Web-projekto kūrimas: nuodugniai ištyrinėk rinką ir potencialius konkurentus |
E-verslas |
Trečiadienis, 21 Gruodis 2011 01:34 |
Pastaruoju metu Lietuvoje išpopuliarėjo visokie „startup“ tipo renginiai, kur iniciatyvūs žmonės susiburia į komandas ir bando per savaitgalį paversti savo idėją kažkuo apčiuopiamu. Ir ten iš karto programuoti niekas nepradeda, viskas prasideda nuo taip vadinamo „idėjos išgryninimo“. Ir vienas konkretus šio proceso etapas yra rinkos tyrimas. Jo metu reikia atsakyti į tokius klausimus: Ar yra panašių projektų toje rinkoje, į kurią taikaisi? Klausimų galima sugalvoti ir daugiau, būtent krypties parinkimui tuose renginiuose dalyvauja taip vadinami „mentoriai“ – įvairių sričių specialistai, kurie gali patarti ar tiesiog užduoti teisingus klausimus. Jeigu tu, kaip dažniausiai būna, tokių pagalbininkų „po ranka“ neturi, tai su savo komanda turi viską ištyrinėti pats. Nuo ko pradėti? Tokio tyrimo rezultatų variantai: Geriausias: „Google“ suranda daug įvairių tinklalapių, bet jie visi nekokybiški ir vis tiek pilnai nepatenkina ieškančių žmonių poreikio, aš su savo projektu galėčiau padaryti geriau; Toliau. Pakilk nuo kėdės, išjunk kompiuterį ir nueik pas draugus. Taip, perskaitei teisingai. Begurkšnodamas alų, gali neformalioje aplinkoje paklausti draugų nuomonės apie tavo idėją. Papasakok, kokia nauda būtų jiems iš tavo būsimo tinklalapio, ir stebėk, ar jie „užsikabliuoja“. Ar gal jie jau naudojasi konkurentų paslaugomis ir papasakos apie jas? Pagal tai galbūt irgi turėsi, apie ką pamąstyti dėl tolimesnės idėjos krypties. Ir paskutinis etapas – paklausinėk neutralių žmonių. Nes draugai dažnai pataikauja ir viską vertina teigiamai, o šiuo atveju reikia nešališko šalto proto. Aišku, į gatvę eiti nebūtina, bet esmė – surask žmones, kurie galėtų tau papasakoti savo poreikius. Nepamiršk, kad reikia užduoti teisingus klausimus. Žiūrėk iš verslo perspektyvos: ar žmonės mokėtų pinigus už tavo tinklalapio lankymą ar funkcijų naudojimą? Tada atsakymai iš karto bus daug „blaivesni“. |
Susijusios naujienos: |
---|
|