų skaičių yra 73 vietoje – beveik 651 tūkst. vartotojų arba 18,3 proc. šalies gyventojų skaičiaus. 10. „Facebook“ darbuotojo džemperis parduotas už 4 tūkst. dolerių Jei jau dabar „Facebook“ darbuotojų drabužiai yra kolekcionuojami, kas bus dar po kelių metų? Vienas „Facebook“ darbuotojas interneto aukcione „eBay“ pardavė savo džemperį už 4 tūkst. 50 JAV dolerių (10,9 tūkst. Lt), o dėl jo „kovėsi“ 50 vartotojų. Kuo šis džemperis toks vertingas? Pasirodo, tokius pat turi visi „Facebook“ darbuotojai – net M.Zuckerbergas, o jų vidinėje pusėje įsiūtoje medžiagoje atspausdinta kompanijos misija, pavaizduota diagramos forma. Pirmą kartą vidinė džemperio pusė buvo pamatyta, kai džemperį viename interviu M.Zuckerbergas nusirengė (žr. video straipsnio pabaigoje, nuo 2.30 min.). Gali būti, jog būtent tai pakėlė džemperio kainą, tačiau atsižvelgiant į tai, kad parduoto drabužio M.Zuckerbergas nė nebuvo palietęs, suma išties įspūdinga. Šaltinis: |
Susijusios naujienos: |
---|
|